Mijn zoontje is bijna drie. Ik ben er net vanmiddag achtergekomen dat ik zwanger ben en ik zit me af te vragen wanneer we het hem zullen vertellen, en hoe. Pas als het zichtbaar begint te worden? Of al eerder? Onze zoon begrijpt al veel en we betrekken hem ook bij veel dingen. Maar dit is voor hem natuurlijk nog niet erg tastbaar. Maar hij moet ook tijd krijgen om eraan te wennen. Zijn er leuke (onvoorwaardelijke) boekjes die het leuk uitleggen? IK zat zelf te denken om het over een week of 5 te vertelle. Dan krijg ik een echo vanuit het IVF-traject (7-weken echo) en dan zien we wel of geen hartje kloppen. Als dat goed is, is dat misschien een mooi moment. Dat is ook rond zijn verjaardag. Hoe hebben jullie het verteld?
Gefeliciteerd! Tja, misschien kun je de eerste echo even afwachten, dat hebben wij ook gedaan. Dan ben je iets zekerder van je zaak.Verwacht er niet teveel van.. Soms reageren kindjes erg lief, soms onverschillig en sommige beginnen te brullen ( die van mij) maar dat trekt bij als ze wennen aan t idee. Succes!
wij hebben het de kids van mijn vriend verteld na de termijnecho de eerste keer verteld met 6 week na de eerste goeie echo maar is toen als nog mis gegaan en dat is niet fijn om te vertellen, maar jij moet doen wat voor jou goed voelt uiteraard
In elk geval pas als het niet erg is dat anderen het ook te weten komen Aangezien er natuurlijk dikke kans is dat hij het meteen van de daken schreeuwt. Om die reden hebben wij het in elk geval eerder aan bijv opa's en oma's verteld