Jongste een jaar en wandelwagen kapot. What to do...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by humptydumpty, Oct 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Mn wandelwagen vertoonde al máánden kuren, zo draaide één wieltje bijvoorbeeld niet meer mee, waardoor je hem bij elke bocht een klein beetje moest optillen. Ik heb al meerder malen op het punt gestaan een nieuwe te kopen, maar omdat we ook nog een oude, gare buggy hebben en mn dochter ook geen minibaby meer is vond ik het zo zonde. Gister heeft de rem het echter compleet begeven en nu is de wagen echt onbruikbaar.

Nu hebben we ook nog een oude buggy (McLaren), maar hiervan is één handvat stuk waardoor hij niet meer zo lekker vasthoudt, is het inklap mechanisme een beetje gaar, waardoor ie niet meer helemaal opvouwt, staat de rugleuning permanent een heel klein beetje scheef en kan het gedeelte dat de onderbeentjes ondersteunt niet meer omhoog (dus benen kunnen niet meer rechtvooruit).

Nu zit ik dus met het dilemma, zing ik mn tijd uit met alleen die gare, oude buggy, koop ik een nieuwe buggy of een nieuwe wandelwagen? Mn dochter is net één en kan los lopen, maar uiteraard niet lang (bovendien loopt ze steevast in de tegenovergestelde richting van welke kant ik uitwil, dus ik zet haar bijna altijd in de wagen). Bij de oudste heb ik de buggy/wagen ongeveer tot 2,5 gebruikt- dus dat zou nog 1,5 jaar zijn. Wat zouden jullie doen?

Ik heb trouwens ook nog een goede drager, maar dochter weegt nu al 11,5 kilo en ik ben geen fitnesskampioen zeg maar ;).

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Je kan evt ook een goede tweedehands kopen?

Onze jongste is 2,5, maar als wij echt een dagje weg gaan (pretpark bijv) gaat de buggy nog echt wel mee.

Ik zou eerder voor een klein opvouwbare gaan dan een grote wandelwagen. Makkekijker meenemen met vakanties, dagjes weg etc.

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Zeker een andere kopen, kijk inderdaad eens op MP. Uitgaande van je eerste, heb je nog 1,5 jaar te gaan. Je kun hem altijd weer doorverkopen als het echt niet meer nodig is.

4. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

May 3, 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeh ik snap je dilemma.... Ik zou echt nog niet zonder wagen kunnen, dochter is nu 16 maanden en ik gebruik de bugaboo nog veel vaker en veel liever dan de buggy. Vind een fijne wagen wel echt een must: even uit de auto boodschappen doen is nog wel ok met onze buggy, maar erachter moeten lopen, dat toch liever niet (manlief weigert sowieso al achter de buggy te lopen, hij struikelt over de wielen). Moet er niet aan denken dat onze buggy onze enige wagen zou zijn.

Als je niet echt een fijne buggy hebt zou ik toch wel investeren in een beter exemplaar: stel dat je er inderdaad nog anderhalf jaar gebruik van maakt dan is dat toch geen weggegooid geld? Bovendien kan ik me voorstellen dat je met twee kindjes je jongste zeker nog wel een tijdje af en toe wil 'parkeren' als je op stap gaat.

5. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Is het de planning dat er nog meer kindjes komen? Dan zou ik voor een goede (tweedehandse?) wandelwagen gaan.

Is dit je laatste kindje wat in de wagen zit, zou ik investeren in een comfortabele buggy, denk ik. Lijkt me dat je die toch steeds eerder pakt naarmate kindjes ouder worden.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een fijne tweedehands buggy zoeken! Er is een enorm aanbod van goede merken, tweedehands vaak echt nog prima maar scheelt veel geld met nieuw.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Kijk eens op markplaats, wij hebben voor 30 euro een complete kinderwagen/wandelwagen gekocht voor de jongste . Een ouder model Koelstra, maar doet het prima hoor.
    En anders een goede buggy?

8. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dit. Dochter is drie nu, maar voor een dagje dierentuin of shoppen gaat de buggy echt nog mee.

9. humptydumpty

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    ja, jullie hebben wel een punt. 1,5 jaar is nog best veel. Ik denk dat ik inderdaad maar eens op marktplaats ga speuren. Alleen vind ik het zo lastig om dan te kiezen tussen een wagen en een buggy. We reizen vrij veel, dus een buggy is handig omdat we die dan kunnen meenemen (aangezien onze huidige buggy zich niet meer zo klein laat invouwen), maar een buggy rijdt natuurlijk wel minder fijn. Zijn er niet een soort van hybrides ofzo ;). Iets tussen een wagen en buggy in; dus met iets grotere, robustere wielen, maar wel opklapbaar?

Er zal overigens geen derde kindje meer komen, vandaar ook het dilemma. Anders had ik gewoon een nieuwe wandelwagen en buggy gekocht.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Geen ervaring mee, maar de nuna pepp zou heel fijn zijn lees ik vaak.

Wij hebben een koelstra, prima voor erbij en nu als gewoon. Maar niet als enige vanaf 1,5 jaar, vind ik,

11. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Ik zou ook gaan voor een goede buggy in plaats van een nieuwe wagen.
    De nuna pepp is heel fijn, hadden wij in eerste instantie ook gekocht als vervanging voor onze leenwagen die weer terug moest. We twijfelden toen ook over een quinny zapp Xtra (waar nu een nieuwere versie van is). Zijn beiden wat duurdere buggy's, maar erg comfortabel, ook om te duwen..

12. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Investeren in een goede buggy die iets steviger en robuuster is dan de standaard buggy. Wil je een goede tweedehands wandelwagen dan ben je ook nog wel wat kwijt. Om me heen zie ik dat de wandelwagen weinig tot niet meer gebruikt wordt als de kindjes 2 zijn geworden, weet niet hoe dit bij jou is? Zeker als je veel reist en je aangeeft een buggy makkelijker mee te nemen is. Daar komt bij dat ze steeds meer zelf zal gaan lopen, al heb je natuurlijk nog wel een wagen nodig.
    Is er anders een vriendin of familielid van wie je een wandelwagen kan lenen voor een paar maanden als overbruggingsperiode tot je alleen de buggy wil gebruiken?

Vervelend trouwens dat je zo'n gedoe had met je wagen en buggy. Voor mij zou dat reden genoeg zijn om een mooie nieuwe buggy uit te zoeken ;) Je kan hem dan over een jaartje of 2 weer verkopen.

13. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Waarom niet een tweedehands kinderwagen en buggy? Op marktplaats heb je beiden voor een prikkie. Over 1,5 jaar verkoop je ze weer en heb je er al die tijd plezier van gehad voor weinig geld.

14. Peppa

Peppa Actief lid

Aug 14, 2015
    155
    0
    16
    Ik vind de bugaboo bee een echte aanrader!!

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een goede tweedehands buggy kopen, zou ik ook doen.

Aiden zit al sinds bijna 2 jaar niet meer in een wandelwagen of buggy. Hij luistert altijd goed en is nooit een wegloper geweest. Verder is zijn hobby wandelen. Zo lang en zo ver mogelijk.

Maar Finley daarentegen....:$ Die doet echt wat er in zijn hoofd opkomt. Hij kan prima hele stukken wandelen zonder buggy/wandelwagen, maar hij luistert soms zo slecht, blijft soms stokstijf stil staan zonder ook nog maar een stap te willen verzetten of rent zo de weg op bij wijze van. Dus dan gaat hij toch echt nog even in de buggy.

16. humptydumpty

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Nou ik heb jullie advies opgevolgd en een (hopelijk!) hele fijne, wat luxere buggy gekocht op Ebay. Hopelijk krijg ik hem deze week binnen en bevalt hij net zo goed als ik verwacht :D. Bedankt voor alle reacties- het is soms net even dat duwtje achter de rug dat ik nodig heb om tot actie te komen, haha.

Share This Page