Vandaag is echt zo'n dag dat alles tegenzit. Druk inpakken voor die vakantie en wil nog van alles doen. Drukte dus. Mijn voornemen was om toch een gezonde maaltijd voor te zetten aan mn vriend en dochter van 1. Het werd een ovenrecept met 6 eieren bovenop. Iets wat ik nooit maak. Nu merkte ik om 17.15 dat mijn dochter echt honger kreeg en het gerecht leek er goed uit te zien. Snel wat op geschept in een schaaltje en mn dochter zat te smullen. Heb gelijk de oven uitgezet en 10 min later was vriend thuis en gingen ook wij eten. Bleken de eieren nog niet gestold te zijn en waren heel snotterig. Stom! De schotel heeft zo'n 15 minuten op 160 graden gestaan. (Groente en vlees waren al voorgegaard) het eten was naar mijn idee warm, maar niet heel heet. Moet ik nu denken aan salmonella of zal dat wel meevallen? Groetjes een bezorgde mamma
Ik heb weleens gehoord dat de kans op salmonella 1 op 3000 is als je rauw ei opeet. Zal dus wel loslopen!
Kans nihil echt. Na paar dagen zal je wat merken of niet nu kan je weinig aandoen. Hier eet ze ook soms zalm of ei zacht gekookt of ik (zwanger maar toch nog leven
Volgens mij zal het wel los lopen. Vooral omdat het wel verhit is. Net zoals echte pasta carbonara, daar roer je op het eind nog een rauw ei doorheen en eet je dan op. Eten wij hier regelmatig, en zoonlief heeft nooit ergens last van. Het is zelfs 1 van zijn favorieten