Help, al 3 dagen koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hugbear, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hoi allemaal,

Onze zoon heeft nu voor de derde dag al koorts. Het blijft elke keer rond de 40 hangen. We hebben hem dus nu niet in de slaapzak maar lekker luchtig in bed. Vanmorgen ging het naar 40.1 dus heb ik een aspirientje gegeven.

Hij voelt zich duidelijk niet lekker, hoest ook al 2 weken en is ook erg verkouden. De dokter heeft hem al nagekeken en zegt dat het gewoon een griepje is, maar als hij morgen nog koorts heeft moeten we terugkomen :(

Ik wil hem eigenlijk ook niet volproppen met paracetamol, lijkt me ook niet handig.

Wat zouden jullie doen? Straks na deze nog een tabletje of gewoon even niet en kijken hoe de koorts het doet? en dan morgen maar weer bellen met de dokter als hij nog koorts heeft?

Groetjes

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

( hoe oud is je kindje eigenlijk ??) ik snap dat je je kindje niet vol wil proppen met paracetemol, maar als je kindje zich daar beter van voelt zou ik het denk ik wel doen,
    een paar dagen koorts is niet erg, maar 40 graden is wel hoog !

in een lauw bad zetten helpt vaak ook om de koorts te laten zakken en ze vinden het ook vaak heerlijk om dan in een lekker lauw badje te zitten,

ik hoop dat de koorts gauw over is, en je ventje zich gauw beter voelt !!

3. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Mijn zoontje is nu bijna 8 maand.

Dan geef ik hem anders straks wel weer een paracetamolletje, want anders blijft hij maar huilen :(

Groetjes

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Na 3 dagen zou ik toch zeker wel even met de huisarts bellen. 40 graden vind ik best hoog en koorst is toch een teken dat er iets aan de hand is. Misschien is het iets wat je niet altijd even snel merkt, zoals een oorontsteking.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bij kleine kinderen kan de koorts al snel oplopen, en 40 is dan ook vrij "normaal"

Als je kindje er last van heeft zou ik wel paracetamol geven, doe het dan wel 3x per dag om een koortsstuip te voorkomen.,
    Lekker luchtig kleden, zodat hij zn warmte kwijt kan.

Morgen nog even naar he ha als er nog koorts aanwezig is

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hier heeft Tijn al 4 dagen koorts 40,5 is het hoogste.... ook hij is na gekeken... niks aan de hand en is strond verkouden. Heeft wel een puffer gehad.
    Het is zo zielig dat arm schaapje zo ziek.

Eet en drink jouw kindje wel goed?

7. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Nou hij eet geen groentehapje en fruit een paar hapjes maar.

Maar hij haalt nog net overdag 400 - 500 cc drinken met moeite...

En jou kleine? het is ook zo zielig voor hem. hij is ook erg moe maar als hij in bed ligt kan hij niet slapen en als ik hem tegen me aan hou dan valt hij in slaap ;)

groetjes

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Eten is nu niet het belangrijkste.....
    Als hij maar goed blijft drinken
    Tijn spuugt ook veel dus moet ik nu goed op letten dat hij niet uit droogt.:(

Beterschap he...

9. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Gelukkig drinkt mijn uk nu wel weer rond de 400-500 cc per dag.

Jij ook veel beterschap met je kleintje.

Groetjes

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Popje je kan ook ors halen bij de apotheek of drogist, dit voorkomt dat hij uitdroogt

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dat hebben wij hier thuis al liggen en gaaf hem dat ook maar hij vind het zo vies :(

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

tis ook echt vies! maar kun je het niet eits op smaak brangen met wat sap ofzo?

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Doe het met limonade maar dat proeft hij dat er wat door heen zit....

14. Popkoorn

hoe oud is je kindje popje ?? kippensoep is erg goed voor kindjes die zich ziek voelen en veel moeten spugen, vaak blijft een warm soepje er wel in zitten,

als zoonlief zich niet lekker voelt geven we ook kippensoep en hij knapt er vaak wel iets van op

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Bijna 14 maanden...

16. Popkoorn

dan zou hij best kippensoep mogen eten ( als je het te zout vind kun je ook eventueel zelf soep maken ) lekker veel groentes erin en misschien lekker stippen met soepstengel of broodkorst,
    of geroosterd brood of gewoon een broodje, ( kun je eventueel doen als avond eten)
    ook voor volwassenen is kippensoep erg goed

huismiddeltjes bij kou of verkoudheid op deze site staat dat kippensoep erg gezond is bij griep en verkoudheid, (ergens onderaan)

17. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Bedankt voor de tip heb kippensoep gemaakt voor hem als hij wakker wordt krijgt hij dat

TS: hoe is het nu met jouw kindje?

18. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Nou het gaat niet beter. Hij blijft rond de 40 graden steken als de paracetamol uitgewerkt is. Ik heb hem net weer 1 gedaan en dan maar hopen dat de temp weer omlaag gaat...

Gebeld met de dokter en vandaag maakte het niet uit de koorts. Maar we hebben alvast een afspraak voor morgen. Want dan zou hij 4 dagen koorts hebben...

Groetjes

19. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier heeft Finn ook al 3 dagen koorts, tot aan 40.4 en hier ook met zetpilletje iets lager, zonder schiet het weer omhoog. Heb nu zetpillen van de ha gekregen van 60mg. Deze mag hij dan iets vaker, en dus kan ik het meer verspreiden. Verder zag ze dat Finn een oorontsteking en een luchtweginfectie heeft, maar hij moet gewoon uitzieken..:(

Deel Deze Pagina