hoe ziet jullie schema eruit bij jullie uk van 8 maanden sinds een paar dagen wil onze zoon niet graag meer de fles, steeds recht op willen, mond van links naar rechts, steeds maar paar slokjes drinken of drinkt wel goed, maar laat flink wat staan nu zijn we de rietjes beker flink aan het oefenen, wel wat slokjes maar nog niet voldoende om de flesjes echt af te bouwen, want hij heeft zijn vocht ook hard nodig dit was ons schema 08.00 180/6 10.30 fruit 12.00 1 boterham daarna 150/5 15.00 yoghurt/liga/craecker 15.30 90/3 17.00 warm 18.30 180/6 vaak wat meer vocht in de flesjes als de hoeveelheid voor voeding dus 180/6 , 200/6 , dit omdat hij vocht nodig had vanwege moeilijker kunnen poepen. dit gaat laatste week overigens erg goed, paar keer Lactulose kunnen overslaan. net tussen de middag hoefde hij helemaal niets van het flesje na de boterham, had al extra maar 120/3 gemaakt daarom toen daar pap van gemaakt, dat wilde hij wel volgens mij is hij toe maar minder flesvoeding en meer vast voedsel herkent iemand dit? wat eet en drinkt jullie kleine zou fijn zijn als het drinken in rietjes beker goed gaat, dan zou hij evt als start van de dag een boterham kunnen krijgen, tussen de middag evt een 2e icm drinken uit rietjes beker
Was hier vanaf die leeftijd meestal ook een gedoe. Vanaf 6 maanden gaven wij 3 flessen, waarbij de ochtend en avond vaak goed gingen, als we maar in het donker op z'n kamer gingen zitten, zodat hij weinig prikkels had. Je zou van de ochtendfles evt. een bordje pap kunnen maken als je aangeeft dat hij dat lekker vind. Hier nooit pap gegeven omdat zoontje het niet lustte, maar als hij het lekker vind zou ik dat gewoon doen. Tussen de middag gaf ik altijd eerst de fles en dan pas de boterham. Als hij namelijk een boterham op had zat hij vol en hoefde hij de fles niet meer. Na de fles lustte hij nog wel z'n boterham. Op die leeftijd dronk hij 120+4 tussen de middag. Avondfles gaven wij dus in het donker op z'n slaapkamer. Hier ging de rietjesbeker vanaf 8 maanden steeds beter. Boden drinken aan bij de tussendoortjes en soms gaf ik 'm tussendoor ook nog om te oefenen.
Als de rietjesbeker niet lekker gaat kun je ook een tuitbeker proberen. Hier dronk mn jongste al met 7 maanden uit een tuitbeker, terwijl ze pas rond 14 maanden doorkreeg hoe zo'n rietjesbeker nou werkte. Nog steeds nu met 18,5 maand houdt ze de rietjesbeker wel eens schuin, zodat ze juist niks binnenkrijgt .
bedankt voor de reactie dit topic kan gesloten worden hij staat nu ook onder het goede gedeelte, bij flesvoeding net weer de tuitbeker te voorschijn gehaald, deze leek hij eerst niet te snappen, daarom rietjesbeker gekocht, dacht misschien gaat dat beter. gaat nu beide redelijk, vooral nog goed oefenen
Hier drinkt onze kleinste uk sinds 1,5 maand ook minder goed haar flesjes. Haar schema is als volgt: 6.30 bordje pap van 180/6, gaat helemaal op 9.30 fruit met water 12.00 broodje met wat water + 150/5, laat 80ml staan 15.00 soepstengel of rijstwafel met water 17.00 een flink bordje warm eten met water en 1 volle eetlepel Griekse yoghurt toe 19.00 flesje van 150/5, laat ong 50ml staan
Mijn dochter is iets jonger maar die krijgt nog maar 3 flessen. 07:30 - 180+6 met Bambix uit een bordje 09:30 - fruit 12:00 - 1 a 2 boterhammen 15:00 - 120+4 en een broodkorst, maisboogie of mariakaakje 17:45 - groente, aardappelen, vlees of vis 19:10 - 120+4 Smorgens vul ik der tuitbeker met water en daar doet ze de hele dag mee.
Bij acht maandjes is drie flesjes ip voldoende Zou de middagfles proberen weg te laten Hoeveel gr fruit en warm eet hij? Misschien een grotere speen? Toen het hier te langzaam ging, dronk ze ook slecht
Omdat het dubbel plaatsen van onderwerpen niet is toegestaan doen we dit topic dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl