Onze dochter is nu zeven maanden en een week. Ik heb het idee dat ze niet zoveel eet op een dag. Vraag me af of ik meer moet geven. Maar ze slaapt ook veel en dan wordt het zo proppen. Ze geeft zelf niet aan dat ze honger heeft dus zal het wel genoeg zijn of mag ik daar niet vanuit gaan? Drie flessen 180/6 cc (melk, geen pap) Halve boterham Stuk fruit Potje (200 gram) groente
Onze kleine is ongeveer een week ouder en die eet: 2x 180/6 ( een keer fijne granen pap en 1 keer melk) 1x 150/5 1x fruit +/- 175 groenten/ aardappel en een toetje +/- 100 gram yoghurt Dus das niet zoveel meer toch.
Lijkt mij prima hoor voor 7 maanden... Je kunt evt wat meer brood geven als je kindje dat wil, of nog een stuk fruit op de dag. Maar als je kindje tevreden is, is het toch goed?
Toen ik het zo opschreef leek het me best weinig, ook omdat ze niet heel zwaar is (-1 lijn). Maar op het cb maakte ze zich geen zorgen hierover. Volgende bezoekje cb afwachten. Kijken hoeveel ze dan weegt. Maar ja, als ze niet meer opkrijgt kan ik er toch niks aan doen.
Probeer het los te laten. Ze hoeft toch niet 'xwaar' te zijn, iets inder het gemiddelde lijkt me prima. Wat je schrijft is echt voldoende hoor. Ik zou nu eerst brood langzaam uitbreiden, gewoon aanbieden totdat ze zelf stopt.
Gewicht op -1 lijn is toch prima??? Of zie ik het nou verkeerd?? Hier al vanaf begin het gewicht op de -1 lijn... Er wordt zo gehamerd op die gemiddelden! Maar een gemiddelde ontstaat pas als er ook kindjes op de -1 en +1 lijn zitten (of -2 en +2). Als je kindje kan/ mag eten totdat ze genoeg heeft en daarmee tevreden is, prima en niet te veel op focussen!!! De moeilijke eetperioden komen er ook nog aan namelijk...
Bedankt voor jullie reacties. Ze ziet er ook niet dun uit ofzo hoor. Was gewoon benieuwd of het biet te weinig was en ze dunner zou worden. Komt helemaal goed!