Halfvolle melk: koud of warm?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Halfvolle melk: koud of warm?

1. koud

2. warm

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben sinds een paar dagen gestart met het geven van halfvolle melk.
    Koud drinkt mn zoontje ca 50cc, lauw, drinkt hij alles in 1 teug op!
    Op ons KDV geven ze alle kindjes warm?!
    Wat doen jullie? En waarom?
    Ik wil hem gewoon laten wennen aan koude melk, das toch het meest gebruikelijk?!

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Kan ik ook stemmen op 'soms koud en soms warm' ??! ;)
    Hier 's ochtends meestal lauw, bij het brood, warm vindt ze zowiezo niet lekker. Dan 's middags bij het brood koud en tussendoor ook koud.

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Kleine moeite om het even in de magnetron te zetten als hij dat lekkerder vind toch?

Ik vind melk ijskoud het lekkerst, maar mijn moeder drinkt het liefst bij kamertemperatuur of nog warmer. Smaken verschillen nou een maal.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zelf geven alle melk altijd lauw-warm (geen verse koemelk, maar kv en gekolfde bv). Eigenlijk gewoon omdat wij vinden dat een buikje vol warme melk lekkerder is dan een buikje vol koude melk.

Ik denk dat je zoontje de warme melk wel opdrinkt en de koude niet omdat hij warme melk gewend is. Je zou kunnen proberen de melk steeds wat minder warm aan te bieden. Dus deze week bijv 40 sec in de magnetron, en volgende week 30 sec in de magnetron, die week erna 20 sec in de magnetron. Kijken of hij dan wel de koude melk wil drinken.

Overigens als je niet wil dat het kdv warme melk geeft kan je dat uiteraard gewoon doorgeven ;)!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon koud zoals ik dat ook drink (die enkele keer :D)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja precies ook dat idd. Zo drink ik mijn sap altijd op kamertemp terwijl de meeste mensen sap uit de koelkast willen ;)!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat verrassend jullie reacties!
    In mijn beleving hoort melk "gewoon" koud te zijn! Maar blijkbaar drinken heel veel baby's en moeders koemelk ook lauw!
    Warm doe ik alleen bij de pap, maar bij het brood wilde ik het "gewoon" koud (of kamertemperatuur) aanbieden.
    Is denk idd een gewenning dat mijn zoontje het lauw beter drinkt. Zo bood ik ook zn opvolgmelk aan. Ik had idd al bedacht om het steeds ietsje "kouder" aan te bieden. Kleine moeite hoor, melk in de magnetron.
    Op het KDV geven ze de oudere kindjes wel koud, maar de jongsten dus warm?!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Borstmelk en kunstmelk is toch ook warm? Ik gruwel van warme melk, vindt dat heel anders smaken, maar zo'n koude plons in een babybuik die warme melk gewend is, lijkt mij ook niet fijn!

9. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Inderdaad, opvolgmelk was warm en dat is waarschijnlijk de reden dat hij nu de melk ook liever warm heeft.
    Ik ben pas met halfvolle melk begonnen en geeft het net zo warm als ik de opvolgmelk gaf.
    Zal binnenkort eens een keer gaan proberen of hij het koud ook lust. Wel handig als ik ergens ben waar ik het niet op kan warmen.

Geven jullie halfvollemelk in de fles of in een tuitbeker (antilek), even leeftijd kind er bij vertellen?
    Mijn zoontje is net 1 hij krijgt het nog in een fles. Wil binnenkort in zijn antilekbeker proberen.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ja logisch ook eigenlijk dat hij warme melk lekkerder vindt. maar diksap drinkt hij ook gewoon koud? En karnemelk ook?
    Ik geef het in een tuitbeker net als de rest van zn drinken (zoontje is 11 maanden). alleen als ik pap geef doe ik het nog in een fles met 1,2,3 speen.

11. zogelukkig

Waarom geef je trouwens halfvolle melk?

12. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier ook de halfvolle melk warm. Heb er eigenlijk niet over nagedacht om de melk nu ineens koud te geven, haha. Maar ze drinkt dan alleen nog een flesje melk voor het slapen gaan, dan is koud natuurlijk niet zo prettig. En als we pap geven dan natuurlijk ook warm. Verder drinkt ze geen melk bij brood..

13. EmyD

EmyD Niet meer actief

Bedoel je ipv opvolgmelk? Met een jaar hoeft je kindje niet meer zoveel zuivel (300cc per dag), en ze mogen dan ook gewone melk hebben. Je kunt ook dreumesmelk geven, maar over de toegevoegde waarde hiervan zijn de meningen verdeeld.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig bedoeld mi waarom half volle melk en geen volle melk. Volle melk zitten meer/betere vetten etc in, en is dus beter voor je kindje word gezegt ;)!

15. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik geef sinds deze week ook een beetje halfvolle melk bij de lunch, idd koud. Hij drinkt er nog niet bijster veel van (max 50cc) maar tis ook nog om te wennen, hij krijgt voor de rest nog BV. Ik ben eigenlijk niet van plan het te gaan opwarmen, bij de lunch zeker niet.

16. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Door wie wordt dat gezegd? Je moet een kindje toch ook niet te veel vetten geven?
    Mij (en de andere feb-mama's) wordt juist halfvolle melk geadviseerd :(

17. zogelukkig

't Is een groot misverstand en ik kan me er best bozig om maken dat de cb's halfvolle melk adviseren! Volle melk bevat 2x zoveel vet als halfvolle melk, goede vetten zijn dat en een kind heeft gewoon goede vetten nodig vanwege de vitamines. In halfvolle melk zit GEEN vitamine D, in volle wel.
    Het klopt dat volle melk verzadigd vet bevat, maar niet zoveel als bijv. in vleesvet en harde margarine die in koek en snacks zit.

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Nja, dit advies van het CB volg ik wel op, ik ga/blijf halfvolle melk geven. Ik geef wel volle yoghurt voor de balans. Mijn zoontje is vol genoeg ;)
    Goede vetten halen ze uit veel meer dan alleen uit de melk.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Volgens mij zit in half volle melk ook vitamine d toegevoegd, maar kan dat mis hebben.

Verder geen idee door wie het/wat aangeraden word. Bij het cb krijgen wij gelukkig geen vragen/advies over voeding/bijvoeding. En verder geven wij geen verse koemelk :D! Dus volle of half volle gaat voor ons niet op :D!

20. EmyD

EmyD Niet meer actief

Oh, haha.. Ja ik twijfelde ook wat ze nou eigenlijk bedoelde.
    Hier geven we iig halfvolle melk, omdat we die eigenlijk altijd in huis hebben. Ik heb trouwens wel volle yoghurt gehaald, wij eten zelf nooit yoghurt. Vitamine D geven we apart.
    Onze dochter drinkt de gewone melk trouwens veel beter dan de opvolgmelk.

Deel Deze Pagina