Veel spugen na overstappen andere voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Miertje84, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Hoi,

Mijn zoontje kreeg eerst Friso hypoallergeen voeding. Omdat hij nu om de dag klein beetje fruithapje krijgt heeft dat geen zin meer zei het cb.

Ik ben nu overgestapt op Friso standaard sinds 3 dagen. Sinds vandaag spuugt mijn zoontje stuk meer. Is dit wennen aan nieuwe voeding of is het geen goed teken en kan ik beter andere voeding gaan proberen?

Hij krijgt ook johannesbrood pitmeel (of hoe het ook precies heet) :)

Ik hoor graag jullie advies.

Groetjes

2. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Hij had eerst een M speen, sinds vandaag S. Hij dronk snel en hypoallergeen voeding is iets dikker vandaar dat ik een M had. Kijken of dit beter gaat. Vanochtend heeft hij minder gespuugd als gisterenavond. Gewoon 2 mondjes ofzo.

Is dat teveel als hij na iedere voeding 2 mondjes terug geeft? Ook met de andere voeding gaf hij vaak wat terug. Is klein beetje een spuugbaby, heeft hij van z'n vader. ;)

Groetjes

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat mondjes terug spugen is geen probleem. Te snel drinken kan inderdaad het spugen veroorzaken. Een mooi drinktempo is 15 tot 20 minuten per flesje. Een kleinere speen en johannesbroodpitmeel is een goede oplossing! Bij een wisseling in de voeding moeten darmpjes vaak wel even wennen, er kunnen dan tijdelijk krampjes ontstaan. Ook zal de ontlasting veranderen.

Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina