Hoi meiden, Ik weet niet of ik het hier goed plaats maar even een praktische vraag! Als wij gaan trouwen is onze kleine meid een jaar en een maand oud. Hoe hebben jullie dat gedaan die dag? Met slapen overdag en 's avonds etc etc...? Ons huis is niet ver van de trouwpartij vandaan dus we zitten te denken om iemand te vragen die met haar tussendoor en 's avonds naar huis kan om even te slapen. Bijvoorbeeld iemand uit de buurt die er niet de hele dag bij is. Vind t nog wel lastig om daarvoor wat te bedenken. Ook een optie misschien om een campingbedje mee te nemen en daar ergens in een rustige ruimte te zetten? Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Allereerst gefeliciteerd met jullie aankomende bruiloft! Lastig inderdaad met jullie kleine! Je geeft zelf al twee goede opties aan. Ligt ook een beetje aan jullie kind, hoe ze is etc. Als ze heel flexibel is en makkelijk overal kan slapen en niet snel overprikkeld is, is het wel t leukste om haar de hele dag erbij te hebben en haar te slapen in een camping bedje. Misschien tijdens een late lunch of een borrel ofzo? Ligt ook een beetje aan de slaaptijden van je kind, maar is niet te voorspellen zo vroeg van te voren. Als ze wat meer gehecht is aan haar eigen bedje dan misschien iemand erbij die niet de hele dag bij jullie aanwezig is. wel lastig, want diegene moet eigenlijk wel jullie dochter goed genoeg kennen dat ze zonder problemen ook thuis in bed kan worden gestopt door diegene. En wie ken je goed genoeg om te vragen maar die je er niet de hele dag bij hebt? Ook een optie is om iemand van je familie te vragen haar thuis op bed te stoppen en eventueel af te laten wisselen met iemand die haar er da uit gaat halen zodat niemand te veel mist?
Hai, ik ken je probleem! Wij gaan in mei trouwen als ons kleine mannetje 11 maanden is. Wij geven het in een grote tent naast huis. Ik heb een nichtje van mijn man gevraagt als oppas. Zij komt na de huwelijksplechtigheid, en blijft tot snachts. Dat nichtje gaat lekker met een vriendinnetje filmpje kijken of iets bij ons thuis, en als we haar bellen haalt ze mijn mannetje op.(Of we brengen hem) Ze is 17 en past al jaren op op kleine babies, dus ik vertrouw haar er wel mee. Bovendien zijn we maar 50 meter verder op aan het feesten. Als je je feest in een zaal geeft zijn er vaak wel rust / speel ruimtes aanwezig. Als je iemand kan vinden die bij je kleintje kan blijven zou dat het mooiste zijn toch? Succes met de regelarij!
Tja dat ligt er echt aan hoe je kindje is. Mijn dochtertje is nu 13 maanden en echt in een puberfase. Zou echt niet weten hoe ik haar, zoals ze nu is, een dag mee zou kunnen nemen (in campingbedje laten slapen enzo). Maar dat kan over drie weken weer helemaal anders zijn. Ik zou het lekker tegen die tijd aankijken. Meestal hebben ze dan nog maar 1 slaapje nodig en vaak zijn ze zo onder de indruk van alles, dat alles wat je bedenkt, toch niet uitkomt omdat ze op die leeftijd al supereigenwijs zijn Succes en natuurlijk veel plezier!
Wij trouwen in april, dan is onze dochter wel iets ouder, 17 maanden. Overdag slaapt ze tussendoor bij mijn ouders thuis, vriending van mijn moeder past op en brengt haar naar de locatie waar we dan zijn. ''s avonds legt mijn moeder haar bij hen thuis op bed (slaapt ze wel vaker) en komt weer die vriendin oppassen. Ik denk persoonlijk als je de kinderen bij je op locatie hebt te slapen, dat je zelf geen rust hebt.. Ik zou dat niet hebben in elk geval, ook al draag je de 'zorg' over aan een ander. Ons leek dit de beste oplossing!
Wij zijn vorig jaar oktober getrouwd. Ons zoontje was toen ook 1 jaar en 1 maand oud. Wij trouwden om 15.00 uur zodat hij daarvoor lekker kon slapen. Wij hadden een feest in een hotel, met daarnaast een kleine ruimte waar hij kon slapen. Het liep echter helemaal anders haha. Waarschijnlijk voelde hij de spanning want hij sloeg zijn middagdutje dus helemaal over, waardoor hij chagrijnig en huilerig was tijdens de ceremonie.. en viel in slaap tijdens het eten. Ach ja, wij vonden het niet erg storend, hij kon er ook weinig aan doen. Plan het een beetje handig in, maar houdt er wel rekening mee dat je kleine wel eens het ritme helemaal om kan draaien.
Toen mijn schoonzus is gaan trouwen, mocht onze kleine de hele dag mee, hij was toen een jaar en 2 weken. Hij is gewoon meegeweest de hele dag. Hier en daar wat slaap gekregen, onderweg in de auto naar het stadhuis, tijdens de kerkdienst (ben met hem in de auto gebleven), en 's avonds in een campingbedje boven de feestzaal. Is allemaal prima gegaan, hij heeft minder geslapen, maar was goed te pas. Ik zou, in jou geval, in ieder geval zorgen dat je iemand hebt die 100% zorgt voor je kleine. Maar ook iemand die je niet perse zou missen bij een plechtigheid. Dus niet je moeder, of je zus. Maar liever een kennis. Want anders moet je moeder met de kleine eruit tijdens de plechtigheid ivm lawaai, en mist ze het. Voor die mensen is het ook een bijzondere dag
Ik zou de middagslaapjes idd voor oppas bij jullie thuis zorgen en dan voor 's avonds het campingbedje meenemen: even overleggen met de feestlocatie of er een rustige ruimte is waar je het bedje neer kunt zetten... Of, als dat ook niet al te ver van huis is, toch ook oppas vragen en thuis laten slapen.
Kijk inderdaad ook goed naar je kindje. Als je denkt dat de kleine het de hele zag zou redden?? Ik weet niet of de locatie waar je trouwt mogelijkheden biedt? Bijvoorbeeld een kamertje daar waar je eventueel een bedje neer kan zetten. Toen ik trouwde was ik net zwanger, dus heb de ervaring niet. Maar als ik zou gaan trouwen plande ik het ja- moment gewoon buiten zijn/haar slaapje om zodat de kleine er op het belangrijkste momenten wel bij kan zijn, ook al beseft hij/zij het niet, maar voor de foto's e.d! Een oppas voor die dag is ook een optie inderdaad, jij kunt dat gewoon zelf lastiger doen op deze bijzondere dag. Wie je dna vragen moet is moeilijk, want degene zal ook aanwezig zijn op je dag. Ik zou dan toch kijken in hoeverre de locatie mogelijkheden zou kunnen bieden. Geven jullie een feest??? Dan moet je natuurlijk een oplossing hebben .
Gefeliciteerd dat jullie gaan trouwen! Ik denk dat de opties die je zelf aandraagt al goede ideeen zijn! Iemand die je kindje thuis in bed legt of kijken of je kindje op de feestlocatie kan slapen in een campingbedje. Hele fijne dag!