Uit bed klimmen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dretjuh, Oct 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Onze dochter is nu 2 en klimt sinds 3 weken elke dag haar bed uit.
    Ze slaapt in een ledikant nog, maar ze doet het ook in een campingbedje of een junior/1persoonsbed.
    Haal vervolgens heel haar kamer overhoop en is de rest van de dag chagrijnig omdat ze haar slaap niet heeft genomen.

Iemand ideeen hoe ik dit moet aanpakken?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Babyfoon erbij en terugleggen zodra je haar hoort? (Ze klimt 's ochtends vroeg haar bed uit, begrijp ik?)
    Is haar kamertje erg licht? Dan misschien wat verduisteren, zodat ze niet wakker wordt?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

- goed verduisteren
    - laten gebeuren werkt hier beter dan continu op reageren (gaat altijd na ongeveer 30 minuten uit zichzelf slapen.. terwijl als we er 'achteraan' gaan dan kan het uuuuuren duren!
    - overdoen naar een gewoon bed... kan ze er in ieder geval weer makkelijk zelf in kruipen
    - belonen wanneer lief geslapen

4. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    groot bed doen , vaak is na een tijdje de lol er wel vanaf om eerst nog te spelen. en anders ff spelen laten en miss een lichtknopje bij dr bed dus dat ze hem zelf uit kan doen dat werkt hier ook al is ons meisje nu al wat ouder toen deed ze het ook al zelf.
    en een open bed is nu veiliger dan een ledikant want mocht ze verkeerd tercht komen met vallen dan ben je verder van huis zoietsk an natuurlijk makkelijk fout gaan.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Het is gelukkig goed verduisterd daar :)
    En ja groot bed lijkt mij dan ook een optie, dan is het veiliger en gaat ze er vanzelf weer terug in.

het probleem is alleen dat ze eerder wakker wordt zodat ze kan spelen en absoluut niet meer terug gaat naar bed.
    Nu is ze al 2 weken ontzettend uit haar ritme en huilerig, doe haar zelfs niet eens naar de PSZ vandaag omdat ze zo is.

Share This Page