Hallo, Mijn zoontje is 4,5 maand en mag naar 4 voedingen. Nu zit ik alleen met het volgende: Hij krijgt nu om 22.00 de laatste fles en slaapt dan door tot 7.00 uur (dan maak ik hem wakker). Dan krijgt hij een fles en daarna valt hij weer in slaap tot ongeveer 10.00. Dan kan ik ook nog even blijven liggen. Nu wil ik de voeding van 22.00 laten vallen en de laatste rond 19.00/20.00 gaan geven. Mag hij dan nog na 7.00 s'ochtends gaan slapen? Is dat niet te veel slaap?
ik zou zeggen lekker laten slapen als hij dat wil. Ik zo hem gewoon weer in bed leggen en dan afwachten wat ie gaat doen. Die van mij slaapt na de eerst voeding van 8.30 ook nog tot aan de volgende voeding en dan is ze 1,5 uur tot 2 uur wakker. Vervolgens is ze om 17.30 ook zo`n 2 uur wakker en dat was het. Baby`s kunnen naar mijn idee nooit te veel slapen, is alleen maar goed voor ze!!
hier was (en is) t zo: ze slaapt als ze moe is, en eet als ze honger heeft, hierdoor zitten we ook keurig op een schema. ik heb nooit wakker gemaakt en zeker nooit geregeld hoeveel flessen en wanneer. allemaal zelf laten aangeven, gaat prima. teveel slapen kan niet, alleen in de gaten houden dat ze de nacht en de dag niet omdraaien, maar dat is onwaarschijnlijk op deze leeftijd