Niet naar KDV willen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Soda Pop, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik zit met een steeds groter wordend probleem...

Mijn kleine mannetje van 3 is onlangs naar een andere KDV gegaan omdat mijn werk is verhuisd...
    Hij moest op het eerste KDV al ontzettend wennen.

We zijn met zijn twee. En hij is ontzettend aan mij gehecht... We zijn een echt team samen.
    Maar hij heeft duidelijk last van verlatingsangst...

Dit gaat nu al zover dat als ik hem weg breng hij gaat spugen. Volgens de leidster wekt hij dit bij zichzelf op...

Dit kan toch zo niet?!!
    Ik voel me hier écht doodongelukkig bij, maar ik moet toch doorzetten, ik moet toch kunnen werken, en daarnaast, hoe moet het dan als ie straks naar school moet?

Heeft iemand hier ervaring mee en tips wat ik (nog) kan doen?

Veel liefs,

Sandra

2. Soda Pop

Wil nog even toevoegen dat ik écht al van alles heb geprobeerd en dat de leidsters gelukkig ook meewerken,

Ze hebben al pictogrammen neergehangen, wat er wanneer gebeurd en wanneer mama weer komt.. En foto's welke leidster er wanneer is...
    Ze werken super mee, harstikke lief!

Maar wat ik ook zeg en doe tegen zoonlief, niks werkt, praat ik lief, praat ik minder lief, wat ik ook doe, hij blijft van streek.

Dit begint al vanaf hij wakker is (dan huilt ie al) totdat ik wegga op KDV. Soms is hij daarna wel snel stil, soms ook niet.

Maar ook daar heeft hij écht van die vlagen, het komt dan opeens opzetten en dan raakt ie helemaal overstuur.

Vind het zo erg...

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  4. Soda Pop

Hai, dank je voor je reactie,

Het is vooral bij het afscheid heel heftig, maar elke keer door de dag heen, komt het zo ineens weer bij hem opzetten. Dat zegt hij ook "het komt zo ineens" Dat ie bang is dat mama niet weer komt, en dan gaat hij huilen en bij de leidsters vragen of ik ECHT wel weer kom...
    Ze moeten het hem letterlijk beloven.
    Daarnaast houd hij de leidsters allemachtig in de gaten (hij vertrouwd ze dus wel)
    Blijft altijd bij ze in de buurt en speelt dus nauwelijks met andere kindjes.

Als ik hem kom halen is ie tot nu toe altijd goed te spreken, en verteld hij dat hij het leuk vond...
    En ook verteld hij dat me heeft gemist...

Hij gaat 2 dagen (half 8-half 4)

Hoe gaat het nu met jou meisje?
    Gaat het al wat beter?

Deel Deze Pagina