Gisteren de jaar afrekening gekregen. We krijgen 50 euro terug Maar nu het volgende: We hebben een nieuw termijn bedrag gekregen van 181,00 Let op! Waarvan: 100,- energiebelasting , kosten transportbedrijf en BTW zijn. Ben ik nu de enige die dat schandalig veel vind?? Dat hoge vaste recht.. We zitten bij De Nedelandse Energie Maatschappij. Bij welke maatschappij zitten jullie? En zou heel graag weten wat deze kosten bij jullie zijn. Alvast bedankt!
De NEM schijnt inderdaad reuze goedkoop te zijn met gas en electra. Maar qua vastrecht zijn ze duur. Dus eigenlijk kom je alleen maar goedkoop uit als je een hotel hebt of in paleis het loo woont oid...
Vastrecht / belasting is nog in handen van de staat.. dus ik ga er vanuit dat die kosten bij iedere maatschappij gelijk zijn?
NEM hanteert hele hooge vastrecht prijzen! Bij eneco betaal ik daarvoor (even opgezocht) 32,- Dat betekend dus, dat als je heel veel energie gebruikt, je dan waarschijnlijk goedkoper uit bent bij NEM als bij een andere zoals Eneco. Gebruik je minder, dan zit je dus veel duurder. Net zoals bij een dieselauto eigenlijk. Dat is wat meer wegenbelasting, maar de diesel is goedkoper. Dus hoe meer je rijdt, hoe goedkoper het is in vergelijking met een bezineauto!
Kun je die 100 euro ook nog specificeren? Want btw en energiebelasting zijn op zich standaard, alleen de 'kosten transportbedrijf' zijn leverancier-afhankelijk, dus daar gaat t om.
ik zit dicht bij het aansluitpunt dus betaal geloof ik niet eens vastrecht. Ik betaal alleen energie staat nooit iets op over vast recht
Bedankt voor de reacties. Zal t even specificeren: Energiebelasting: 36,98 Kosten transport: 27,72 BTW:28,89 Denk wel dat we gaan overstappen Ben al even aan het vergelijken. Wij zijn een gezin met 5 (3 kids , 2 volw) qua verbruik zitten we gemiddeld. Suggesties , welke dan voordeliger is?