Vaak en weinig drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by minifien, Jul 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minifien

minifien Bekend lid

Jul 19, 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Hallo,
    Mijn zoontje van 3 weken (weegt +/- 3500 gram) drinkt wisselend uit de fles, de ene keer maar 75 cc (en komt dan na een uur weer en drinkt dan maar 30 cc ofzo) en de andere keer 100 of meer (soms komt hij dan ook nog na een uur). Gisteren zat ik op 11 voedingen (totaal 890 cc)!!!! Gemiddeld heeft hij 8 voedingen.
    Als ik flesjes van 90 cc maak lijkt het dat dit te weinig is, maak ik grotere dan drinkt hij toch maar 100 cc of minder. Tussen de voedingen laat hij steeds 1 tot 3 uur (meestal haalt hij de 3 uur niet eens).
    Ik weet even niet meer wat ik moet doen......
    Wil graag wat regelmaat erin brengen, kan me voorstellen dat dat voor hem ook fijner is.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Het heeft soms even tijd nodig om wat regelmaat te krijgen. Dit verandert ook continue. Qua gewicht een leeftijd kun je per 24 uur zo'n 600-700 ml per 24 uur geven. Hoelang doet hij over een flesje? Voor het gevoel van verzadiging is het belangrijk dat het drinken niet te snel gaat, 15-20 minuten is een mooi drinktempo.
    Groetjes Angelique

Share This Page