met 19 maanden een sprong/fase??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dame, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    Dag allemaal,

Onze dochter is nou ruim 19 maanden.
    Over het gemeen een vrolijke meid.
    Sinds een week is het echter een drama met alles :(.
    Overdag is ze heel hangering en moet ik er continue bij alles bij blijven.
    terwijl ze voorheen zichzelf prima wist te vermaken. Ook wil ze van alles en dat geeft ze aan door te wijzen en die! Te zeggen. Maar alles wat je haar geeft is niet wat ze wil.
    ze wordt dan boos en gaat huilen. slapen is helemaal een drama want ze wil niet meer in der eigen bedje slapen. Eerste dagen werd ze midden in de nacht wakker en deed ik haar weleens bij ons in bed ( ik weet het :( ). Nu wil ze dus helemaal niet
    meer in der bed. Om een lang verhaal kort te maken, is dit een sprong of een fase en herkenbaar voor jullie? Tips zijn van harte welkom!

Groetjes
    vermoeide mama

2. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Dat idee heb ik ook hoor.
    Sinds ze 20 maanden is praat mijn dochter opeens superveel en is ze opeens een stuk 'wijzer'. En slapen doet ze ook weer als een zonnetje, terwijl dat vanaf 18 maanden opeens reglmatig lastiger ging. ( opeens middagdutje overslaan, 's nachts wakker worden)

3. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Herkenbaar momenteel. Ons meisje is bijna altijd vrolijk alleen nu erg drakerig :D . Hier momenteel ook een drama. Ze is erg huilerig en snel boos. Wil ook alles hebben en allle kasten moeten plots open. Als ik het niet aangeef probeert ze net zelf te pakken of ze wordt kwaad en gooit met speelgoed of gaat op de grond liggen huilen. Luisteren doet ze momenteel ook slecht.
    Ze kan zich momenteel ook slecht vermaken. Slapen s middags is momenteel een drama. Soms gaat het wel goed. S nachts slaapt ze gelukkig goed.
    Ik ben ook zoekende naar tips hoe hiermee om te gaan. Zo een fase cq sprong is best vermoeiend vind ik.

4. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook herkenbaar. Heb het gevoel dat ze zichzelf helemaal uitput en er is af en toe geen land mee te bezeilen. Ook wordt er geen brood meer gegeten, ze gaat al gillen als ze het ziet staan :(

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier hebben we toen een sprong gehad. Vooal met het niet willen slapen. Duurde een maand.
    Het woordje die begon toen ook stilaan maar daar kan je beter aan wennen ;) nu is er ook : wasisdaaaa bijgekomen. (Wat is dat?)dus de hele dag die en wasisdaaaa :p
    Stomme teletubbies! Volgens mij heeft hij die wasisdaaaa van die mormels

6. Ansji

Ansji Niet meer actief

Hier ook rond die periode ineens een draakje... Nu weer een heerlijk meisje! (22 maanden) En merk inderdaad dat ze ineens veel meer woordjes kent, dingen beter begrijpt en veel nieuwe dingen doet! Ok, ze werpt zich nog steeds wel eens op de grond als er iets niet naar haar zin gaat, maar zo'n aanval duurt nog maar een paar seconden, niet meer ruim een uur, gelukkig...

Dus ik geloof wel dat er rond die tijd wat gebeurd met de ontwikkeling van een dreumes, een sprongetje dus! :)

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    wij toevallig ook net uit dat sprongetje en ook een gigantische spraakwaterval er voor terug gekregen!
    maar dan ook gewoon hele zinnen, goede zinsopbouw en juiste benaming, zelfs kdv verbaasde zich over haar. zingt liedjes ed.

21 mnd, kruipt gister avond op schoot: "mama, wa'is er? mama, moe? mama kusje abby?"
    dan vreet ik der echt op hoor. heerlijk. trekt tegenwoordig der eigen jas en schoenen aan en uit, begrijpt bijna alles wat je zegt en is echt een lol broek/knuffel kont.

daarbij slaapt nu ze in haar grote meidenbed en sindsdien slaapt ze uit! terwijl ik juist had verwacht dat dat een drama zou worden aangezien het slapen vooraf al een tijdje bagger was. maar is nu juist het tegenover gestelde dus. ben zo rete trots op haar!

al blijven de driftbuitjes ook, wil madam zelf haar kleding en schoenen uit kiezen, trekt altijd de stiekjes uit haar haar, is de schaduw van haar broer wat constant fout gaat uiteraard en worden er standaard geen korstjes gegeten.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    vanochtend trouwens aan het ontbijt: (ff pochen)
    "mitch eet broodje, abby pap! jjaaaa goezo abby"
    goed zo meisje, geef jij jezelf maar een schouderklopje hahaha

9. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een paar dagen geleden ook een topic hierover geopend. Onze dochter slaapt de laatste tijd ook erg slecht en is overdag niet te genieten. De laatste 2 nachten heeft ze doorgeslapen maar in slaap vallen is echt nog een drama.

10. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    Blij te lezen dat wij niet de enige zijn :)
    Ze Begint Hier inderdaad ook steeds meer woordjes op te pikken.
    Over het algemeen valt het door de driftbuien heen nog wel mee alleen dat
    slapen is gewoon een strijd. Ik zat ook te twijfelen om over te stappen naar een 'gewoon' bedje omdat mevrouw er opeens in en uit kan klimmen.
    Maar omdat we binnenkort gaan verhuizen wacht ik er toch nog even mee.

Share This Page