Hallo dames, Ik heb een vraagje over mijn dochter. Afgelopen vrijdag is mijn dochter van het KDV gehaald door mijn man en gelijk zag ik dat ze niet lekker was. Ik heb haar getempt en ze had 40 graden koorts. Mijn man heeft het KDV opgebeld en volgens hun hebben ze niet in de gaten gehad dat ze koorts had of ziek was. Nou moet ik toegeven dat ze altijd opgewekt blijft als ze ziek is. Bij de koorts ging ze in de avond ontzettend hard hoesten waardoor ze flink benauwd was, ook had ze prutoogjes. Omdat het zaterdag me toch echt te eng werd met het hoesten heb ik de HAP gebeld en we mochten langskomen. Nou Sylvie was nog geen 3 seconden binnen of de arts hoorde al dat ze een infectie had en we kregen een kuur mee. Meestal werkte die kuur bij ons binnen 24 uur bij haar andere infecties. Maar ze bleef de koorts houden en dinsdag werden we door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze foto's maakten van haar longen en bloed hebben afgenomen. Op de foto was wel flinke irritatie te zien op haar rechterlong en het bloed wees op een virale infectie. Met andere woorden kuur afmaken en neus druppelen en dan moest het wel over gaan . Maar nu is het dus donderdag en ze heeft nog steeds koorts! 39,5 graden EN ze hoest nog steeds als een gek. Ligt het aan mij of klopt dit niet? Heeft iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt dat ze koorts een tijd aan bleef houden tijdens de kuur? Ik maak me best wel een beetje zorgen, ook omdat ik zaterdag op studiereis ga naar marokko voor 6 dagen en het nu totaal niet goed voelt om te gaan
je moet gelijk de huisartsenpost bellen!!!!!! en laat je niet afschepen want dat ze nu nog zo een hoge koorts heeft met een kuur die ze al eenn paar dagen neemt is echt niet goed! je moet er op staan dat ze je dochter nakijken vanavond nog ff goed naar die longen luisteren want dit klinkt echt niet goed! succes en neem die telefoon en ga bellen!!
idd even bellen ik ben toevallig vandaag naar de huisarts gegaan omdat mijn dochter vandaag 3de dag hoge koorts heeft (opzich niet erg, maar ze moet wel blijven drinken en goed plassen) gister had ik gebeld en ze wouden haar toch even zien we hebben alles uitgesloten geen oorontsteking en geen keel ontsteking toen vertelde de HA als ze morgen nog koorts heeft dat we haar urine moetn gaan opvangen met een plaszakje en dan voor het weekend nog inleveren zodat als er een infectie zit dat we nog voor het weekend het kunnen behandelen dus ik zou gewoon weer bellen hoor zolang koorts kan echt niet
Mijn dochter heeft 1,5 week geleden een flinke virusinfectie gehad. Ook een week aan de AB en ik moest flink zetpillen blijven geven. Daardoor was de koorts natuurlijk weg, dus ik heb geen idee ofze zonder de zetpillen misschien wel nog langer koorts had gehad. Na een week AB was alles weer helemaal goed, gelukkig. Maar gewoon lekker de HAP bellen hoor, als je het niet vertrouwd. Beter 10 keer voor niks bellen, dan 1 keer te laat
Ik zou even overleggen, waarschijnlijk slaat deze antibiotica kuur niet aan en is het zinvol om een ander soort te proberen! Sterkte...
ja hoor mijn zoontje had het 2 weken ben 2 keer bij de ha post geweest en 2 x huisarts en 2 keer kinderarts eerst had me zoon luchtweg infectie dus ventolin omdat die zelfde had als de jouwe hoesten,slijm,snotneus,benauwd vervolgens weer 1 weke veder had die dubbele oorontsteking erbij weer weeek veder keelontsteking erbij hij heb van de 2 weken maar 3 dagen wat gegeten en werd dus qua gewicht in de gaten gehouden kinderarts ook en nu begint die beetje te eten ook hij had antibiotica en bleef koorts houden misschien heeft ze wat aan de oren of keel erbij bij ons kwam ook niet alles tegelijk en je moeder gevoel is altijd juist heb ik gemerkt afgelopen 2 weken blloed afgenomen urine waren schoon door de antibiotica . hij dronk ook slecht maar eten was echt beroerd
Uhm.... Is het niet zo dat antibiotica NIET werkt bij een virale infectie? Dat werkt alleen bij een bacteriele infectie. Als het dus iets viraals is dan maakt de anticiotica haar alleen maar zwakker en dus minder goed in staat om zelf een virus het lichaam uit te werken. Of was dat met haar longen wel iets bacterieels? Ik zou het maar even navragen aan je HA... Heel veel sterkte met je meisje!