Hoi allemaal, Tot eergisteren dronk ons zoontje rond 7 uur een fles van 200cc en rond 14.00 uur een fles van 200cc. De laatste 2 dagen weigert hij echt de fles van 14.00. Mijn vraag is mag hij al over naar 1 fles en wat moeten wij dan als vervanging geven? Bedankt alvast. Gr vruchtje
Krijgt hij ook brood? Misschien dat hij die fles van 14 uur dan gewoon niet meer hoeft? Misschien als je m 100cc geeft? Met 9 maanden zat ik op 2 melkvoedingen waarvan 1x 180/6 9dus 200cc) en 1x 120/4 bij het brood. Als hij verder goed eet en ander drinken drinkt en je geeft vitamine d bij dan was het volgens ons CB niet erg.
Op zich is dat niet erg, mits je zoontje goed eet. En je moet dan wel iedere dag vitamine D bijgeven. Hier drinkt onze meid helemaal geen melk meer, sinds 9,5 maand (bv wilde ze niet meer en fv weigerd ze) en sinds ze 10 maanden is ook geen pap (daar zat kv in). Ipv melk krijgt ze nu 250 ml aarbeimelk op een dag en 2x danoontje/yoghurt. Wat je kan doen is misschien wat yoghurt/kwark geven ipv fv om 14.00 dan kom je wel ongeveer aan de 300 ml zuivel die ze moeten hebben.
Ja hij eet ook brood. Dit is zijn schema 7 uur 200cc melk en 1 boterham 10.00 uur fruit 12.30 1,5 boterham met drinken waterige diksap is enige wat hij wilt Voorheen dus om 14.00 á 14.30 uur fles wil hij pertinent niet meer 15.30 tussendoortjeliga of soepstengel met waterige diksap 17.30 avondeten met waterige diksap 18.30 ongeveer 200cc yoghurt of kwark Moet ik nu dan vitamine D gaan bijgeven? En hoe werkt dat met druppels en moet je dat door eten doen of met theelepeltje? En krijgt hij met bovenstaand schema genoeg zuivel binnen? Of moet ik rond die tijd van 14.00 uur dat hij normaal fles dronk ook yoghurt of zo iets geven? bedankt alvast.
Ik denk dat je makkelijk die fles van 14.00 uur kan laten vallen hoor. Zuivel krijgt hij genoeg met de ochtendfles en de avondyogurt. Zelf geef ik gewone half volle melk bij het brood eten. Ik zal wel nu gana beginnen met drupjes vitamine d geven. Ik geef gewoon tien drupjes op een lepeltje. Het heeft een beetje anijs smaak, maar daar zijn ze zo aan gewend.
Mogen wij hem ook al proberen halfvolle melk te geven of mag dat pas vanaf 1 jaar? En geef je dat gewoon koud hoe wij dat ook drinken of warm/lauw? Vitamine zal ik even gaan kopen morgen
Ze adviseren liefst 500cc opvolgmelk maar ik zat daar dus al met 9 maanden allang niet meer aan en is ook niet erg zoalng ze maar goed eten en ander drinken drinken. Als je onder de 500cc opvolgmelk geeft moet je vitamine d bijgeven. Sommige CB's zeggen: 400-500cc opvolgmelk: 1 druppel 300-400cc: 2 druppels 200-300cc: 3 druppels 100-200cc 4 druppels 0-100cc 5 druppels Ik gebruik van Dagravit (geloof ik) en daarbij geef je 5 druppels. maar je hebt ook merken waarbij je 10 druppels moet geven. Als je maar 10 mcg geeft per dag. Ik geef standaard gewoon de max hoeveelheid druppels. kan mi geen kwaad, zeker niet in de winter als ze maar weinig buiten komen. Mijn vit D druppels kan ik gewoon door de melk geven! Lekker makkelijk dus. Halfvolle melk daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben pas met 11 maanden begonnen door 1 melkfles te vervangen door halfvolle melk. Ik maak mn pk op en ga dan helemaal over. Je kan ook karnemelk proberen! Dat mogen ze al wel. Misschien lust ie ipv diksap bij het eten wel melk? Ik zou de fles van 14 uur weglaten, ik denk dat ie daar gewoonweg te vol van zit, zeker als hij bij het brood al drinken heeft gehad?!
Ik zou de fles van 14.00 ook laten vallen. Mij is vertelt dat ze per dag minimaal 300 ml aan zuivel binnen moeten krijgen, en dat haalt hij wel. Wij geven davitamon olie (volgens mij heet dat zo) en geven daar 10 druppels per dag van op een theelepeltje. Door de anijssmaak vinden ze het vaak nog lekker ook. Over het halfvolle melk, wij mogen het wel geven. Ze eet goed, groeid goed en we hebben geen allergieen in de familie. Het beste is tot aan het 1ste jaar opvolgmelk, maar ja, onze meid weigerd dat dus krijgt ze halfvolle (aardbeimelk). Dus ze mogen het wel maar ik zou als ik jou was het ff navragen aan het cb.
Hoe geven jullie de gewone melk / karnemelk dan? Oefenen met bekertje doen we soms, maar hij krijgt dan nauwelijks iets binnen. Via tuitbeker of via de gewone fles?
Ik denk dat het wel mee valt en dat je die wel kunt laten vallen. Hier al 3 weken 1 flesvoeding. Dus met 9 maandjes dit schema: 07.30 : Papfles 10.30: broodkorst/ koekje + sap 12.00 1- 2 sneetjes brood met beleg +sap 15.00 koekje + sap 17.30 warme maaltijd + toetje Marin wilde toen ze net 9 maand was echt geen melk voedingen meer! Kreeg er geen slok in! Ik iedere keer maar weer een fles klaar maken , maar ze vertikte het. Dus sindsdien probeer ik het niet eens meer.
Ja hoor je kunt gerust over naar 1 voeding. Zuivel krijgt hij genoeg binnen met de ochtendfles en de avond yoghurt. De gewone melk gaf ik altijd bij de boterham, op kamer temperatuur uit een gewone beker op te oefenen en de rest uit de fles.
Mika is net 10 maand en krijgt vanaf 9,5 maand geen flesvoeding meer. Hij wil het gewoon niet. Hij krijgt voor ontbijt magere melk met brinta. tussendoor stukjes fruit. brood in de middag met wame melk. tussen door ontbijtkoek. En avond eten met toetje. OM 19:00 gaat hij naar bed en slaapt door tot 7 uur! groetjes Ylona