Zoon weinig aansluiting in de klas

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ALeV84, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook weinig aansluiting...
    Maar sinds begin dit schooljaar op een andere school en nu kan ze het eigenlijk met iedereen heel goed vinden.
    Vorige week zelfs op zondag een appje of een vriendinnetje bij ons mocht komen spelen die middag.
    Helemaal uit zichzelf zonder dat iemand het had gevraagd.

(En ja dat mocht natuurlijk... we hebben een heel relaxte middag gehad waarbij gewoon heerlijk werd gespeeld zonder ruzie, gemopper en/of meningsverschillen waar ze zelf niet uitkwamen. misschien ga ik zo maar eens vragen of ze vanmiddag weer komt spelen.. goed plan! :D )

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind het goed van je dat je veel met je zoon bespreekt wat zijn opties zijn. Aan de andere kant kunnen kinderen ook niet áltijd zelf beslissen wat goed voor ze is. Zoals iemand anders al zei, het onbekende is vaak spannender dan blijven bij het oude. Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij zelf zou kiezen voor de andere klas. Maar als hij dat niet doet, moet jij als ouder toch de eindbeslissing nemen het wel of niet te doen. Als jij echt denkt dat het beter is voor hem op lange termijn (dat kan hij niet overzien), zou ik de knoop toch doorhakken.

Deel Deze Pagina