onze dochter van bijna 2,5 jaar begint steeds meer interesse te krijgen in knutselen!! graag wil ik haar voor sint... knutselspullen kado geven maar wat??? heeft er iemand een leuk idee waar ze goed mee vooruit kunnen? het mag nog wel wat te moeilijk zijn dat ze er wat uitdaging aan heeft want al zeg ik het zelf het is een pienter meisje!! bedankt!
ik maak kettingen met mijn dochter, daar kan ze uuuren mee bezig zijn voor ze eindelijk het draadje door een kraal krijgt. Dit gaat heel secuur al zeg ik het zelf Het zijn dan wel kralen met hele grote gaten he. Ook leuk vind ze plakken en knippen met een klein kinderschaartje en kinderlijm die uit de kleding gaat. plus dat ze een schort omheeft. We pakken een a4 en plakken hier stikkers en plaatjes uit plakboeken op. Of ik print wat van internet af. Succes!
Ik wandel mee met bovenstaande alleen wil ik er aan toevoegen dat verfrollers ook erg leuk zijn.Ze lijken een beetje op deorollers zelfde idee zeg maar.Maar dan met waterverf er in. Kleine van mij vond het ook leuk om blanco kaarten vol te plakken met foamstickers en uitgeknipte kerstkaarten.
Veel papier,kleurtjes,foamstickertjes,lijm en een schaar en ze zijn uren bezig. Kleien vinden ze hier ook nog steeds super leuk.
Playmais is hier erg populair. En verven. En een schaar met blaadjes, lijm en figuur-stickers (vierkantjes, rondjes enz...).
erg bedankt voor jullie reacties,.. kettingen maken vind ik echt een leuk idee, en zo als ik mijn dochter ken kan zij zich denk ik er ook goed mee bezig houden! wat leuk dat jullie het over knippen hebben!! ik had er ook aan gedacht, maar dacht dat het nog wel te moeilijk zal zijn! maar dan ga ik dat ook zeker aanschaffen, om te kijken hoe ze dat vind!! ik ga eens gewoon snuffelen in de winkel... en als er nog meer leuke tips komen ze zijn welkom!! bedankt!
Mijn kleine knutselaar houdt ook nog van kleiën. Verven met vingerverf, of soms met een kwastje. Eerst wat laten knippen uit gekleurd papier en daarna opplakken. En tegen deze tijd kun je met die kleintjes ook al heel leuk pepernoten maken, of koekjes.
Ik weet niet of je een action in de buurt hebt maar die hebben een hele afdeling met knutsel-dingetjes voor niet teveel geld. Want stickers gaan er hier echt per 100 doorheen en dan vind ik het echt zonde om hele dure te kopen. Ze hebben niet alles maar af en toe best leuke dingen! Daar koopt ik ook bijvoorbeeld longdrinkglazen en nepwaxine-lichtjes. Glas beschilderen, beetje vogelzand erin en een nep-waxine erin. Vindt mijn dochter erg mooi!
Wat is kinderlijm precies? Maken jullie een pot van behanglijm of gebruiken jullie iets anders? Een schaartje ga ik ook maar ns naar kijken; dacht dat ze er nog te klein voor was maar blijkbaar niet....
Je hebt toch van die speciale kinderschaartjes die alleen papier knippen? Geen idee waar je die kan kopen trouwens
Dat is gewoon uitwasbare hobbylijm. Staat bij de knutselspulletjes in de speelgoedwinkel. Mijn dochter heeft een lijmstift, maar je hebt het ook in een flesje. Het kan dus uit de kleren gewassen worden. Mijn dochter vind het leuk om plaatjes (en vooral letters en cijfers ) uit foldertjes te knippen en op te plakken. Watten zijn ook leuk om mee te plakken. En glitters. Knippen gewoon met een peuterschaartje, die is wat kleiner, op peuterhadjes afgestemd, en heeft een afgeronde punt.
Ik knip wat snippers enzo van vouwblaadjes en die plakt ze dan op. Of glitters, stickers, verf etc. Kleien vindt ze ook leuk en kralen rijgen. Bij de Zeeman hebben ze vaak wel aardig wat goedkope knutselspullen.
hmm wij hebben toen ze 3 werd een "ik leer knippen"-doos van SES gehad. Daar zit het schaartje al bij in en allerlei knipfiguren. ik was vergeten dat knippen nog best lastig is.. maar nu ze het eenmaal door heeft knipt ze dat het een lieve lust is Verder hier... knutselkoffers/kokers (gewoon met allerhande spul.. ) foamstickers, kleurboeken, stickerboeken, prikblok.. klei.. en nu een bak kastanjes.. waar we misschien spinnen van gaan maken.. maar dat laatste kun je moeilijk geven voor sinterklaas zeeman heeft ook knutselkoffers voor een paar euro erg handig.. want het kost niks.. en als het op is kun je nieuwe knutseldingetjes er weer in opbergen. anders slingert het zo door het hele huis oh en wat betreft de stickers per 100... ik geef gewoon een handje en dan is ze ook heel tevreden
ik denk dat ik zeker voor de sint de ik leer knippen doos van ses ga halen!! heb even op het internet gekeken en ziet er inderdaad heel leuk en leerzaam uit! verder hebben we een action in de buurt dus daar kan ik ook even gaan snuffelen...ik zal vast wel leuke dingen tegen komen dus komt helemaal goed!! onze meid kan straks aan de knutsel!! bedankt voor jullie tips!!
V&D, Hema, speelgoedwinkel, Zeeman, Wibra, Action, kantoorboekhandel... daar zou ik gaan kijken. Verkijk je er trouwens niet op, mijn zus kreeg het voor elkaar om met zo'n ding een gat in een nieuwe jurk te knippen. Mijn moeder was not amused