Hoi! Weet jij misschien wat ik het beste kan doen? Mijn zoontje Ties is nu bijna 6 maanden oud. De eerste 3 maanden heb ik borstvoeding gegeven, sindsdien drinkt hij Nutrilon Hypo-allergeen nr. 1. Ties heeft eigenlijk altijd al hele dunne ontlasting gehad, heel licht geel of bijna wittig, met sinds de laatste weken vaak slijmerige stukjes erin. Ondanks die structurele diarree doet hij het verder best goed, hij slaapt overdag slecht maar 's nachts gaat dat wel heel goed. Hij huilt denk ik iets boven gemiddeld vaak, maar ik maak me verder niet echt zorgen. De laatste tijd gaat het drinken van de flessen steeds minder goed, waar hij 'vroeger' zijn flessen naar binnen schrokte gaat dat nu echt nog maar moeizaam en laat hij vaak 50 CC tot soms wel 75 CC staan, onder luid protest. Ties krijgt nog geen bijvoeding, alleen sinds een maand 4 schepjes Bambix rijstebloem in zijn laatste fles. Nu begin ik me toch een beetje af te vragen of die structurele diarree (want dat is het echt wel), wel normaal is. Het is de laatste 3 à 4 weken steeds erger geworden (ik moet hem vaak 3 keer per dag schone kleertjes aandoen omdat de poep dan tot in zijn nekje zit), en bovendien gaan die flessen dus steeds moeilijker. Toen hij geboren was, zat hij bij alle groeicurven op de één na bovenste lijn, op dit moment is dat nog steeds alleen is zijn gewicht inmiddels op de middelste lijn. De laatste keer dat we bij het CB waren (bijna 2 maanden geleden) gaven ze aan dat hij niet te dun is maar gewoon 'lang en niet dik'. Over 2 weken ga ik weer om Ties te laten wegen en natuurlijk ook om dit onderwerp te bespreken. Heb jij een idee wat dit zou kunnen zijn? Wellicht nuttig te melden dat mijn 'ongerustheid' mede te maken heeft met het feit dat Ties zijn vader de ziekte van Crohn heeft, en we dus helaas erg bekend zijn met darmproblematiek bij ons thuis. Alvast bedankt!!! Groetjes
Hallo, Het is moeilijk om aan te geven wat het kan zijn, soms reageren kindjes op de lactose in de melk, dat komt heel weinig voor hoor. Groetjes Eveline