Onze dochter van 1 weekje oud valt overdag makkelijk in slaap, maar 's nachts gerust uren mee bezig. Ze ligt al in een inbakerzakje, maar blijft erg onrustig. Lijkt alsof ze krampjes heeft, maar buiten dat ook veel wakkerder als overdag. Hoe kunnen we dit ritme een beetje omgooien? Iemand een idee?
Hier na 6,5 week nog steeds een omgekeerd ritme. Doodvermoeiend als je nog meer kinderen hebt. Je kan er niet veel meer aan doen dan je kindje gewoon mee te laten gaan in het ritme van het gezin. Overdag lekker naar buiten/niet te stil doen, 's nachts donker en rustig houden. Verder hopen dat ze het snel op pakt.
Probeer het verschil tussen dag en nacht duidelijk te laten zijn. Dus overdag in het licht, lekker kletsen, knuffelen etc. S nachts donker houden, heel zachtjes doen, rust enzo Veel meer kun je niet doen en helaas ook zeker nog niet verwachten Pak zelf overdag ook je rust, dan zijn de nachten makkelijker
Mijn ukkie is morgen 4 weken en wij hebben het licht gezien. Ook na 4 weken van slechte nachten en overdag alle slaap inhalen (zij dan he). Hebben haar steeds diep in slaap in bed gelegd maar zodra we haar wilde wegleggen kwam er protest.. Van het consultatiebureau zeiden ze het al. Wakker in bed leggen en even laten huilen. Ik kon dat toen niet, was er niet aan toe (uk was toen 2 wkn). Dan moet je het vooral ook niet doen. Ze had toen trouwens ook last van haar darmen dus wilde haar gewoon troosten.. Nu zijn de krampjes al veel minder.. Gister ging er een knop om. Ik heb dr wakker weggelegd, kusje, slaap lekker. Deur dicht gedaan (kamer stikdonker, voorheen stond er lampje aan) en ben zelf naar bed gegaan. Ze heeft 10 min geprutteld en sliep. Dit ook zo na de nachtvoeding. Het huilen zet niet eens echt door.. Maar ik stond er al steeds na 2 min pruttelen.. Wie weet is het toeval hoor maar ga nu wel ff doorzetten.. Succes meid! En trouwens... ze is nog maar een weekje.. ze heeft all je moederliefde nog zo hard nodig . Geniet er ook gewoon lekker van. Het komt echt vanzelf...
Ze is pas 1 week oud, dat ritme komt vanzelf! Mijn zoontje sliep de eerste paar weken ook moeilijk snachts
Bedankt voor de tips! Snap uiteraard dat ze pas 1 week is, maar tips zijn altijd handig. Ook al is het pas 1 week, het is wel vermoeiend.
Heel herkenbaar. Helaas komt het gewoon vanzelf op een gegeven moment. Het enige wat je kan doen is het verschil tussen dag en nacht duidelijk maken. Overdag licht laten, lekker wandelen. 'S nachts stil en donker. Wij hebben ons zoontje de eerste weken veel tussen ons in laten slapen (op zijn aankleedkussen).
Herkenbaar maar t word heel snel beter. Gewoon aan toe geven, nu slaapt ze tenminste nog overdag zometeen wil ze alleen maar wakker zijn
Niet te diep in slaap laten vallen (overdag). Wij hadden het ritme van 1 uur op 2 uur slapen en dat hielp goed. Maar het ene kind is de andere niet.
Zou inderdaad proberen overdag wat meer prikkels te bieden. Dus juist gordijnen open en regelmatig wat rommelen in haar buurt. Gewoon huiselijke geluiden. En haar na een max. aantal uren slapen wakker maken en op dat moment proberen te prikkelen door tegen haar te kletsen en echt contact te maken, ook al is ze nog klein. 's Nachts donker en ongezellig houden. Met voeden alleen een klein lampje aan. Niet verschonen als het niet nodig is en alles zo stil mogelijk. Maar het duurt inderdaad echt wel even voor ze dat ritme hebben hoor, ze is nog zo klein, je moet nu nog niet teveel van d'r verwachten. Hier sliep hij trouwens heerlijk op het aankleedkussen tussen onze hoofdkussens in, onder een eigen dekentje, deed ik de eerste paar weken regelmatig.