Onze jongste zoon van 1 jaar heeft koemelkallergie. Nu mochten we op aanraden van de ka beginnen met danoontje, vla en yoghurt te geven. Dit gaat goed hij reageerd hier gelukkig niet op. Nu hebben we laatst wentelteefjes gegeten en daar had ik melk in gedaan, halfvolle melk. Hier heeft hij een half broodje van gehad en s'middags had hij een dunne luier em deze stonk heel erg. Kan het nu zijn dat hij lactose intolerantie heeft?
Wat krijgt je zoontje voor "dagelijkse" melk? Want zolang dit geen melk is op basis van soja, zit er ook lactose in. En in vla zou ook net zoveel lactose moeten zitten als in de halfvolle melk, want dit is ook gewoon met melk bereidt. Enkel dingen als yoghurt bevatten minder lactose.
Onze zoon krijgt nu nog steeds neocate melk. Maar hij heeft het dus niet als hij vla of yoghurt krijgt maar wel dus met gewone melk.
Voor zover ik zo snel op internet kan zien (ben helemaal niet thuis in de melkpoeders ) bevat Neocate geen lactose, toch? Dus dan kan het inderdaad dat hij lactose intolerant is, zonder dat je het had moeten merken met zijn gewone melk. Als ik me niet vergis, kan het zo zijn dat je zoontje pas na het wentelteefje is gaan reageren omdat hij toen teveel lactose heeft binnengekregen. Waarschijnlijk heeft hij dan nog wel een beetje lactase in zijn darmen, maar niet voldoende om een hele hoop lactose om te zetten. Maar het is natuurlijk erg moeilijk om er zo iets van te zeggen en ik las elders op ZP dat je pas met 3 jaar kan testen op lactose intolerantie. Misschien dat je in het andere topic ook kan meelezen/ om raad vragen? ( http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/324913-iemand-ervaring-baby-kindje-lactose-intollerantie.html )