Wat herkenbaar allemaal😁 Hier wilde zoontje ook geen flesje meer, wil alles zelf doen🙄😄 met zijn middag fles ligt hij op de grond op een boxkleed met een opgevouwen kleed onder zijn hoofd zijn flesje te drinken, want we mogen hem niet helpen. En hij is dan helemaal trots op zichzelf😂 Hij is sinds 2 dagen van 3 naar 1 fles gegaan. Hij wil alleen zijn middag fles nog. Hij drinkt daarnaast wel genoeg uit een open beker of een tuitbeker. Zijn schema is ongeveer zo: 8:00 2 boterhammen + drinken (melk/thee/water) 9:30 - 11:30 slapen 12:00 fruit 13:00 boterham + drinken 14:00 - 15:30 slapen 16:00 yoghurt + Liga en/of fruit + drinken 17:30 warm eten 18:30 melk 19:00/19:30 slapen Maar zoals ik lees bij jullie hoort het wel een beetje bij de leeftijd.
Dat begon hier idd ook met slokje. Maar ik merkte hoe minder melk hij ging drinken, hoe meer water of thee hij dronk. Daar ging wel een paar dagen overheen, maar t is wel zelf goed gekomen. In het begin zo'n 100ml ander vocht per dag. Soms deed ik ook wat extra water door het fruit heen. Bij geraspte appel ging dat prima. Inmiddels heeft ie dus 200ml pap als ontbijt en verder geen melk meer. Hij drinkt nu +/- 750ml ander vocht per dag.
3 flessen op een dag met deze leeftijd is prima hoor, zelfs 2 is al oke mn zoontje krijgt nu alleen nog s ochtends en voor het slapen gaan een fles, s middags geef ik altijd een klein flesje maar hij wil niet altijd. verder gebruiken wij de difrax flessen, ik heb de handgrepen gekocht. Op die manier kan hij makkelijker zelf de fles vasthouden, hij vindt het super leuk en anders is de rietjesbeker van de hema ook favoriet hier (voor water). Tuitbeker was hier nooit zo'n succes! qua vocht: ze krijgen het ook binnen via vast eten. Ik voeg nog altijd best veel melk toe bij z'n puree (mn zoon begon met fles weigeren toen hij zo'n 6 maanden was). Zo krijgt hij ook de voedingsstoffen binnen. En je kan ook yoghurt geven. Wat kaas toevoegen.
heb idd de tuitbeker en de rietjesbeker, bied ze nu beide aan maar vandaag beste uit de fles wat water gedronken vanmorgen 08.00 ging het fles drinken super tussen de middag maar 90 gemaakt, wel extra water toegevoegd. liet wat staan, maar verder ging deze stukken minder, had er niet zo'n in in, rechtop, speen er weer uit inderdaad krijgt hij ook vocht bij groente en fruit maar dat is in verhouding toch minimaal, de flessen minderen gaat veel harder eerst 4x 180 nu nog maar 2x 180, 1x 90.. waarvan hij overal al wat laat staan ach zal idd wel kwestie van wennen zijn echt eigen willetje zeg zelfs mond niet meer open voor Lactulose en druppeljes vitamine vandaag fruit vandaag eerste keer in kleine stukjes ipv gemalen. nou leek hij ook minder lekker te vinden, ook dat is wennen. fruit ging er normaal goed in, vandaag ging die mond stukken minder goed open hoe maken jullie fruit en warme maaltijd in kleine stukjes.. de variant na het malen? ik heb hier een tuperware hakker, waar ik fruit vanmorgen in gedaan heb. maar met warme maaltijd lijkt me dat niet zo handig, omdat daar lang niet zoveel in past, nouja dan zou ik het gewoon moeten verdelen.. ipv ineens meerdere maaltijden tegelijk
Fruit en groente deed ik gewoon prakken met een vork (soms eerst nog even fijn snijden) en soms wat kookvocht erbij als de groente + aardappel anders te droog werd. Appel raspte ik, want dat is lastig te prakken.
haha wat grappig leuk he , hoe ze zo veranderen naar echt kindjes met eigen willetje kunnen jullie kleintjes al rollen, zitten? hebben ze al tandjes?