Zoon wil niets meer zelf vastpakken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vrouw1982, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Sinds een weekje nu wil mijn zoontje geen voedsel meer zelf vastpakken. Hij pakt alleen nog hele kleine stukjes brood en dan houdt het wel op.

Het begon met een stukje eierkoek. Hij pakte het vast, vond het blijkbaar te plakkerig en gooide het op de grond. Tweede keer geprobeerd, weer hetzelfde, alleen dit keer gaf ie het gelukkig aan mij. Hetzelfde met grotere stukken brood, groente, plakje kaas/worst, stukjes pannenkoek, zelfs met een koekje...

Ook zijn lepeltje wil hij ineens niet meer vasthouden!

Is dit een fase? Wat moet ik hiermee? Hij eet gewoon nog goed als ik hem voer, maar ik vind het zo vreemd. :( Speeltjes pakt ie nog wel gewoon vast en zijn fles ook, dus hij heeft niets aan zijn handjes?

Ik heb ook geen heel net kindje dat niet graag vieze handjes krijgt, want als ik met yoghurt op zijn blad knoei, wrijft ie er vrolijk met zijn handen doorheen.

Iemand die dit herkent?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat het een fase is.
    Hier beland ook alles de grond op en als ik hem eten geef met het lepeltje eet hij alles op.
    Maar zelf gooit hij echt alles de grond op, knijpt in zijn eten,....

Zal ooit wel goedkomen :)

Zijn flesje houd hij ook zelf vast maar als hij genoeg heeft,...floep de grond op. ;)

En ach, liever dat hij graag vieze handjes heeft in plaats van dat hij overal vies van is. Ik wil een kind wat in de modder gaat ravotten in de zomer en niet eentje wat naar mama komt toe gerend als hij een vuile pink heeft ;)
    Dus ik zie ook wel iets positiefs aan dat knijpen in het eten en erdoorheen vegen :)

Deel Deze Pagina