Zoons eerste hapje... Maar niet van mij!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BellaLuna, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Mijn man is inderdaad met ze gaan praten en dat ging wel goed. Ik ben er zelf niet bijgeweest, want ik reageer meteen heel fel erop... En wil de relatie met sch. ouders hierdoor ook niet kapot laten maken. In ieder geval is wel mijn vertrouwen beschadigt, en ik twijfel echt nog of ik zoonlief daar elke zondag heen moet gaan brengen (of dat ze hier komen..).

Manlief heeft uitgelegt hoe ik me erbij voelde, dat ik heel erg verbaasd was dat er twee flesjes ranja waren. Ze zei inderdaad dat ze (fiesta?) ranja had aangemaakt omdat daar meer voedingsstoffen in zou zitten, ze had zelf geen goede ervaringen met roosvicee, dus had ze maar andere ranja voor mijn zoon aangemaakt.
    Toen mijn man begon over die banaan begon stond mijn schoonmoeder ook te kijken... Want ik zou dat op het briefje hebben gezet!!!! Toen mijn man vroeg of ze dat briefje nog had zei ze dat ze het had weggegooid....... Ze zei later wel dat het haar speet en dat ze het misschien wel verkeerd zou hebben begrepen. Ze wil in ieder geval nog steeds graag op zoonlief passen.

Gelukkig (!) gelooft mijn man mij, en niet zijn moeder... Maar dit gaat nog wel een staartje krijgen ben ik bang.

Ik wil sowieso een oppasboek gaan aanschaffen waarin IK bepaal en aangeef wat hij nodig heeft en wanneer. Ze mogen van mij nog oppassen, maar dan in ons huis, en niet meer bij hun. Elke zondag is hij om 10 uur nog wakker omdat opa en oma er zo lekker mee zitten te spelen.. "hij was nog niet moe.." Ja gek he? En ik zit elke maandag en dinsdag dat kind weer in het ritme te krijgen.......... Pff, en zondags begint het weer overnieuw..

2. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    :$ Je zoon is twee maanden zie ik .... en dan al proberen slagroom te geven!!! Je schoonvader snapt er werkelijk helemaal niets van dus. Ik geef je ook groot gelijk dat je je excuses niet hebt aangeboden, dat had ik ook niet gedaan. Ik hoop dat door jou felle reactie de boodschap wel is aangekomen.

3. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Fijn dat je man en jij op één lijn zitten en dat hij met ze gepraat heeft. Ik hoop voor je dat het vanaf nu beter gaat. Het zou jammer zijn om je wekelijkse uitje hiervoor op te moeten geven. Ik geef je groot gelijk dat als het niet beter gaat je het wel opgeeft hoor, dat zou ik ook doen.

Succes aankomende zondag!

4. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    ik zou ook erg pissig zijn! succes zondag en hopelijk houd ze zich wel aan jouw afspraken.. anders de babyfoon bij de buren..

5. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Hoi,

Allereerst wil ik nog even zeggen dat ik je schoonouders ontzettend domme mensen vind. Als ze weten dat je pas vanaf 6 maanden met hapjes wilt beginnen, hoe durft ze dan tegen je man te zeggen dat jij dat op dat briefje hebt geschreven??
    Maar goed.. dat is nu eenmaal gebeurt.

Ik heb niet DE oplossing, maar ik zat te denken.. Misschien is het inderdaad een idee om hen bij jullie te laten opppassen. Laat ze dan wat eerder komen zodat ze nog even met hem samen kunnen zijn, en hij alsnog op tijd naar bed kan. Is dat wat?? Of maakt dat niets uit denk je?

Snap ook dat je ze momenteel even niet kunt luchten of zien hoor, maar misschien heb je er wat aan.

Mijn schoonmoeder past een dag per week op. Dat gaat prima. Alleen wil mijn schoonvader van alles aan mijn dochter voeren. Iets wat hij dan zelf eet, bijvoorbeeld een cakeje (afgelopen zondag), of ijs (met kerst). Gelukkig moet mijn dochter er nog niets van hebben, en zit mijn schoonmoeder er meteen bovenop en zegt tegen hem dat ie op moet houden. :)

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Meis kunnen ze op zondag niet eeder komen zodat ze nog even lekker met hem kunnen spelen en dan optijd naar bed. snap wel dat ze met hem willen spelen maar de rest is niet goed te praten.

echt te erg voor worden. en hoe kan je een slechte ervaring met rosvicee hebben. en hoe kan het dat er geen voedings stofen in zitten. Goh dat hoor ook niet.

Ik wil je heel veel sterkte wensen

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik zou koken van woede!
    Dat eerste moment van het eerste hapje had voor jullie moeten zijn. Jeeeeeetje, ik zit me hier gewoon boos om te maken hiero.
    Ouders en schoonouders respecteren de wensen van hun kinderen gewoon niet. Ik heb een oppasboekje, en dara schrijf ik elke dag in hoe ik het wil hebben, wat ze mag hebben en hoe laat. Ik geef alles mee, en iets anders hoeven zij niet te geven.
    Zelfs moet de oppas ook in het boekje schrijven, en ik vraag altijd alles na. Ik heb dan weer een schoonzus die zo brutaal is om haar eigen regels toe te passen en mij te vertellen hoe ik dingen moet doen. Ik laat haar dus nooit oppassen, en bek haar gewoon kort af. Ik bepaal mijn eigen regels voor mijn kind, ik heb er zowiezo al een hekel aan als iemand anders zich met mijn manier van opvoeden bemoeit.
    En als ik zo'n schoonmoeder had..... die had ik niet eens meer laten oppassen. Ik zou dat echt niet leuk vinden en zou er erg veel moeite mee hebben dat ik niet het eerste hapje heb kunnen geven. Wat schandalig!!!

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    BellaLuna, wat erg voor jullie zeg!

Klinkt erg dom allemaal... Banaan geven, Fiestalimonadesiroop (zit notabene aspartaam in!), en dan ook nog zeggen dat ze dachten dat jij banaan op het lijstje had gezet?!?

Ik vind jou zelfs mild, ik had ze niet meer laten oppassen de eerstkomende maanden!

Succes met ze.

9. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb er zelf nog geen ervaringen mee, de kleine moet nog komen...

Maar meer voedingsstoffen in ranja dan roosvicee?! Vindt hem best sterk... roosvicee heeft veel meer natuurlijke basisstoffen dan ranja!
    En banaan als een kindje niet goed poept... tja ook best sterk!

In hun enthousiasme en goed bedoeldheid zijn ze te ver gegaan. Het nadeel is dat het respectloos is naar jullie als ouders maar ook naar hun kleinkind, want ze doen het niet zozeer omdat het beter is voor de kleine, ze doen het omdat zij zich er beter bij voelen...

Ik hou van oplossingen, dus opties voor mezelf zouden zijn:
    - bij jullie thuis in zijn eigen bedje
    - eventueel kunnen opa en oma iets eerder komen zodat ze al wat
    speeltijd met hem hebben gehad (voordeel is dat ze dan met hem
    spelen terwijl jullie erbij zijn, kan je in de gaten houden of ze hem
    niet over stimuleren)
    - wat er niet in huis is kunnen ze niet aan hem geven! (lijkt me wel
    heel sterk dat ze flessen ranja mee gaan zeulen van huis af;))
    - aangeven dat jullie het op een bepaalde manier/ritme willen. Dit
    hoeft niet op de letter gevolgd te worden, opa en oma mogen wel
    iets soepeler zijn, maar niet de kleine tot 10 uur op houden,
    anders is het klaar met oppassen. Duidelijk vermelden dat je dat
    absoluut niet wilt maar dat zoals het nu gaat ook niet werkt.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum

goh denk er net zo over bij mij hadden ze echt voorlopig niet mogen oppassen ze moeten dan maar nadenken en niet lopen liegen

11. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je het als ruilmiddel zou kunnen gebruiken dat opa en oma iets meer tijd krijgen met de kleine (ik denk dat ze daar ook wel behoefte aan hebben en dat ze hem daarom zo lang wakker houden, dan kunnen ze in die tijd met hem spelen) en in ruil daarvoor houden ze zich aan jouw regels.

Ik zou het niet op een ruzie laten uitlopen want het zijn toch de opa en oma van je kind en ik neem aan dat je niet je kind hier de dupe van wilt laten zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik ook onzettend kwaad zou zijn geweest hoor. Ik hoop dat ze in de toekomst jou regels hanteren.

groet,
    S

12. misa

misa Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal! Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind het belachelijk. Ik zou ook woest zijn!! Helemaal omdat ze wisten dat jullie het nu nog niet wilden hebben. Ik zou er dan ook helemaal klaar mee zijn en het zeker zeggen of een andere oppas zoeken.

Veel succes ermee!

Deel Deze Pagina