vanaf wanneer mag je danoontje geven ik heb het vandaag geprobeerd en ze vond het superlekker maar weet niet of ze het al mag
Mogen doe je het al vanaf dat je kindje geboren is. Er is niemand die het je zal verbieden namelijk. Jij mag het dus geven wanneer jij het aan je kindje wil geven, of dat nu met 1 dag of met 1 jaar is . Er word geadviseerd met bijvoeding (waar ook danoontjes onder vallen) te wachten tot je kindje 6 maanden is (evt 4 maanden). Dus misschien dat je het vanaf dan zou willen geven. Dat is echt aan jullie zelf als ouders om te beslissen. Ik zelf zou gezien de grote hoeveelheid suiker die erin zit geen danoontjes geven. Of tja voor een heel enkele keer een keertje . Overigens hoort deze vraag natuurlijk niet bij Baby&Dreumes maar bij Voeding .
Er zijn danoontjes met opvolgmelk...ik geloof vanaf 4 maanden. Wel kort houdbaar trouwens. Ikzelf geen mijn dochter vanaf 5 maandjes af en toe gewoon een danoontje. Vind ze erg lekker, en zolang je rekening houdt met het suiker wat erin zit, is er niets aan de hand. Als je het maar met mate doet. Misschien een leuke tip als je kindje iets ouder is (5-6 maandjes) Een aardappel stomen samen met een peer, en die daarna pureren. Zo krijg je een heerlijke zoete aardappel met natuurlijke suikers, en mijn dochter is er gek op. Was idee van mn mannetje Succes!
De huismerk danoontjes van Albert Heyn en de Digros zijn zonder toegevoegde suiker. Zijn goedkoper en hier erg favoriet. Ik ben pas met een maand of 8 met toetjes gestart. Maar ik ben dan ook pas na de 6 maanden voorzichtig aan wat gaan geven. Het duurt wel even voordat er een warme maaltijd naar binnen gaat. Dus ik ben pas toetjes gaan geven toen het warm eten goed ging.