Pauzeren tijdens de voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Femya, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femya

Femya Niet meer actief

Hi allemaal,

mijn zoontje is nu iets meer dan 4 maanden oud en hij drinkt in principe 5 voedingen (flesvoeding 180+6), alleen heeft meneer de gewoonte om eerst een gedeelte te drinken van zo'n 150 ml, en na een half uur tot drie kwartier pauze de rest.

Hij wil de eerste hoeveelheid echt niet nog meer drinken, kaken stijf op elkaar en gillen als ik het blijf proberen, dan gaat hij een half uurtje spelen en heeft echt weer honger (weer gillen) tot hij 30-40 ml heeft gehad en dan is het goed en valt hij in slaap.

In totaal ben ik dus met elke voeding ongeveer een uur bezig, zijn schema is wel aardig:
    7 uur
    11 uur
    14 uur
    18 uur
    20 uur
    en hij slaapt goed door.

Herkent iemand dit? En is er misschien iets aan te doen, of moet ik het maar accepteren?

Ik heb het afgelopen week bij het cb gevraagd en zij zeggen dat het bij ons mannetje hoort, maar misschien denkt iemand er anders over.

Alvast bedankt voor de antwoorden!
    Liefs Twinkle en Yanoah

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier ook 'n jongedame die van pauzeren houdt. Slokje, slokje, lekker lekker en dan ineens is 't genoeg. Even lekker rechtop bij mamma tegen de schouder, vaak komt er dan een boertje dat niet lekker zat, even de oogjes sluiten of wat eigenwijs rond kijken en dan wil madammeke vanzelf wel weer... Dat kan soms best 'n tijd duren, maar 't werkt blijkbaar voor haar..

Ik leg haar meestal niet weg tussendoor en probeer ook niet té veel te koetelen met 'r; het is immers 'voedertijd' en geen 'koeteltijd', als ik 'r ga afleiden duurt 't nog langer voordat ze doorkrijgt dat ze nog steeds wel honger heeft.

Ik denk dat er op een rustige manier mee omgaan 't beste werkt; je kunt 'n kind daarin niet dwingen, denk ik...

Mijn oudste dochter had 't ook overigens en daar hield 't vanzelf bij op..

3. Femya

Femya Niet meer actief

Hoi Mijkeltje,

dankjewel voor je reactie.
    Fijn om te horen dat het bij jou dus ook zo gaat (dat ik dus niet de enige ben bedoel ik). Ik vind het wel een goede tip om niet te spelen enzo tussendoor. Meestal houd ik hem op schoot en laat hem met mijn vingers of gezicht spelen, maar daar krijgt hij binnenkort waarschijnlijk wel genoeg van en dan??
    Wanneer hield het bij je oudste dochter op of weet je dat niet meer?

Oh ja ik ben op vakantie in Curaçao, vandaar dit rare tijdstip van reageren :D

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier ook een meisje dat vaak even wil pauzeren. Soms 10 minuutjes, soms hoeft er echt alleen maar een boertje uit, soms gaat de fles in 1 keer leeg en soms wil ze na een halfuur de rest en dan pas als ik haar plat op haar rug leg en de handjes vasthou. ;)

Elk kindje heeft idd de eigen ritueeltjes met drinken he? Het kan best even duren voor je het doorhebt en, nog irritanter, kan ook zomaar ineens veranderen! :D

5. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hey twinkle!

noa laat soms ook een beetje van haar melk staan en komt dan na 2.5u ook terug voor wat melk,maar wat ik doe is haar een boertje laten doen en haar een nieuwe luier aan doen en daarna eet ze de rest op en houd ze het vol tot 4u later.
    misschien is dat een oplossing!?

groetjes

6. Femya

Femya Niet meer actief

Ja Miepie daar heb je gelijk in dat elk kind zijn eigen ritueeltjes heeft, bij jou is er dus ook geen pijl op te trekken.
    En dat veranderen daar heeft Yanoah ons ook wel een aantal keer mee verrast, maar dat maakt het ook wel weer leuk vind ik ;)

Hey Sofie, bij jou gaat het dus ook met een pauze, misschien is dat wel een idee om hem na het eerste gedeelte te verschonen, ik doe het eigenlijk altijd voor het eten. Dank voor je tip!

7. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Ow mijn god,..wat een geschenk dat ik dit lees, ik had dus een bericht geplaats maar mijn cmputer liep vast dus ben er maar mee gestopt...hier is het nog erger
    WEl al echt vanaf haar geboorte dus"het hoort bij haar"

hier 180/6 en dan 4x per dag,.. maar doe er gemiddeld 1,5 uur over,
    de 1e 100cc vaak snel en dan spelen, slokjes,slapen,slokjes en ik wil perse dat ze het op heeft van 4x200 ml vind ik al zo weinig ik wordt er moe en radeloos van, elke x weer zo'n lange strijd wil ook weleens met mijn meisje langer weg dan 1 uur tussen de voedingen, maar om haar het fleje ergens anders te geven is niet te doen!
    Was er maar een oplossing!!...
    huh...zucht eindelijk lees je dan dat er meer mensen zijn met bijna hetzelfde voedingspatroon!
    liefs pink

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook een mannetje die graag pauzes houd.. ;) Ben wel blij te lezen dat er meer mensen zijn :)
    Ik ga in die pauzes ook zijn luiertje verschonen en daarna drinkt hij wel weer verder maar ik ben dus gerust een uur per voeding bezig..

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wat gebeurt er met je kleintje als je haar alleen de eerste lading geeft, zeg maar? Mini heeft een hele tijd ZO moeilijk gedronken, ook rond de 4 a 5 maanden en dan anderhalve maand lang, dus tot voor kort eigenlijk. Ik werd er helemaal wanhopig van en wij probeerden ook steeds de hele fles te geven maar na de helft was ze er meestal klaar mee. Ik had het gevoel dat we haar ergens toe dwongen en dat voelde nog slechter dan het weinig drinken. Ik heb toen het CB gebeld en die verzekerden me dat dit een fase is en dat 500cc minimaal op een dag voldoende is. OK, ze zal er niet veel op groeien, maar voor Mini bleek het tussen de 500 en 600cc (op een goede dag!) voldoende te zijn. Soms hebben ze even zo'n moeilijke periode, of als ze misschien ziekjes zijn.

Inmiddels gaat het ineens heeeeel erg veel beter! Ze drinkt zich helemaal suf en moet echt iets inhalen lijkt het wel. Enige onrust blijft en ook het pauzeren en boertjes laten tussendoor, maar we hoeven niks meer te "dwingen" en zijn meestal in 15 tot 30 minuten klaar met de voeding. En weet je dat dit zo ging vanaf het moment dat ik na het CB-belletje besloot dat ik gewoon zou geven waar ZIJ behoefte aan had, ook als dat heel weinig was.

O, en wat me ook te binnen schiet: is je speen groot genoeg of niet te groot? Dat ze niet ongeduldig wordt omdat ze te hard moet werken door een te kleine gaatje, zeg maar?

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb géén idee meer, moet ik zeggen... Volgens mij rond dezelfde tijd dat ze ook groenten ging eten etc, maar om nou te zeggen 'joh, dat weet ik zeker...'

Maar je denkt inderdaad op een gegeven moment 'krijgt hij/zij wel genoeg?' of 'doe ik wat verkeerd?' en weet ik allemaal niet wat, terwijl 't inderdaad gewoon bij 'n kindje kan horen.. Dus 't is inderdaad fijn dat blijkt dat er meer mensen met hetzelfde 'zitten'.

Ik zie 't maar als 'n mooie manier van onthaasten... ;)

En o, veel plezier op vakantie... Curaçao is geweldig!

Deel Deze Pagina