Ik ben benieuwd wat jullie doen. Laten jullie overdag de gordijnen open als jullie kindje naar bed gaat of doen jullie ze dicht? Mijn zoontje van 3 maanden slaapt overdag meestal niet langer dan 3 kwartier achter elkaar. Hij is wel moe want na even huilen en weer toe zingen en slaapliedje aan valt hij meestal wel weer in slaap voor weer zo'n 3 kwartier. Ik heb de gordijnen open. Terwijl hij s'avonds en s'nachts, als het donker is, makkelijk achter elkaar zon 4 a 5 uur door slaapt. Nu zit ik er aan te denken om s'middags rond 12 uur de gordijnen dicht te doen zodat hij dan wat meer uurtjes achter elkaar pakt. Is dit slim of toch de gordijnen open laten overdag?!
Hier altijd overdag de rolluik dicht. Vanaf het begin al, en nu bij 9 maanden nog steeds. Nooit geen probleem met verkeerd dag of nachtritme..dat is dus allemaal onzin!
Ik heb de gordijnen tot de helft open. Dan ligt ze met haar gezicht niet in de zon maar komt er toch wat licht naar binnen.
Ik heb ze overdag open en snachts dicht. Hier heb ik eigenlijk voor gekozen omdat ik denk dat je niet altijd de mogelijkheid hebt om het donker te maken. Mijn zoontje van 8,5 maand zijn slaapjes overdag zijn ook zo rond een uurtje per slaapje. Snachts slaapt hij verder goed dus zolang hij overdag niet overdreven moe is laat ik het zo.
Hier overdag gordijnen open en 's nachts dicht. Ze slaapt vanaf het begin de nachten goed door (20.00 tot ongeveer 07.30) en s middags slaapt ze ongeveer 2 uurtjes.
Hier zijn altijd de gordijnen dicht en 90% van de tijd ook de rolluiken naar beneden. Dat dempt overdag ook veel geluid van buiten (zeker nu met het vuurwerk dat je hier al hoort).
Hier overdag de gordijnen open en 's nachts dicht. Ze slaapt haar slaapjes overdag goed en de nacht haalt ze ook zo'n 10 à 11 uur met gemak.
Hier moeten de rolluiken dicht, als ze niet dicht zijn wil hij niet slapen. Dit is wel alleen op zijn kamer, in een andere omgeving maakt het hem niet zo uit of het wel of niet donker is.
Gordijnen op de slaapkamer zijn altijd dicht met slapen, heb er eigenlijk nooit aan gedacht deze open te laten...
Dicht. Met verduisterend rolgordijn erachter. Maar het is zeker niet donker in haar slaapkamer hoor. Gordijnen dicht betekent hier slapen.
Overdag en 's nachts rolluik en gordijnen dicht, tussen de slaapjes door probeer ik een beetje te luchten (dus alles open). Ons werd door de kraamverzorgster ook gezegd dat het overdag open moet ivm dag-, en nachtritme, maar onze vent slaap 's nachts prima een uur of 5/6 met gemak. Misschien dat je ook eens kan proberen in te bakeren overdag? Toen wij daar mee begonnen, kreeg onze kleine man de slaap veel beter te pakken overdag. Ik geloof dat de meeste cb's wel zo'n ding te leen hebben. Ik heb er eentje van een bekende geleend om te proberen. Ze kosten 50 euro (de Pacco) en het is vrij duur om zo'n ding aan te schaffen en het bevalt je niet..
Hier gelukkig geen slaapproblemen, nooit gehad ook. Dochter is nu 4,5 maand en slaapt overdag van 12:30 t/m 16:00. Heb een verduisterend rolgordijn(voornamelijk voor de zomerzon die aan die kant op komt en het dus bloedheet word in kamertje) en overgordijn, maar die zijn merendeels wit, hangen er meer voor de "leuk". Nu het zo duister is overdag heb ik geen gordijn dicht, en alst wel mooi weer is overgordijn half dicht. Maar het maakt haar niets uit.
Zolang mijn dochter niet doorsliep bleven de gordijnen overdag open, pas vanaf 14 weken gingen ze dicht.
Hier tot de helft dat het niet niet helemaal donker is maar ook niet zoveel licht naar binnen komt. Ons meisje heeft geen problemen hiermee eigenlijk ze slaapt gewoon ook door als het s' morgens licht is in haar kamer bijvoorbeeld.
Rolluiken ook dicht maar nog wel licht door de gaatjes en er komt daglicht boven de slaapkamerdeuren dus je kan nog wel wat zien. Alleen gordijnen is toch nog te licht. En dan is alles interessant behalve slapen.....
In het begin deed ik ze open om dag en nachtritme te creëeren. Nu gaan ze overdag ook dicht. Mijn zoontje heeft ook een tijdje alleen maar dutjes van 45 min gedaan maar dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen.