Ik weet dat nachtvoedingen heel normaal zijn bij borstvoeding en mag heel blij zijn dat mijn zoontje ook gewoon terug in slaapt valt na zijn nachtvoedingen maar ik ben toch op zoek naar tips om de nachten te verlengen. Ik merkte toen ik in de nacht van maat 2 naar 3 ging dat hij namelijk 2 uur langer ging slapen. Misschien hebben jullie meer van dit soort tips? Op zich zijn de nachtvoedingen geen probleem, maar ik geraak zelf steeds slechter terug in slaap, overdag kan ik helemaal niet slapen. Ik ben ook zelfstandig en combineer het met werken al gedeeltelijk vanaf mijn zoontje zijn geboorte en echt optimaal weer sinds hij 6 weken is dus een beetje extra slaap is zeer gewenst! Stoppen met borstvoeding wil ik echter nog niet aangezien de fles me zo'n gedoe lijkt ondanks dat ze hier blijkbaar wel langer op slapen.
Hoe gaat het nu dan s'nachts? Qua tijden en voedingen? Mijn ervaring is dat als er 5 uur doorgeslapen wordt, je overdag al veel aan kan
Nog een extra borst als toetje aanbieden en met de hand de borst masseren zodat ze wat meer binnen kreeg. Soms was ze savonds namelijk te lui om veel te drinken en kwam ze na een paar uur meer.. dit hielp bij ons heel goed. Daarnaast samen slapen en je eraan toegeven. Dit gaf mij veel rust. succes!
Het is echt heel erg wisselend, soms slaapt hij 6 uur soms maar 3 er zit echt geen regelmaat in, zelfs al 1 nacht gehad van 9u (heerlijk was dat!). Het probleem zit hem bij mij echt in het terug in slaap geraken helaas... Overdag heb ik ook geen tijd om even bij te tanken en slapen overdag bij een vrije dag lukt me al helemaal niet. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest hoor. Dus wat betreft weinig slapen heb ik wel wat ervaring, de eerste weken sliep ik vrij snel terug maar nu is het gewoon een ramp. Ik geef me er helemaal aan over. Samen slapen geeft mij juist minder rust heb ik gemerkt en hij slaapt ook heel goed in zijn eigen bedje sinds de tweede week. Onze kamerdeuren zijn grenzend en het is een oud huis dus ik hoor hem direct als hij wakker is. Ik laat hem tijdens de laatste avondvoeding rond 22.00u nog goed drinken dat doet hij ook best heel actief gedurende een half uur en daarna is het echt een beetje tutten, maar in de avond mag dat gerust van mij. Compressie geven zelf geeft hierin geen verschil. Hij gaat ook best wakker in zijn bedje in de avond. Slapen na het voeden heeft hij nooit echt gedaan... Maar hij valt zelf in slaap dus daar geen problemen .
Lekker masseren met Zwitsal slaap zacht.. van de massage worden ze rozig.. en er zit lavendel in wat ook kalmerend/slaapverwekkend is.. plus vind het zelf heel fijn, intiem moment met de kleine om haar lekker te masseren/kriebelen/aaien!
- elke dag op dezelfde tijd de dag laten beginnen (ook als er een uur daarvoor nog gedronken is) - voeden op verzoek van mama (overdag max 3-3,5 uur er tussen laten, altijd ook als ze ouder worden) - avond en nacht behandelen als zodanig (weinig contact) - de tijd nemen voor de voeding en stimuleren om lang te drinken