Gespleten/gescheurde (teen)nagels

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yummy, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik kwam gisteren tot de ontdekking dat mijn zoontje zijn teennagels gespleten zijn. Er zitten allemaal verticale scheuren in zijn teennagels.
    Zijn vingersnagels niet en de nageltjes van zijn kleinste teentje ook niet, maar de rest wel.

Vooral de nagels van zijn grote tenen daar zitten wel 3 of 4 "scheuren" in zeg maar, helemaal van onderaan het nagelbed tot aan de bovenkant.
    De andere teentjes hebben het ook, maar veel minder erg.

Ik schrok hier best wel van. Ik weet dat ik een tijdje geleden ook al zag dat hij dit had bij zijn grote tenen, maar dacht dat hij ze misschien beschadigd had met fietsen ofzo (met zijn slippertjes/sandaaltjes over de grond geschuurd oid), maar ik weet nu eigenlijk wel zeker dat dit dus niet de oorzaak is.

Een vitaminegebrek kan ik mij eigenlijk niet voorstellen, hij is een hele goede eter en lust ook alles.

Heeft iemand hier wel eens eerder van gehoord? Kan ik hier zelf iets aan doen of is dit reden om de huisarts te bellen? :(

2. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ben geen pedicure maar mijn pedicure zei dat het normaal is dat jonge kinderen nijnageltjes hebben. Nagels die heel zacht zijn en dus heel makkelijk inscheuren. Mijn dochters hebben dat ook gehad in hun jonge jaren. Ook mijn jongste heeft daar nu last van, alleen niet verticaal zoals jij het beschrijft.
    Ik hoop dat je nog een reactie krijgt van een `pedicure´ die hier verstand van heeft.

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Heeft mijn dochter ook als haar schoenen te klein worden :)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Arja: mijn zoontje heeft zeker weten goed passende schoenen. Dat kan het niet zijn.

Vonnie: Bedankt voor het meedenken! Ik hoopte ook dat er misschien een pedicure zou reageren haha.
    Lees op internet ook dat het vaker voorkomt bij kleine kinderen, maar ben wel benieuwd waar het door komt en of ik er iets aan kan doen..

5. Bri

Bri Niet meer actief

Beide kinderen hebben het. Bij geboorte zagen hun teennagels er helemaal niet uit, helemaal brokkelig en gebobbeld. Nu zijn ze al veel mooier, maar hebben ook van die scheurtjes en rare randjes. Zal wel bijtrekken, denk ik. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit iemand naar laten kijken, omdat ze al zo veel mooier zijn dan bij geboorte. Ga er eigenlijk van uit dat dat laatste stukje naar een 'normale nagel' ook vanzelf wel komt.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hoi

ik zag het net ook bij mijn zoontje bijna 3.
    al googelend kwam ik hier;)

alleen bij z`n grote tenen verticaal van boven tot in t nagelbed helemaal doorgescheurd. hij heeft ook van baby af aan al lelijke teennageltjes..
    ik zit nu ook te twijffelen moet ik ha bellen morgen of er iets voor halen bij de drogist?
    want als t groeit scheurt het naar mijn idee gelijk door..

groetjes Danielle

Deel Deze Pagina