Net komt mijn dochter vrolijk thuis van het spelen met het buurmeisje, ze heeft een uitnodiging gekregen voor het verjaardagspartijtje. Buurmeisje zit bij haar in de klas en gaat het partijtje samen geven met nog een andere klasgenoot van hun. Helemaal leuk natuurlijk. Maar ik sta toch te kijken van het tijdstip want het feestje is van 16 tot 20 uur en dan worden ze thuisgebracht (gezien dat het buren zijn neem ik aan dat onze meid als laatste thuisgebracht wordt) Ben ik nou zo'n muts dat ik dit laat vind voor kinderen die net 7 zijn geworden? Ook baal ik een beetje omdat wij de volgende dag met de trein naar Nemo gaan in amsterdam (en dat is niet meer te verzetten) wat betekend dat we er vroeg uit moeten (is toch 1,5 uur met de trein vanaf hier)
Ja en nee. Voor een gemiddeld 7 jarig kind is 20.00 uur wel wat laat. Ligt er ook wel aan dat het in het weekend is. Voor onze kinderen zou 20.00 uur zeker niet laat zijn omdat ze avond mensen zijn en zelfs wel tot 00.00 op zouden kunnen blijven ( doen we natuurlijk alleen met oud en nieuw) Je kunt haar altijd een half uur eerder ophalen toch?
Mmm als t feestje op een vrijdag of zaterdag / vakantie is vind ik 2000 niet heel laat als ze pas om 1600 starten. De kinderen kunnen dan de dag erna wel uitrusten. In jouw geval nu niet omdat je een uitje hebt staan... Heb je een idee wat ze gaan doen?
Dat hebben wij ook gedaan toen mijn oudste 7 werd.. Om 16 uur beginnen (kinderen waren om 12:00 klaar op school). Dan om 17 uur eten en daarna film kijken. Om 20.00 waren we klaar en hebben we iedereen naar huis gebracht. De laatste was om half 9 thuis (wel in overleg ouders). Ik heb niemand horen klagen. Alleen in jou geval komt het even minder uit met andere plannen.. Je kunt even vragen of ze om 20:00 als eerste wordt thuis gebracht? Dat scheelt misschien weer een beetje.. En verder rustig in de trein een beetje bijkomen?
vind het wel meevallen met de tijden. aangezien je zelf de volgende dag naar nemo gaat neem ik aan dat het op een vrijdag zal zijn. als het bij de buren is kan je dochter toch ook zelf thuis komen?
Dan haal je haar toch inderdaad op of ze komt zelf naar huis? Of gaan ze ergens naar toe? Dan eventueel eerder ophalen.
Onze dochter wordt ook zeven binnenkort. Wij vieren haar kinderfeestje ook op vrijdag. 15.15 uur gaat de school uit.. en om 19.00 uur stopt het feestje is ons idee. De laatste zal dan rond 19.30 uur thuis zijn.
Voor een doordeweekse dag zou ik het te laat vinden. Voor vrijdag of het weekend kan het net aan. Zo vaak komt het niet voor en inderdaad de dag daarna rustig aan. Voor jullie wordt dit dus lastig.
Ik zou het ook laat vinden. Maar onze dochter ligt normaal ook tussen 7 en half 8 in bed ook in weeken, is ook altijd vroeg wakker. Misschien kun je wat eerder halen of zorgen eerste thuis.
ze mag zeer zeker gaan, ga haar echt niet thuishouden omdat wij de tijden raar vinden (we zullen wel meer rare dingen tegenkomen in ons leven) Ze vieren het niet thuis dus zelf naar huis lopen is er niet bij. Heb vandaag de buurvrouw nog niet gezien maar als ik het roddelcircuit mag geloven gaan ze bowlen (super gaaf natuurlijk). En het is hier vlak bij dus tegen half 9 moet ze dan echt wel thuis zijn denk ik. Haar zelf uitgelegd dat we dan wel verwachten dat ze zonder mopperen meteen naar bed gaat . En inderdaad in de trein kan ze altijd nog een tukje doen en bij nemo is hopelijk genoeg te zien en te doen dat ze wel wakker blijft. Ze kan normaal slecht tegen te weinig slaap (ligt vaak om half 8 in bed en slaapt rustig tot half 9 door) maar het is een gezonde meid van (net) 7 dus het zal wel loslopen.
neuh vind het niet overdreven raar. mijn dochter is 7 en ligt op vrijdag of zaterdagavond ook weleens om 8 uur. volgende dag niks aan de hand hoor ook al zou ze er weer om 7 uur uitmoeten. acht uur is toch niet heel raar.
Wij hebben het vorig jaar zelf ook gedaan toen onze dame 7 werd (ze was wel één van de laatste die 7 werd - dus alle kinderen waren 7+ ) . Dit omdat we pas op de locatie terecht konden vanaf 4 uur. ik vond het een beetje twijfelachtig toen ik de beslissing nam om het zo te doen, maar gelukkig vond niemand het probleem. Even wennen, maar eigenlijk wel ok - bij ons was het dan wel volgens mij de eerste zaterdag van de zomervakantie. Bij jullie komt het nu nét natuurlijk even onhandig uit met je eigen planning, maar tot 'zo laat!' is voor de kinderen natuurlijk fantastisch
Ik vind dat niet raar, tis een feestje. Bovendien vind ik het ook niet echt laat.Ik denk dat de gemiddelde 7 jarige pas rond 20.00 naar bed gaat dus dan zal het nu wellicht ietsje later worden, so be it! Dochter word volgende week 8 en haar feestje duurt tot 21.30 uur