Ervaring met voetspalk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Noatje, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Mijn zoontje blijkt toch een afwijking aan zijn voetje te hebben. Heel jammer dat het nu pas wat opgemerkt want ik riep er al hele lange tijd over. Vandaag naar de Orthopeed geweest en de uitkomst is dat zijn spierspanning in één voet te groot is. Om scheefgroei te gaan verkomen zal hij 's nachts en gedeeltelijk overdag een voetspalk gaan dragen. Deze word komende week gemaakt. Iemand ervaring met zo'n voetspalk? Wat moet ik erover weten?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Niemand?

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

nee, sorry, geen ervaring mee...maar wil jullie wel succes en sterkte wensen!

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee, ook nooit van gehoord, maar ik neem aan dat de ortopeed antwoord kan geven op al je vragen.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Bedankt, hij heeft hem vandaag gehad, het is een soort polyestergipsen onderbeen & daar zit klittenband aan. Hij mag er niet op lopen dus ben benieuwd hoe ik hem in bed ermee ga houden ;)

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

jeuj, zo'n soort ding wat ook onder gips zit dus eigenlijk. en hij mag niet lopen dat wordt nog wat. hoelang moet dat erom blijven dan?

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Zeker de komende 3 maanden elke nacht en overdag zolang het kan (bvb zijn middagslaapje of als hij in de buggy zit)

Dan hebben we weer een controle, als de spierspanning zo groot blijft zal hij de spalk blijven dragen anders groeit zijn voet scheef.

Overdag moet hij stugge schoenen aan die zijn voeten dus in een rechte stand "dwingen" niet erg leuk ook zomers maar goed, beter nu dan over een paar jaar grote problemen.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  9. Sensea

Sensea Niet meer actief

qwja, soort spalk ja. en aangepaste schoenen begrijp ik? hopelijk werkt het voldoende en kan hij ermee slapen. gelukkig is de meeste tijd als hij slaapt dan voorlopig nog. en wat je zegt is waar hoe groter hij wordt des te bewuster hijzelf er ook eme bezig is. hopelijk is hij er over een jaartje allang vanaf en staan zijn voetjes mooi allebei recht.

sterkte ermee hoor.

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nee het zijn gewone leren schoenen, maar gewone schoenen staan recht, en kan hij zijn spieren dus niet aanspannen, maar zijn voet kan niet zo goed trekken.

Vooralsnog gaat het slapen ermee geweldig!

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik was zo benieuwd of hij zou kunnen slapen met zo blok aan zijn been. maar het gaat dus goed. wat mooi, dat scheelt al weer een pak ellende voor jullie. als je elke nacht steeds uit bed moet omdat hij niet kan slapen met dat ding dan was je mooi klaar geweest.

Deel Deze Pagina