hoi mijn meisje is n 3 maanden en 1 week sinds een paar dagen is ze de hele dag bezig op der handjes te sabbelen/bijten als het zou kunnen zou ze heel der handje in haar mondje doen ook kwijlt ze heel veel iemand idee waarom ze dit doet?
waarom?? nee maar mijn meid is even oud en doet dat al een paar weken, soms gewoon haar duim, soms heel handje. bied ik in de plaats haar tut aan, die moet ze niet terug de handjes erin. ik laat haar maar doen.
Mijn dochtertje deed dat ook (nu soms nog) en een paar dagen later had ze dr duimpje gevonden! Het hoort er dus gewoon bij! Liefs, DD
Dat kwijlen is ook heel normaal op die leeftijd. De speekselklieren begin te werken, maar ze slikken het nog niet automatisch door. Dus dan loopt het gewoon over. Na een paar weken/maanden is dat wel over. En dat knuistjes eten is gewoon ontdekken. Waarschijnlijk stopt ze straks ook wel speelgoed in haar mond. Hoort er allemaal bij. Ook het mond-gevoel moet ontdekt worden..
Ja hoor, mijn dochtertje doet dit ook! Ze is nu 11 weken en doet dit sinds 2 weekjes. Vuistjes gaan er bijna helemaal in haha. Volgens mij is het gewoon onderzoekend. Schijnt dat ze op hun tong meer sensoren hebben dan wij en daarmee het beste dingen kunnen ontdekken.
omdat de kauwspieren zich gaan ontwikkelen rond die leeftijd... dan gaan ze dus meer kwijlen en overal op sabbelen... mijn dochter doet het sinds deze week ook...vooral veel kwijlen...
Het hoort bij de ontwikkeling van de kinderen van deze leeftijd. Mijn dochter deed het ook en kreeg toen haar eerste 2 tanden. Dit kan dus ook het geval zijn.