Onze dochter wordt in april 4. Het lijkt me leuk een (houten) poppenhuis voor haar te kopen. Maar welke? Wie heeft er tips? Welk poppenhuis heb je, speelt je kind er veel mee? Zijn de meubeltjes en poppetjes makkelijk los aan te schaffen?
Ja, al gekeken, maar ik ben benieuwd naar ervaringen. Je ziet zoveel soorten. Van hele kleine met een paar accesoires, tot enorme grote. Zou het ook leuk vinden om er later nog bijpassende meubels of poppetjes bij te kopen.
Misschien niet helemaal wat je bedoeld, maar mijn dochter is helemaal weg van het playmobiel poppenhuis. Leuke vind ik, dat je er van alles bij kunt vragen voor haar verjaardag of sinterklaas. Zo weet je altijd wat te vragen en ik denk dat ze er lang plezier van heeft. (ik was er zelf ook altijd gek van en vind het erg leuk dat zij dat ook heeft. Succes!
Kom na wat googelen de merken wanju en woodbefun tegen. Playmobil heeft inderdaad als voordeel dat je er makkelijk wat bij kunt vragen. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een houten poppenhuis, en van een dusdanige kwaliteit dat nr 2 er ook mee kan spelen. Heb inmiddels de ervaring dat je voor sommig speelgoed toch beter kwalitatief iets beters aan kan schaffen. Voorbeeld is het houten theeserviesje van de hema, het ziet er ontzettend leuk uit en het blijft 10 x mooier dan al dat zeeman spul. Niet dat ik dat nooit meer koop hoor Maar zo'n poppenhuis moet gewoon goed zijn.
toevallig, kreeg me dochter deze poppenhuis van de week van me moeder en hij is zo gaaf!!! me moeder had hem besteld bij : buitenspeelgoedonline.nl maar je moet even goed googlen naar prijzen..want daar zit nog wel een heel verschil in KIDKRAFT DROOMVILLA POPPENHUIS deze is van kidkraft en de meubeltjes zitten erbij en hij is makkelijk te monteren en hij is erg stevig. hopelijk hebben jullie er wat aan gr wilma
Hier hebben opa&oma een poppenhuis van marktplaats opgeknapt. Eerst alle muren behangen, vloerbedekking en een nieuw likje verf. Echte lampjes erin en daarna uit de poppenwinkel allerlei meubeltjes. Van bank tot wasmachine maar ook keukengerei, schilderijtjes en een echt kinderkamertje met speelgoed. 3 poppetjes (papa, mama, kindje natuurlijk) maar ook een hond en kat erbij. En met kerst hebben we er een kerstboom bij gezet. Heel gaaf. En grappige is dat het model op zich echt al heel oud is. Dochter van opa heeft exact zelfde model gehad toen ze heel klein was. Dat staat bij opa en oma om mee te spelen ook in prima staat nog.
Ik vind zelf t poppenhuis van janod helemaal geweldig. De ga ik kopen voor haar 3e verjaardag denk ik. janod poppenhuis - Google zoeken janod poppenhuis - Google zoeken
Ik geef zelf de voorkeur aan een houten poppenhuis, gewoon omdat ik het mooi vind. Mijn poppenhuis is van Picotoys, op de rommelmarkt gekocht voor 2 euro. Echt in nieuwstaat. Maar hier wat practische tips: - Als je goed wilt kunnen spelen dan kun je het poppenhuis het beste wat hoger zetten. Ik gebruik hier een schoenenrekje van ikea voor. Op de bovenste plank staat het poppenhuis en daar onder mandjes met speelgoed. - Losse meubeltjes en poppen zijn ook bij de HEMA verkrijgbaar - Zorg dat het poppenhuis een grote openingen heeft zodat je kind er goed bij kan. Bij mijn poppenhuis zitten er ook openingen aan de zijkant. - Een oud poppenhuis van marktplaats kun je zo oppimpen met een beetje verf en stukje tafelzeil als vloerbedekking. - Het is leuk als de poppen ook kunnen zitten, dus beweegbare benen hebben
wat ik nog even vergeten was om te zeggen, dat poppenhuis van me dochtertje van kidkraft daar kan je gewoon met barbie poppen mee spelen.. dus dat is geweldig, want dan heb je ook niet allemaal verschillende poppen en barbie's hebben alle meisjes,haha
Ik heb die van Leen Bakker, maar daarvoor een oudje van de kringloop die ze eigenlijk nog leuker vond Wij hebben veel playmobil, vindt ze geweldig. (En mama ook )
Mijn dochtertje heeft een hout poppenhuis van de HEMA. die is van blankhout met roze dak met rode stippen. Hema verkoopt ook verschillende pakketjes meubeltjes. toevallig ben in sinds gister bezig met het poppenhuis mijn dochter is net 2 maar speelt er dagelijks mee. heb er gister een vloertje ingelegd..had nog wat vinyl liggen. vandaag woonkamer meubeltjes gekocht bij de hema. meubeltjes kosten daar 5,95 per setje (woonkamer/slaapkamer/huishoudspulletjes)
Als je googlet op poppenhuis en dan kiest voor afbeeldingen krijg je heel veel leuke voorbeeldplaatjes! Kun je gelijk goed verschillen zien.
Ah, nuttige tips! Vooral die over het poppenhuis wat hoger zette, grote openingen en poppetjes met beweegbare armen en benen. Ik wil ook eigenlijk niet zo'n megagroot poppenhuis. Alhoewel die van kidkraft wel heeeeel mooi is. Ook goeie tip om op google naar plaatjes te kijken trouwens! Thanks allemaal!
Als je handig bent kun je natuurlijk ook een eenvoudig kastje met deurtjes kopen of van mp halen en die ombouwen. Ik ben wel geïnspireerd door al die plaatjes