kiwi

Discussie in 'Voeding' gestart door caroline16, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mag je kiwi geven met 4 maanden net zoals peer, appel en banaan enz. of moet je daar langer mee wachten?

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    kiwi mag je geven met 4 maand.
    maar wel pletten met een vork,want mixen geeft een bittere smaak.

groetjes

3. caroline16

caroline16 Niet meer actief

oke dankjewel en die pitjes? hoe moeten die eruit? of mag ze die?

4. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ben absoluut geen tegenstander van fruit geven vanaf 4 maanden hoor...want ben zelf ook met 4 maanden begonnen. Maar zou persoonlijk met kiwi geven nog even wachten. Je kan beter beginnen met dingen als banaan appel en peer. Kiwi kan overgevoeligheids reacties geven ( ander fruit natuurlijk ook ) maar kiwi staat er wel om bekend. Als je al kiwi hebt gegeven moet je je natuurlijk niet druk gaan maken want het zegt niets over jouw kindje misschien kan die er heel goed tegen...maar zou nog even wachten. Zowieso zit er in de potjes van olvarit enzo volgens mij ook pas kiwi in de 8+ Potjes....dat zal ook niet voor niets zijn.
    Ga je het toch geven dan zou ik wel de pitjes er even uithalen en alleen het groene gedeelte geven....

Groetjes Lysanne

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou ook nog even wachten met kiwi geven, net als sinasappel. Hier willen ze nog al makkelijk allergisch op reageren.

6. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    als er geen allergieen in de familie zit,zou ik het wel proberen.

Noa heeft ook al kiwi gehad en ze heeft er niet op gereageert.
    en volgens het cb mag je,als ze last hebben van harde ontlasting,er zelfs een halve appelsien bijdoen .

groetjes

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd kiwi kan allergie oproepen.. hier nergens last van en kreeg ze ze rond de 7 maanden denk ik. nu eet ze ze het liefst elke dag. ze is er razend op!

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik zou ook nog even wachten met kiwi.
    Hier hou ik het nog even bij appel, banaan en peer..

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb met citrusvruchten en kiwi gewacht tot 6 maanden. Daarvoor: appel, peer, banaan, mango, besjes, bramen, frambozen.

Even rekening houden met het feit dat een kind de pitjes in de kiwi meestal niet verteerd en die ze je dus met de poep er weer uitkomen! Niet schrikken! Is echt normaal

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Hier wordt gezegt dat kiwi en aardbei tot 2 jaar niet gegeven mag worden.. Maar merk wel dat ze hier (spanje) wat voeding betreft nogal wat verschillen met nederland.

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0

Deel Deze Pagina