Hallo allemaal, Ongeveer 6 weken geleden braken bij ons mannetje de eerste twee tandjes door, maar nu zijn we dus 6 weken verder en zijn ze nog niet volgroeid, maar steken ze 1 milimeter boven zijn kaakje uit. Is dat wel normaal? Want hoe lang duurt het na doorbreken voordat tandjes helemaal 'uit' zijn? Ik maak me een beetje zorgen, want het gebit van mijn man is ook nooit goed ontwikkeld en het was een lijdensweg met implantaten om daar iets van te maken.... groetjes
Bij onze dochter kwamen in mei de eerste vier tanden en die zijn nu redelijk eindje doorgegroeid maar nog niet volledig, de eerste weken dacht ik ook sjezus wat doort dat lang
Het kan idd wel een hele tijd duren voordat ze echt 'af' zijn zeg maar, dat ze echt helemaal door zijn. Hier heeft het soms van 'het eerste puntje' tot een volledige tand wel een maand of 2/3 geduurd hoor. Weet je... wacht het gewoon af. Voordat een kindergebitje compleet én gewisseld is, doen ze er toch helemaal niks aan. Ik snap dat je een doembeeld voor je hebt, maar wie weet valt het allemaal hartstikke mee en maak je je voor niks zorgen!
Hier verschilde het per tanden die doorkwamen... althans voor mijn gevoel, maar het duurt altijd wel een hele tijd voordat ze volledig door zijn!
Bbedankt dames! Ben ik wat gerustgesteld dacht dat dat in een week gebeurd moest zijn...niet dus Ja dat doembeeld moet ik idd laten varen, we zien het wel en je doet er toch niks aan
Vorige maand rond deze tijd heet Søren zijn eerste 2 tandjes gekregen maar meer dan een paar millimeter is er ook nog niet van te zien.
De 3e en 4e tand (boventandjes) van onze dochter zijn denk ik 2 maanden geleden door het tandvlees gegaan, maar ze zijn nog lang niet volledig eruit. Komt vast goed!