Poepdokter?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by diddi, Jan 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wie heeft ervaring met een poepdokter uit het ziekenhuis of kan mij daarover informatie geven.

Mijn dochter van 2.5 heeft al meerdere keren een klysma gekregen ivm verstopping. Nu is ze anderhalve week geleden weer bij de huisarts geweest en kregen we weer een klysma mee.
    Als het niet veel zou verbeteren zouden we verder gaan kijken.
    Een van de optie's zou een poepdokter in het ziekenhuis kunnen zijn.
    Nu heb ik wel het een en ander gelezen, maar wil graag wat meer informatie.

Een tweede optie is om via het ziekenhuis erachter te komen waar mijn dochter allergies voor zou kunnen zijn. Dit omdat ik zelf niet tegen alle producten kan en mijn dochter blijkt al niet goed op melk te reageren.

Ik zou graag ervaringen van mensen willen horen en lezen om zo te weten wat ons te wachten staat en zo goed voorbereid erin te gaan.

Ik wil het beste voor mijn dochter, want dit is echt niet fijn voor die kleine meid!

Dank jullie wel allemaal!

gr Diddi

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb geen idee maar wat ik wel weet is dat meerdere klysma's. kreeg het advies dit maar 1 x per maand te mogen gebruiken, niet goed is. Waarschijnlijk moest je dit wel gebruiken omdat ze gelijk verstopt ging.

Hier is na een klysma het redelijk aan het gaan met de zakjes florax. Gebruik jij die ook?

3. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, we gebruiken de zakjes forlax ook. Ze krijgt ook probiotica en als nodig is krijgt ze laxo limonade! Ze heeft bijna een jaar lactulose gehad, drie keer per dag 10 ml, ook dit hielp niet. De zakjes hebben we ook al een tijd verhoogd gehad, maar werkte ook niet! Daarom willen wij en de huisarts nu verder kijken! Hij vindt dat het nu te lang duurt voordat het weer goed gaat.

4. Sweetlakecity

alternatief proberen of misschien osteopaat?

5. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je antwoord.
    We lopen ook al bij een ostheopaat! Woensdag gaan we er weer heen.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Hier hebben we hetzelfde probleem en zitten op 3 zakjes Forlax al een aantal weken.

Het kan een allergie zijn hoorde ik van een vriendin die het ook heeft meegemaakt met haar dochter, die bleek niet tegen appel en peer te kunnen. Wel waard om het uit te laten zoeken dus.

Charlie

7. Sweetlakecity

heb hier een dochter die reageert op mij en stress van mij.
    Sterkte want het is een mega kopzorg weet ik :(

8. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!
    Vandaag een doorverwijzing gekregen naar een kinderarts!
    Dit vond hij beter dan een poeppoli. Mijn dochter heeft naast moeite met poepen ook al last van exceem en de huisarts vond het toch beter om haar helemaal te laten nakijken!
    Ik heb namelijk ook gevraagd of het geen allergie kan zijn en dus kunnen wij nu over twee weken naar de kinderarts!

9. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Veel succes! Idd goed om even helemaal te laten onderzoeken dan (dus ook allergieen).

Hier was er voor mijn dochter maar 1 oplossing... zindelijk worden.

Nog steeds is het hard en dik, maar ze kan het vele malen beter kwijt. Poept nu gelukkig elke dag en geen medicatie meer nodig.

10. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 diddi, Jan 25, 2012
    Last edited: Jan 25, 2012
    Demaco:
    jij hebt het over zindelijk worden, dat dat de oplossing.
    Nu is het zo dat wij het advies kregen om dat nog niet te doen, terwijl ik juist het idee heb dat ze er zo aan toe is. Wijst ook naar haar billen als ze gepoept heeft en als ze geplast heeft naar de voorkant.
    Ze heeft meerdere keren op het toilet gepoept. Zelf hadden wij dus het idee dat het daar niet aan lag, maar toch maar even mee gestopt.
    Heb echt even geen idee meer waar het aan kan liggen. Misschien toch een allergie.
    We zullen het horen over twee weken of in ieder geval wordt er dan eindelijk na gekeken!

haha, zie nu ook dat onze dochter op dezelfde data geboren is, 01-07-2009

11. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Haha oh toevallig!
    Hier creerde mijn dochter vooral echt angst omdat het toch wel pijn deed. Die angst is langzaamaan weg gegaan en sinds ze alles op de wc doet is dit echt over. Wat eerder een mega krijsfestijn was omdat het zoveel pijn deed en ze het op bleef houden doet ze nu letterlijk met veeeel plezier haha.

Hopelijk komen jullie snel achter de oorzaak.

Hier was trouwens wel gecontroleerd op Coeliakie, maar dat was het gelukkig niet.

12. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat van die angst hou ik ook even in de gaten. Zal het allemaal opschrijven en navragen! Dank je wel!
    Coeliaki zou niet best zijn, ben blij voor je dat je dochter het niet heeft.
    Ik hoop inderdaad ook dat ze er snel achter komen!

13. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Bij mijn zoon werkte zindelijk worden ook het beste! hij krijgt nu nog een zakje 1x in de 3 dagen, en hij poept heel goed nu op de WC. Ook mijn zoon heeft een geschiedenis met het slechte poepen. Nu hij zindelijk is lijkt het of alles nu goed is.

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hier ook een bange poeperd!

Mijn dochter poept ook echt mega slecht al heel lang. Ze zit al een half jaar aan de zakjes en afbouwen lukt niet, want als we al om de dag een zakje gaan geven, dan poept ze gewoon een week niet. Weet ook niet meer zo goed wat we moeten doen, want ze is echt angstig om te poepen omdat het zoveel zeer doet. We hebben nu een doorverwijzing naar het ziekenhuis ook. Ben hier zo blij mee.

15. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Banjabes: kan mij goed voorstellen dat jet het niet meer weet. fijn dat jullie een doorverwijzing hebben en hopelijk komt daar snel wat uit zodat het beter gaat!

Annetske:
    Wat fijn dat het zindelijk worden zo goed gaat en geholpen heeft! Ik hoop zo dat dat hier ook gaat lukken!!

vandaag weer zo een dag met wel wat poep, maar niet al te veel! Zo zielig!

16. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

Oct 8, 2006
    551
    0
    0
    Hi,
    Hier helaas ervaring. Met mijn dochter is het vanaf dat ze bijna 2 jaar was tot laatst een drama geweest. Zakjes Forlax heeft zij ook gehad, maar ze moest er op een gegeven moment zelfs 4 per dag, maar het sloeg niet aan. Ze was wel zindelijk maar poepen deed ze, als ze het echt niet meer hield, altijd alleen in de luier. Tijdelijk ging het weer goed, zonder dat we echt iets veranderd hadden, totdat het weer heel slecht ging. Wij zijn idd bij de kinderarts in het ziekenhuis terecht gekomen van de poeppoli, inderdaad ook monsters ontlasting in moeten leveren en bloed prikken. Gelukkig geen allergie. En voordat de behandeling op de poeppoli, kon gaan beginnen met fysiotherapie (ontspannen van de kringspier etc) en met een kinderpsycholoog, is er een knop om gegaan bij mijn dochter en gaat het nu opeens goed. Ze poept op de WC en poept bijna elke dag! Wel gebruik ik nu nog elke dag 1 zakje Forlax, want als we dat niet doen, wordt het weer harder en krijgt ze weer pijn denk ik, want dan gaat het weer lastig.

Succes. Hopelijk komt het besef bij jouw kindje ook dat poepen heel normaal is. Bij ons komt het namelijk volgens mij doordat ze nu op school is en alle kindjes daar ook poepen :p.

Groetjes Cindy

17. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig geen allergie, cindy! En fijn om te lezen dat het ziekenhuis jullie heeft kunnen helpen! Geeft weer moed!
    En inderdaad is een zakje forlax geven nog wel fijn als ze er dan geen last van heeft!

18. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, daar ben ik weer!

Vandaag bij de kinderarts geweest! En o, wat ben ik trots op mijn meisje! Ze onderging alles alsof het de normaalste zaak van de wereld was!

Ze hebben haar helemaal nagekeken. Gewicht en lengte zijn zeer goed, boven haar leeftijd!
    Oren, ogen, keel en neus nagekeken ivm ontstekingen! Dat zit ook goed!
    Daarna buikonderzoek gehad en is de dokter ook inwendig gaan voelen. Hier kwam wel wat naar voren.
    Het lijkt erop dat ze een verdunning heeft bij haar uitgang. Dit maakt het moeilijker om te poepen.
    Nu krijgen we i.p.v forlax een andere poeder die ze op moet drinken. Dit gaan we twee weken aankijken. Als het poepen dan zonder pijn gaat gaan we kijken hoe we dan door kunnen gaan.
    Ook moet ik over twee weken met haar naar een bekkenfysio toe. Dit om haar te helpen begeleiden naar het zindelijk worden. Zij gaat haar begeleiden en laten zien hoe ze het kan aanvoelen. Ze gaat mij begeleiden zodat ik mijn dochter kan helpen en kan zien wanneer mijn dochter moet poepen enz.
    Gaat dit allemaal niet werken wordt er over twee weken gekeken of er een foto gemaakt moet worden. Dan gaan ze kijken hoever de vernauwing zit en of ze hier met zindelijkheid last van gaat krijgen ofdat hier gewoon mee te leven is.
    En echt als allerlaatste zou ze daaraan geopereerd kunnen worden, maar dat is echt de laatste stap.
    Eerst dit twee weken proberen en goed in de gaten houden!
    Ik hou jullie op de hoogte!

19. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wat goed Diddi en fijn dat jullie nu meer duidelijkheid hebben.

Ons meisje van 4 1/2 gaat maandag naar de poeppoli hier in Amersfoort maar wij twijfelen zo omdat we bang zijn dat het naar is voor haar. Rond de kerst had ze een slechte periode en hield alles op. NU zit ze op 2 zakjes Forlax en gaat het bijna 2 weken al goed met poepen. Wel klaagt ze af en toe over pijn en jeuk daar (ik denk een aambei of zo). Ik weet dus niet of we moeten gaan....

Onze grote angst natuurlijk het inwendig onderzoek, hoe ging dat bij jullie? want onze dochter heeft een heel grote angst voor een micorlax klisma ontwikkeld dus zal wel niet blij zijn met de vinger van een kinderarts. Dus viel dat mee, hoe reageerde ze er op????? wat zei je toen tegen haar en zo?

Alvast bedankt! Charlie

20. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Succes didi!

Share This Page