Zoontje 1,5 jr van trap gevallen. advies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Child, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Niet gedacht dat mij dat zou overkomen (niet dat ik perfect ben maar bah, niet dit)

Mijn zoontje is een uur geleden van de zoldertrap gevallen,van boven naar beneden. Hij was mij achterna gelopen (kan heel goed traplopen) en ik ruimde even wat op op zolder. Hij was even aan het spelen en zag hem zo vanuit ooghoek naar achteren vallen, zo naar beneden. We hebben een houten wenteltrap:(

Heb echt keihard staan janken (nu ik dit zo schrijf kan ik wel weer janken)
    Mijn zoontje begon meteen te huilen en heeft verder geen bulten op zijn hoofd.
    Daarna begon hij leuk te spelen en gedroeg zich niet anders.
    Heb mijn man gebeld (niet leuk om te vertellen) om te overleggen of ik de doktersassistent nog moet bellen.
    Maar hij vond van niet omdat mijn zoontje zich niet anders gedraagt.
    Hij ligt nu te slapen (ochtendslaapje)

Wat vinden jullie? Toch bellen of hebben we geluk gehad?
    Als ik op internet zoek, lees ik dat het goed is dat hij meteen huilde en dat als hij niet bloed en alle ledematen goed kan gebruiken, er niet perse reden is voor zorg.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Voor alle zekerheid altijd even ha bellen! En sowieso nog 24 uur om het uur wekken. Sterkte!

3. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Wat zielig, ik zou zeker contact opnemen met de huisarts ja.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Er kan bij kindjes wel een beschadiging zijn die je niet direct ziet.hij heeft toch een flinke smak gemaakt.of je de huisarts beld moet je zelf bepalen maar ik zou me in iniedergeval de komende 24 uur aan een wekadvies houden,ook al huilde hij meteen.persoonlijk zou ik op zn minst ff bellen.

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Bij twijfel zou ik altijd ff bellen en overleggen, direct huilen is in ieder geval een goed teken. Gelukkig kunnen die kleintjes een stuk meer hebben dan volwassenen.

Verder ff een hart onder de riem voor je, want je zal wel verschrikkelijk geschrokken zijn!

6. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Dat is behoorlijk schrikken, is hier ook wel gebeurd volg je gevoel je kan altijd even overleggen met de assistent

7. carebear

carebear Niet meer actief

Knuf voor jou.
    Inderdaad even wekken.
    Nu ook even als dat kan.
    Na zijn slaapje goed opzetten hoe hij loopt en zijn armpjes gebruikt.
    Zou ook wel even bellen naar je huisarts.

8. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik zou even bellen, stel dat er in het ergste geval toch wat blijkt te zijn, dan staat dit in zijn dossier en weten ook de avondartsen het meteen.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Altijd even bellen. En regelmatig de komende 24 uur even wakker maken

10. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Even bellen kan nooit kwaad!

De rest van de dag eventjes in de gaten houden en als je het fijn vind vannacht even wekken, al is dit niet direct nodig als je kindje de gehele dag geen symptomen van een hersenschudding toont en gelijk begon te huilen.
    Meestal maak ik bij geen symptomen maar een harde smak hem in de nacht 1 of 2 keer eventjes wakker.

11. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Dank jullie wel voor het meedenken. Heb de assistent toch even gebeld.

Hij mag niet suf worden en liever niet meer dan 1x overgeven (nou vind 1x al meer dan zat hoor)
    Moet straks even kijken hoe hij ligt en vanavond als wij naar bed gaan even wekken.
    Afhankelijk hoe hij zich vandaag gedraagt evt. in de nacht nogmaals wekken.

Ze zei wel dat zoals het nu klinkt (meteen huilen/daarna spelen en ook gewoon eten) er niet meteen reden voor zorg lijkt te zijn.
    Pff. Dit gebeurd mij niet weer! (tenminste, ik zal er alles aan doen)

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Fijn,hoop dat alles goed blijft gaan,klinkt wel positief!

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goed dat je toch nog even gebeld hebt.

Is hij ook zelf opgestaan? Dat schijnt ook belangrijk te zijn.

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bellen! Als hij de gehele trap is afgevallen, weet ik vrijwel zeker dat je een wek advies krijgt. Je kunt een (lichte) hersenschudding bij zo'n val nooit helemaal uitsluiten.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je helemaal kapot geschrokken bent, dat zou iedere ouder zijn. Gelukkig lijkt je maantje geluk te hebben gehad. Veel succes en sterkte!!

EDIT: Pfff, spuit elf... ;) Sorry, had eerst even de reacties moeten lezen...

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    2 weken geleden is mijn dochter van 21 maanden van boven naar beneden van de trap gevallen, weliswaar achter een ander kind aan, die is haar vangnet geweest als het ware. Ze huilde meteen en er leek niets aan de hand. Ik heb de dokter gebeld en omdat ze al vrij snel weer aan het spelen was hoefden we niet langs te komen.

Waar ik op moest letten was dat ze zou gaan overgeven, suf werd, weg zou vallen, draaierig of ineens niet meer kon lopen. Die nacht heb ik haar om de 2 uur gewekt, ik moest haar echt goed wakker maken zodat ik wat kon vragen en zij daar antwoord op moest geven. Dit vond ze niet leuk, we waren de volgende dag allebei gebroken, maar liever het zekere voor het onzekere nemen.

De dag erna had ze een blauwe plek op haar knie en 3 dagen later ontdekte ik op de zijkant van haar hoofd ook een blauwe plek. Maar verder is ze er totaal ongeschonden vanaf gekomen. Ik heb nog dagen de angst gehad dat er iets mis was, maar volgens de dokter zijn die kleintjes nog ontzettend flexibel. Wat ik wel weet is dat ze tijdens die val een engeltje op haar schouder heeft gehad, dat kan gewoon niet anders...

Goed dat je de dokter hebt gebeld, wel raar dat hij 1x mag overgeven. Dat mocht mijn dochter gewoon echt niet van de dokter. Vertrouw je het niet, meteen weer bellen. Is mij toen ook op het hart gedrukt.

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ohja en mijn dochter klaagde net na de val over buikpijn. Ik moest erop letten dat er geen bloed bij haar ontlasting zou zitten en dat wekken was ook voor interne bloedingen. Bijvoorbeeld een gescheurde mild. Hoewel dat, volgens de dokter, bij die kleintjes nog wel allemaal goed verstopt zit achter de ribben ed. Houd dat dus ook even in de gaten, iedereen denkt altijd meteen aan het hoofd (ik ook), maar zo'n buik kan tijdens zo'n val ook wat klappen opvangen.

17. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar....
    Zelf ben ik niet zo snel van het bellen naar de huisartsenpost.

Bijna 3 weken geleden is mijn dochter op haar 6e verjaardag van een stoel gevallen. Ik heb het niet zien gebeuren, stond net in de gang. Ze begon ook meteen te huilen. En ze wilde meteen slapen (was al bedtijd geweest) Gelijk gekoeld en in eerste instantie niets te zien (hoofd)
    Voor de zekerheid toch de huisartsenpost gebeld en kreeg wekadvies, om de 2 uur.
    Twee uur later wakker gemaakt, begint ze meteen te huilen en te gillen en over te geven. AUto in, naar huisartsenpost, gelijk doorgestuurd naar spoedeisende hulp. Daar is een scan gemaakt van haar hoofd. Bleek ze een scheur in de schedel te hebben en een bloeding in de hersenen. Voor ik het in de gaten had was de ambulance klaar voor vertrek naar het WKZ in Utrecht. Daar is ze gelijk geopereerd aan de bloeding in haar hoofd. We hadden niet later naar de dokter moeten gaan, dan was de druk in haar hersenen te groot geweest en over die gevolgen wil ik niet eens nadenken.
    Op dit moment gaat het heel goed met haar, ze herstelt snel en lijkt niks over te hebben gehouden aan dit avontuur. Ze moet wel heel rustig aan doen, staat 6 maanden voor het hele herstel.
    Met haar mama en papa gaat het ook steeds beter, maar wij hebben de schrik goed te pakken.

Ik zal nooit meer twijfelen als ze hard valt en altijd bellen. Beter 9x voor niks, dan 1x te weinig!
    Een ongeluk zit echt in een heel klein hoekje, dat blijkt wel weer! het kan zo gebeurd zijn!

Wil natuurlijk niet zeggen dat jouw kind iets heeft, maar nooit twijfelen of je moet bellen en ook al geeft je kind 1x over, dat is niet goed!

Sterkte!

Manytroubles

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Huisarts even na laten kijken is nooit verkeerd!

Verder ivm observatie hoofdletsel is het belangrijk om de eerste 24 uur wekadvies te doen. Dus elke 2 uur (ook 's nachts) kijk je hoe je kind is en hoe het reageert. Als het slaapt wakker maken en wat dingen vragen. Reageert hij normaal dan is er niets aan de hand.
    Dit is omdat een hersenschudding, -kneuzing of breuken ook wat later nog kunnen opspelen in plaats van meteen na 5 minuten. Symptomen hiervan zijn hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, braken en sufheid en verwardheid.

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Vreselijk he...hier is oudste dochter ook een keer van de trap gevallen. Ik zie haar (toen net 2) zo met haar beentje in het luchtledige stappen...
    Hou hem goed in de gaten, waarschijnlijk is er niets aan de hand.

Het zal je waarschijnlijk idd niet meer overkomen, ik ben er door deze valpartij echt panisch op geworden bij jongste zoon..;)

Deel Deze Pagina