Hoi meiden, Mijn dochter is 2 en heel ondernemend. Gelukkig kan ze nu 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Alleen gaat dat nog niet zo goed, omdat ze gewend is om van 10.30 tot 13 uur te slapen. Ze bellen nu dus steeds van de psz dat ik haar moet komen halen, omdat ze te moe is. Dan krijst ze alles bij elkaar. Ik wil dus haar slaapje verschuiven, alleen is ze nogal standvastig. Hoe kan ik dit nu het snelst voor elkaar krijgen? Steeds wat langer op houden, en dan volhouden?
Hier was afleiding de sleutel tot succes . Dus gaan wandelen, samen iets bakken, een ballenbak etc. Maar ik hou niet van heel lang rekken trouwens, een uurtje lukt vaak nog wel, langer vind ik niet eerlijk richting het kind. Moe is tenslotte moe.
Het gaat inderdaad om een uur, als ze om half 12 naar bed zou gaan zou ik al blij zijn, de peuterspeelzaal is tot 11 uur Ik heb een eigen zaak, wat super druk is om dat met de kinderen te combineren, dus die 2 keer 2,5 uur zonder kids is bijzonder welkom.. Maar nu bellen ze steeds op ik haar eerder kan halen..
Ik zou overleggen wat hun mogelijkheden zijn... Is het dan te druk? Is er een mogelijkheid dat ze met een speentje of duim in de mond ergens rustig kan zitten? Hier is het om die tijd in de kring wat eten en drinken en daarna buitenspelen.
Hier is het ook etenstijd rond 10 uur. Dat wil ze dan al niet omdat ze dan te moe is. En als ze moe is gaat ze niet rustig zitten, maar krijst ze alles bij elkaar...
En hoe laat gaat ze slapen en is ze wakker? Een kind van 2 jaar zou naar mijn idee wel van 7.30 - 11 wakker moeten kunnen zijn? Ik zou wel in gesprek gaan met de psz wat hun opties en voorstellen zijn, buitenom ophalen. Is ze eenmaal thuisgekomen alleen rustig in bed? Of komt ze thuis ook weleens tot rust op de bank oid? En is ze vervolgens wel van 13.00 tot zeg 18.30 wakker? Dan de mogelijkheid onderzoeken om een middag speelzaal te doen? DL zat hier eerst 1 middag en 1 ochtend, nu 2 ochtenden.