Cool ventje kauwt op zijn speen.. Hij heeft hem vaak dwars in zijn mond en kauwt dan op de zijkant. Ziet er maf uit Maar lijkt me met name heel slecht voor zijn tandjes. Ook heb ik inmiddels 2 speentjes weggegooid omdat hij het zachte gedeelte een beetje stuk had gebeten. Wat vinden jullie..? Cold turkey af laten kicken? Ik durf niet, hij is zo verslaafd
Waarom slecht voor de tandjes? Onze dochter kauwt ook op haar speen nu maar die krijgt kiezen (en nog één hoektand
Wij zijn gestopt met de speen toen er steeds vaker nieuwe gekocht moesten worden, omdat ze stuk gekauwd werden. Overdag was hij er al een tijd vanaf en 's nachts zijn we er inderdaad cold turkey mee gestopt. Hij was toen zo'n 16 maanden volgens mij. Overigens valt hij nu steeds zijn knuffel aan, de oren zijn al lekker aan flarden
Hier hetzelfde. Alleen zoonlief was 12mnd toen hij zijn speentjes begon kapot te bijten. Hij kreeg hem hier al een lange tyd alleen voor het slapen. Dus ook wij zijn in deze tyd cold turky gestopt. Het viel hier reuze mee. De eerste nacht wat moeten troosten, maar de 2de nacht leek hij de speen alweer vergeten en na een paar dagen voor de gein een speentje gegeven maar hij gooide hem meteen weg hihi dus duidekijk afgekickt toen.
mischien word het wel tijd om te stoppen met de spenen ! ik denk dat gewoon stoppen goed is, bereid hem goed voor en is het moment daar. hou dan ook vol en geef die speen niet terug omdat mama het zo zielig vind, daar help je hem hellemaal niet mee ! misvchein is het niet eens een probleem en geeft hij de speen zo af , en is mama meer bang dan hem
Bij onze dochter zijn we ook cold turkey gestopt, maar toen was ze 3. We hadden met haar afgesproken dat als ze haar speen weer stuk zou bijten we hem weg gingen gooien en ze dan ook geen nieuwe kreeg. Dat is dus gebeurd Hij heeft overdag ook nog regelmatig de speen We zijn er ontzettend niet consequent in, omdat we de puf niet hebben om de strijd aan te gaan. Ik schaam me diep. Denk dat we de speen toch maar voor alleen in bed gaan gebruiken, dan kauwt hij er (denk ik) ook niet op.
ik zou hem gewoon weghalen. want als hij er per ongeluk wel (in z'n slaap) op kauwt dan kan hij wel stikken in zo'n stukje. het wordt ook aangeraden om ze niet meer te geven als ze er op gaan kauwen omdat het dan gewoon gevaarlijk wordt.
Ik zou hem echt gaan afleren... Wij zijn daar ook al mee bezig (vind het echt zo een raar gezicht een groter kindje met een speen ) Hier alleen nog maar in bed voor de rest nergens meer en dat gaat goed!