Hoe van 7 naar 6 voedingen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dolfijn, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee meiden,

We zijn bezig om met de voedingen naar 6 flessen te gaan. Maar hoe reken je dan uit hoeveel je moet geven per keer.
    Jochem kreeg altijd 7x100 ml. Gisteren lukte het met 6 flessen, maar vandaag zaten we weer op 7. Hij weegt ongeveer 4 kilo.
    Als ik meer in de fles doe (uitgaande van 6 flessen) en we komen toch weer uit op 7 dan krijgt ie toch teveel?

Madelief zat op 7x 90ml. Ze weegt ongeveer 3,4 kilo.

Hoe ging het bij jullie om er een fles af te laten? En hoe weet je 's ochtends of het gaat lukken die dag met 6 en hoeveel je dan per keer moet geven?

Ik hoor het graag.

Gr. Dolfijn

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je rekent gewicht keer 150cc gedeeld door het aantal flessen, dan kom ik voor 6 flessen uit op 100cc voor je zoontje. ik ben overgegaan naar 6 flessen toen mijn meisje van 01.00 tot 06.00 uur sliep. dus dan had ik een schema van:

06.00
    10.00
    14.00
    18.00
    21.30
    01.00

ik voedde op verzoek dus dit schema hield ze zelf aan, als ze een keer wat eerder kwam dan begon ik eerder met het schema en kreeg ze bijvoorbeeld om 00.00 uur haar laatste voeding.

3. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    ik kijk eventjes mee :)

bij ons ging dit automatisch omdat onze kleine wat langer ging doorslapen. ze kwam niet meer om 3 uur maar om 5 uur en dan starte je je dag ook wat later. ik liet d'r op de dag ook wel eens lekker slapen als ze dat wilde. Zo konden we het goed rekken.
    ik zou me er niet zo druk om maken hoor, dit komt wel vanzelf. :)
    ik wil graag naar de 5x150cc maar dit lukt nog niet bij haar. ook dit komt wel vanzelf ;)

misschien heb je hier iets aan ;)

Deel Deze Pagina