nieuwe of vervolgspenen voor de Dr Brown fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deerne85, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb een Dr Brown fles, al een paar weken, en dat bevalt super! Bij aanschaf zit er standaard een nummer 1 speen bij, dus heb na een week gebruik een setje nummer 2 spenen aangeschaft. Mn dochter valt zowat in slaap bij dr fles, dus ik dacht dat ze wel toe zou zijn aan een grotere speen. Toen begon de ellende, zag gelijk dat er luchtbellen in de melk kwamen, en ja hoor, met een paar uurtjes was het krijsen krijsen krijsen van de krampen :( dit hield twee dagen aan na elke voeding, toen wist ik het niet meer, en heb dus die nummer 1 speen er weer opgedaan. Het was gelijk ook weer over.

Ik heb de speentjes eens vergeleken met elkaar, en ze zien er ook compleet anders uit! Die wat bij de verpakking in zat heeft een opstaand randje, die precies in het randje van het witte gedeelte van de fles valt. Die nummer twee hebben beiden niet zo'n randje, en zijn dus plat en ook een stuk dunner. Ben er mee teruggegaan naar de Etos, maar alles wat zij in het schap hebben hangen aan Dr Brown speentjes, ook de nummers 1, hebben allemaal een plat randje, en niet opstaand. Ik kan dus straks niet eens een nieuw speentje kopen bij deze fles, omdat het dus lucht lekt, dit kan toch niet de bedoeling zijn van een Dr Brown systeem?? Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik nu als de nummer 1 speen van de verpakking beschadigd, een nieuwe verpakking kopen? Maar ze kan toch ook niet altijd uit die nummer 1 blijven drinken? Baal er van, heb ik net DE fles gevonden waar zij het goed mee doet....... :(

Links de nummer 1 speen, rechts de nummer 2
    Bekijk bijlage 311180

2. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 15 maanden en drinkt nog steeds met speen 1, 2 gaat te snel voor hem (verslikt ie zich). Ik haal ze altijd bij prenatal en heb eigenlijk nooit wat gemerkt. Dus misschien daar proberen?

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze dochter drinkt ook alleen nog maar uit nummer 1. Geloof dat onze zoon ook nooit met een grotere speen dan speen 1 gedronken heeft.....

Ik gebruik voor m'n dochter de difrax S speen op m'n dokter Brown fles. Er zit hier geen Etos en prenatal op loopafstand dus heb toen de difrax erop gezet. Werkt ook prima :) dus misschien dat proberen?

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met die randjes? Welk randje bedoel je dan? (Of lees ik niet goed) ik zie weinig verschil ....

5. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Zl drinkt hier nog altijd uit de nr 1 speen... Die ging kapot (leuk joh, tanden :D), nummer 2 getest wat n ellende was dat... Maar hoe fijn is dat? Etos huismerk speentjes hebben precies dezelfde maat... :cool:

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Bekijk bijlage 311280

Hoop dat het zo iets duidelijker is.

Zal eens gaan kijken naar speentjes van andere merken, want Dr Browns speentjes op een Dr Browns fles, dat wordt em dus niet... :(

7. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik gebruik zelf ook DrBrown aangezien die het beste werkt voor onze jongen. Maar weet wel dat je 2 verschillende spenen hebt, voor de normale fles en voor de wide-neck. Ik had zelf ook bijna de verkeerde te pakken.

8. kaartje31

kaartje31 Lid

22 apr 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi.
    Hier ook de dokter brown fles, en mijn dochtertje drinkt met nr 2 omdat wij de voeding indikken met jbpm ivm spugen maar heb hier geen problemen mee, ze heeft nooit krampjes gehad.
    heb even gekeken maar bij mij hebben ze allebei geen opstaand randje, zien er precies het zelfde uit. nr 1 is van de prenatal en 2 van de etos.

Deel Deze Pagina