Al een paar weken wordt ze om de dag (raar maar waar) vroeg wakker. Gisteren bijv. normale tijd 8.45, maar vanochtend weer om 6.00. Is soms ook 5.00. Gek wordt ik er van. Zelf slaap je ook op de dag dat ze wel uitslaapt slecht, ik word om de paar uur wakker met het idee misschien wordt ze zo wel weer vroeg wakker. Normaal gaan we als ze vroeg wakker wordt 1 keer er heen om te troosten, is dan 9 van de 10 keer niet genoeg waardoor ik als een halve zool rond 6.00 een flesje sta klaar te maken. Totaal tegen mijn principes in, maar goed een mens wil ook slapen. Vervolgens slaapt ze dan nadat ze die fles heeft leeg gedronken tot 10.00. Heel het schema in de war en ik stik chagerijnig omdat ik natuurlijk geen oog dicht heb gedaan. Vanochtend nieuw plan van aanpak 6.15 mweh mwehhhhh! Ik er heen dikke kus gegeven en gezegd we gaan slapen. Kan niet anders dan dat ze luisterd toch?? Ik was wel eens benieuwd of ze echt zo`n honger heeft. Dus na 10 min. ik er weer heen om te troosten zonder fles. Dikke tegenvaller voor madam, krijsen deed ze!! Na 4 keer getroost te hebben was het 7.30 ging het huilen over op klesten. Ze heeft een uur lang liggen kletsen en zingen en rond half 9 dacht ik zo knap gedaan vrouwtje we gaan er uit. Mmmmm wel heel stil op de gang, half 10 werd ze wakker. Vrolijk en wel!!!! Goh wat een honger! Geen flesjes meer om 6.00 dus, vanaf nu gaan we weer gewoon slapen! Ben erg benieuwd wat overmorgen ons brengt
Mevrouw wordt hier ook vaak vroeg wakker, maar ik geef haar nooit een flesje hoor. Meestal neem ik haar even bij mij in bed tot dat ze gaat zeggen: ete ete Dat is meestal half 8 / 8 uur, dus dan geeft ze zelf aan dat ze honger heeft haha.
Ja, dat slapen is soms drama he..! Maar wat knap! En niet alleen van je dochter, ook van jou!! Gewonnen he! Succes voor morgen alvast!
hier is het ook vaak vroeg wakker dezer dagen 5-5:30 maar dan niet alleeen huilen of zo, maar gewoon:mamamama ete ete.pfff. je kunt dan niet zeggen dat hij nog moet slapen.fopspeen gooiet hij hard weg. vaak slaapt hij na flesje door tot 8uur.maar de laatste dagen niet.hij heeft een kies en hoektandje staan bijna doorkomen. hij heeft tot leeftijd 1 wel heel slecht geslapen. dus ik ben al blij als hij tussen 19:30 tot 5uur slaapt.
@belize, als hij altijd slecht heeft geslapen kan ik me voorstellen dat het doorslapen nu al lekker is. Mevrouwtje hier heeft tot 1 jaar altijd heerlijk geslapen en werd nooit eerder wakker dan 9.00 en dan van 19.00. Onze oudste slaapt ook altijd tot 9.00 en wordt `s nachts echt nooit wakker. Vanaf 1 jaar is de oudste hier een beetje gaan spoken. Heb al een tijdje `s avonds om 22.00 nog een bord pap gegeven zodat ze gewoon weer ging uitslapen. Een maand of 2 Geleden zijn we hier mee gstopt en tot 2 weken geleden sliep ze gewoon uit. Nu dus weer aan het mieren. Erg he maar doordat we zo verwend zijn met dat uitslapen wordt ik er altijd stik chagerijnig van als ze eerder komen. Ze is nu wat ouder dus ik dacht we proberen het gewoon of ze het snapt dat ze te vroeg is en moet slapen. @jois Hahahah het voelt inderdaad echt een beetje als winnen. Ze is echt een doorzetten en gilde vanochtend echt keihard, dat ik wel 100 keer op het punt stond wtf hier die fles... Gelukkig niet gedaan en na een half uur merkte ik al dat het huilen wat minder intens werd en er langere stiltes tussen kwamen. Toen was het makkelijker om vol te houden. Om 7.15 gaf ze nog 1 hele hard gil en toen begon ze met kletsen. Rare wezens @lynn Ik ben normaal ook niet van de flesjes `ochtends, maar in het begin denk je nog ach misschien heeft ze wel honger en om nu om 6.00 brood te smeren. Als je eenmaal hebt gemerkt dat ze na die fles gewoon weer gaat slapen ja dan weet ik het wel. Maar na 2 weken is het genoeg nu gaan we weer gewoon uitslapen. Het in bed nemen gaat echt helemaal tegen mijn principes in, dan mag ze wel eerst haar hele bed hebben afgebroken voordat dat gebeurt
Tja hier was het vanmorgen ook zes uur wat doe je er aan???????? Er uit gegaan fles gegeven schone broek en om 7 uur moet ik ertoch uit oudtste moet naar school zie het probleem nog niet zo haha. Ben al blij dat ze de laatste week door slaapt
Hier eigenlijk standaard rond 05.30uur een flesje voor alle drie en daarna slapen ze tot een uur of 7, half 8. Om 9uur hebben we hier al een halve ochtend achter de rug, ik vind het knap dat je 8.45 een normale opstaantijd kunt noemen voor een dreumes, ben jaloers!
Nou... sliep die van ons maar zo heerlijk uit Esmae is nooit een regelmatige slaper geweest. Ze heeft een periode gehad dat ze om zeven uur al klaar wakker was. Zucht... Tegenwoordig slaapt ze tot een uur of acht, dat vind ik erg prettig. Ze wordt vaak rond zes uur wakker voor een fles. We zouden hem af moeten bouwen, al een hele tijd hoor, maar goed.. daar gaat het even mis zeg maar. Op een dag komt dat vanzelf goed. Ze heeft m nu nog nodig. Ze is flink ziek geweest en bijna drie kilo afgevallen. We moesten in het ziekenhuis de keuze maken weer die fles aan te bieden. En ja, dan doe je alles om je kind weer op pijl te krijgen. Ach.. doe mij die fles maar, en dan door tot een uur of acht. Heerlijk...
geweldig dat je kindjes zo goed slapen. misschien is het een fase?maar goed, het zou dus honger kunnen zijn of enorme dorst.ik weet niet of je kindje ook het zegt? hier dus wel. mijn zoontje heeft gewoon honger.hij krijgt dan schone luier drinkt in 1mn tijd zijn flesje op,groot flesje van 220/6.
ach inderdaad misschien weer zo`n sprong. Ze kent al wel een boel woordjes maar het woord eten nog niet. Terwijl dat toch echt haar favo bezigheid is
Waarom geen flesje als ze vroeg wakker zijn? Ik zie het probleem niet. Hier krijgt onze zoon gerust een flesje als hij om 06.30 wakker is. Dan kijken we nog even gezellig tv in bed en rond 08.00uur gaan we naar beneden. Dan eet ie nog een boterham.
Lenn is ELKE DAG rond 6 uur wakker.. Na een fles slaapt hij echt niet door.. Rond half 7 zitten wij dus aan een boterham en rond 8 uur gaat hij weer naar bed.. Tja, het is niet anders.. Waarom geen flesje geven 's morgens? Hier kreeg Lenn tot 2 weken geleden gerust een flesje melk.. Sinds die tijd weigert hij de fles en wil alleen een boterham.. Vorige week heeft hij voor de 2e keer in 15 maanden tijd tot half 8 uitgeslapen.. Misschien is het een sprongetje/fase en misschien gaat het gewoon weer voorbij.. Ik denk dat je blij moet zijn met de dagen dat ze WEL langer blijft slapen..
Jeetje, 'normaal' tot 8.45 uur, ik zou daar eerder abnormaal van maken. Hier is het ook elke dag een uur of 6. Tja, vroeg zeker, maar je kunt er maar beter aan wennen dan je er maar tegen blijven verzetten. hier trouwens ook nog lekker een (borst)voeding als ze zo vroeg wakker is. Nog even met zijn allen blijven liggen ipv om 6 uur in de kamer zitten.
Het is maar net wat je gewend bent he. Eerder wakker worden dan de tijd die ze normaal wakker worden is volgens mij voor iedereen vervelend. Of het nu 9.00, 7.00 of 5.00 uur is. Vanochtend was het 5.00 uur, dat is bijna 4 uur eerder dan normaal dus ja dat was even schrikken. Wederom geen fles gegeven. Ik ben van mening dat het goed is om een vaste ontbijt tijd te hebben, zodat ze leren te wachten en door te slapen. Vanochtend zo`n 3 kwartier gehuild en 3 keer getroost. Daarna tot 9.00 geslapen. Ze kan het dus prima. Volgens mij een kwestie van doorzetten. We zullen zien wat morgen ons brengt.
Ok, 5 uur is vroeg... oftewel het is gewoon nog nacht. Maar tot 9 uur slapen?! Goeiedag zeg, dat is lekker! Hier wisselt het enorm, de ene keer 6.00 en de andere keer half 8, maar iig nooit later... ik geef trouwens gewoon een fles, ga daar niet moeilijk over lopen doen. En ik vind 7.00/half 8 een doodnormale tijd om op te staan eigenlijk.
joyce, ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan bij jou. hier wel een gooeie dag vandaag 6;10 wakker, flesje, daarna n half uurtje stil, hij wacht gewoon dat mama ff haar koffie opdrinkt.maar goed als t bij jou werkt zou ik denk ik beter durven om hem ietsje langer te laten slapen. hoe laat naar bed gister?
Ja maar waar komt de verwachting vandaan dat een kind uberhaupt van 19:00 tot 09:00 kán slapen? Dat is idd niet 'normaal' hoor