De titel zegt het al. Ik ben op zoek naar leuke cd's voor mijn kleine meid. Ik heb hier wel wat liggen maar dat zijn vooral oude liedjes uit grootmoeders tijd ingezonden door truttige koren. Ik zoek wat leuks en gezelligs. Wie weet wat leuks?
2 kleine kleutertjes door Monique Smit. Wel wat simplistische teksten trouwens. Annie MG Schmidt liedjes, vooral ingezongen door vof de kunst. Wel uit grootmoeders tijd maar verre van tuttig, vaak een beetje lekker gek.
Wij hebben een boekje met cd erbij die heet in de maneschijn. Ik zal eens Googlen of die er nog is Edit: gevonden https://www.bol.com/nl/p/in-de-maneschijn/9200000026342432/ Het zijn de bekende liedjes gezongen door vof de kunst, waardoor t niet zo ouderwets hoog gezongen is. Ik heb hm in de auto vaak aan voor de kinderen en t staat me nog steeds niet tegen.
Hij is al genoemd; maar hier ook grijsgedraaid: In de maneschijn van DD Company ! Helemaal leuk - ook voor jezelf tenminste prima aan te horen . https://www.minidisco.nl/nl/in-de-maneschijn-cd.html op deze site vind je ook liedjes die gebruikt worden bij animatieprogramma's in binnen en buitenland op campings en in hotels etc.
Voor jezelf prima aan te horen? Oh ik vind dat echt vréselijk Ik begrijp niet waarom er zo'n beat onder moet, blegh. Hier zijn ze dol op de cd's van Ageeth de Haan. De musical-liedjes van Jip en Janneke. K3 vinden ze ook erg leuk.
Vof de kunst vind ik ook zeker leuk. Verder heb ik sinds kort juf roos ontdekkend en dave and ava. Die laatste zijn Engelstalige liedjes,
Twee kleine kleutertjes van Monique Smit is hier een grote hit. Zoals eerder genoemd zijn de teksten wel wat simpel... Er staat wat geschreven over DDCompany. Die Maneschijn is inderdaad tenenkrommend, maar de nieuwe liedjes met tekenfilmanimaties op YouTube vind ik echt heel vrolijk.
'waarom? daarom!' van Mr Luca is ook erg leuk, beetje jazzy (en ze hebben ook een nieuwe cd). verder hier ook Monique Smit, K3, Jip en Janneke, Kinderen voor Kinderen..
whahaha smaken verschillen gelukkig. Na de oudbollige versies die ik had gevonden van de bekende liedjes van vroeger vind ik ze echt een verademing. Ze zijn hier grijsgedraaid. En ook de bijbehorende filmpjes (wel wat suf- opgenomen op een kinderdagverblijf) daar keken onze kinderen erg graag naar toen ze klein waren.
Ik bedoel eigenlijk ook die vreselijk suffe filmpjes ha ha. Daar zul je op een cd geen last van hebben