mag je kiwi geven met 4 maanden net zoals peer, appel en banaan enz. of moet je daar langer mee wachten?
kiwi mag je geven met 4 maand. maar wel pletten met een vork,want mixen geeft een bittere smaak. groetjes
Hoi Hoi, Ben absoluut geen tegenstander van fruit geven vanaf 4 maanden hoor...want ben zelf ook met 4 maanden begonnen. Maar zou persoonlijk met kiwi geven nog even wachten. Je kan beter beginnen met dingen als banaan appel en peer. Kiwi kan overgevoeligheids reacties geven ( ander fruit natuurlijk ook ) maar kiwi staat er wel om bekend. Als je al kiwi hebt gegeven moet je je natuurlijk niet druk gaan maken want het zegt niets over jouw kindje misschien kan die er heel goed tegen...maar zou nog even wachten. Zowieso zit er in de potjes van olvarit enzo volgens mij ook pas kiwi in de 8+ Potjes....dat zal ook niet voor niets zijn. Ga je het toch geven dan zou ik wel de pitjes er even uithalen en alleen het groene gedeelte geven.... Groetjes Lysanne
Ik zou ook nog even wachten met kiwi geven, net als sinasappel. Hier willen ze nog al makkelijk allergisch op reageren.
als er geen allergieen in de familie zit,zou ik het wel proberen. Noa heeft ook al kiwi gehad en ze heeft er niet op gereageert. en volgens het cb mag je,als ze last hebben van harde ontlasting,er zelfs een halve appelsien bijdoen . groetjes
idd kiwi kan allergie oproepen.. hier nergens last van en kreeg ze ze rond de 7 maanden denk ik. nu eet ze ze het liefst elke dag. ze is er razend op!
Ik heb met citrusvruchten en kiwi gewacht tot 6 maanden. Daarvoor: appel, peer, banaan, mango, besjes, bramen, frambozen. Even rekening houden met het feit dat een kind de pitjes in de kiwi meestal niet verteerd en die ze je dus met de poep er weer uitkomen! Niet schrikken! Is echt normaal
Hier wordt gezegt dat kiwi en aardbei tot 2 jaar niet gegeven mag worden.. Maar merk wel dat ze hier (spanje) wat voeding betreft nogal wat verschillen met nederland.
Wil je het voorzichtig aan doen met de voeding, dan kan het schema je op deze site goed helpen! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden En, nee, dit is niet alleen voor borstgevoede kindjes!