verjaardagsuitnodiging

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pluk, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Net komt mijn dochter vrolijk thuis van het spelen met het buurmeisje, ze heeft een uitnodiging gekregen voor het verjaardagspartijtje.

Buurmeisje zit bij haar in de klas en gaat het partijtje samen geven met nog een andere klasgenoot van hun. Helemaal leuk natuurlijk.

Maar ik sta toch te kijken van het tijdstip want het feestje is van 16 tot 20 uur en dan worden ze thuisgebracht (gezien dat het buren zijn neem ik aan dat onze meid als laatste thuisgebracht wordt)
    Ben ik nou zo'n muts dat ik dit laat vind voor kinderen die net 7 zijn geworden?

Ook baal ik een beetje omdat wij de volgende dag met de trein naar Nemo gaan in amsterdam (en dat is niet meer te verzetten) wat betekend dat we er vroeg uit moeten (is toch 1,5 uur met de trein vanaf hier)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ja en nee.

Voor een gemiddeld 7 jarig kind is 20.00 uur wel wat laat. Ligt er ook wel aan dat het in het weekend is.

Voor onze kinderen zou 20.00 uur zeker niet laat zijn omdat ze avond mensen zijn en zelfs wel tot 00.00 op zouden kunnen blijven ( doen we natuurlijk alleen met oud en nieuw)

Je kunt haar altijd een half uur eerder ophalen toch?

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mmm als t feestje op een vrijdag of zaterdag / vakantie is vind ik 2000 niet heel laat als ze pas om 1600 starten. De kinderen kunnen dan de dag erna wel uitrusten. In jouw geval nu niet omdat je een uitje hebt staan...
    Heb je een idee wat ze gaan doen?

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou dat zelf wel "raar" vinden, maar haar wel laten gaan

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat hebben wij ook gedaan toen mijn oudste 7 werd.. Om 16 uur beginnen (kinderen waren om 12:00 klaar op school). Dan om 17 uur eten en daarna film kijken. Om 20.00 waren we klaar en hebben we iedereen naar huis gebracht. De laatste was om half 9 thuis (wel in overleg ouders). Ik heb niemand horen klagen.

Alleen in jou geval komt het even minder uit met andere plannen..
    Je kunt even vragen of ze om 20:00 als eerste wordt thuis gebracht? Dat scheelt misschien weer een beetje.. En verder rustig in de trein een beetje bijkomen?

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    vind het wel meevallen met de tijden.
    aangezien je zelf de volgende dag naar nemo gaat neem ik aan dat het op een vrijdag zal zijn.
    als het bij de buren is kan je dochter toch ook zelf thuis komen?

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Dan haal je haar toch inderdaad op of ze komt zelf naar huis? Of gaan ze ergens naar toe? Dan eventueel eerder ophalen.

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Onze dochter wordt ook zeven binnenkort.
    Wij vieren haar kinderfeestje ook op vrijdag.
    15.15 uur gaat de school uit.. en om 19.00 uur stopt het feestje is ons idee. De laatste zal dan rond 19.30 uur thuis zijn.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Voor een doordeweekse dag zou ik het te laat vinden. Voor vrijdag of het weekend kan het net aan. Zo vaak komt het niet voor en inderdaad de dag daarna rustig aan. Voor jullie wordt dit dus lastig.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou het ook laat vinden. Maar onze dochter ligt normaal ook tussen 7 en half 8 in bed ook in weeken, is ook altijd vroeg wakker.
    Misschien kun je wat eerder halen of zorgen eerste thuis.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    ze mag zeer zeker gaan, ga haar echt niet thuishouden omdat wij de tijden raar vinden (we zullen wel meer rare dingen tegenkomen in ons leven)

Ze vieren het niet thuis dus zelf naar huis lopen is er niet bij.
    Heb vandaag de buurvrouw nog niet gezien maar als ik het roddelcircuit mag geloven gaan ze bowlen (super gaaf natuurlijk). En het is hier vlak bij dus tegen half 9 moet ze dan echt wel thuis zijn denk ik.

Haar zelf uitgelegd dat we dan wel verwachten dat ze zonder mopperen meteen naar bed gaat .

En inderdaad in de trein kan ze altijd nog een tukje doen en bij nemo is hopelijk genoeg te zien en te doen dat ze wel wakker blijft. :D

Ze kan normaal slecht tegen te weinig slaap (ligt vaak om half 8 in bed en slaapt rustig tot half 9 door) maar het is een gezonde meid van (net) 7 dus het zal wel loslopen.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    neuh vind het niet overdreven raar.
    mijn dochter is 7 en ligt op vrijdag of zaterdagavond ook weleens om 8 uur. volgende dag niks aan de hand hoor ook al zou ze er weer om 7 uur uitmoeten. acht uur is toch niet heel raar.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben het vorig jaar zelf ook gedaan toen onze dame 7 werd (ze was wel één van de laatste die 7 werd - dus alle kinderen waren 7+ ) . Dit omdat we pas op de locatie terecht konden vanaf 4 uur.

ik vond het een beetje twijfelachtig toen ik de beslissing nam om het zo te doen, maar gelukkig vond niemand het probleem. Even wennen, maar eigenlijk wel ok - bij ons was het dan wel volgens mij de eerste zaterdag van de zomervakantie.

Bij jullie komt het nu nét natuurlijk even onhandig uit met je eigen planning, maar tot 'zo laat!' is voor de kinderen natuurlijk fantastisch :)

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik vind dat niet raar, tis een feestje. Bovendien vind ik het ook niet echt laat.Ik denk dat de gemiddelde 7 jarige pas rond 20.00 naar bed gaat dus dan zal het nu wellicht ietsje later worden, so be it! Dochter word volgende week 8 en haar feestje duurt tot 21.30 uur

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het ook laat
    Dit meisje wordt zeven. Er zijn dus ook kindjes van zes bij.

Deel Deze Pagina