Johannesbroodpitmeel oplossen in de fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kim1903, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Misschien hebben jullie tips?

Mijn dochtertje van 2 maanden spuugt best wel na de fles, nu doe ik sinds een aantal dagen johannesbroodpitmeel door haar flesje heen, ze spuugt meteen een stuk minder, dus dat is ontzettend fijn.
    Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat johannesbroodpitmeel goed oplossen in de fles, hou elke keer klontjes over en die komen dan ook soms voor het gaatje van de speen. Ik gebruik puur johannesbroodpitmeel van de gezondheidswinkel en niet die van Nutrilon - nutriton.

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Heb je al geprobeerd om wat warmer water te gebruiken? En hoelang schud je? Op de pak van de AR voeding staat dat je 30 seconden moet schudden. Het was hier ook een hele verademing na het vele spugen! Echt toverspul :)

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij hadden ook het probleem van de klontjes, ik maakte altijd eerst de fles klaar en daarna de johannesbroodpitmeel erbij dit gaf klontjes. Maar sinds ik de voeding klaar zet in de voedingstoren incl. Johannesbroodpitmeel en het in 1 keer toevoeg aan het water geen klontjes meer gezien!

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Bij onze oudste gebruikte ik het ook. Ik deed het gelijk met de voeding in het water en roeren met een lepel of vork. Schudden bevalt me niet..

5. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Ik loste melkpoeder op in kokend water. Dan roerde ik er johannesbroodpitmeel door met een vork. Dan met koud water aanvullen tot de juiste hoeveelheid en temperatuur en dan nogmaals met een vork roeren.

6. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor de tips dames, ik ga ze allemaal maar proberen en kijken wat werkt :)

7. Djinni

Djinni Lid

6 jul 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Hier ook eerst schudden in zo'n voedingstoren..

een vraagje.. ik ben daar ook net aan begonnen...De dokter zei Nutriton tegen mij, maar nu lees ik het eea over toevoegingen etc.
    Is Tammi ofzoiets beter?

Weten jullie daar iets van?

8. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij gebruiken nutriton en doen het al door de voeding in een torentje.
    Ook roer ik met een lepel ipv schudden.

Tammi is 100% jbpm en nutriton niet.
    Wij hebben de pure gebruikt maar helaas kreeg mijn zoontje erge krampjes ervan en van de nutriton niet. Het verschilt per kindje hoe ze erop reageren.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    1. poeders van te voren mengen
    2. poedermengsel oplossen in de helft van het water, net van de kook
    3. goed roeren met een kleine garde
    4. pas als alles goed opgelost is andere helft van het water er koud bij doen

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    en inmiddels gebruik ik het ook bij de jongste, sinds hij meer voeding krijgt spuugt hij me iets te veel
    nu dus ook weer melkpoeder + nutriton vermengen in voedingstoren en dan toevoegen aan warm water in de fles en roeren met lepel, geen last van klontjes o.i.d.

11. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hier sinds kort ook over op puur jbpm.
    Ons zoontje had echt ontzettende diarree en buikkrampen van nutriton.
    (T bleef zo ook al gebruikten we het al langer)
    Nu van 8 poepluiers over naar max 3. En geen krampen meer.
    Wij roeren t met n vork.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In deze link kan je zien wat de daadwerkelijke ingredienten zijn van nutriton.
    Aantal calorieën (kcal) Nutrilon Nutriton bij spugen (Nutricia) per 100 gr. - EAN: 8712400505482
    Als je naar beneden scrolt zie je dat nutriton 30% jbpm bevat, de rest zijn dus toevoegingen, voornamelijk maltodextrine. In water wordt dit glucosestroop.

Kwa oplossen; wat dirksmama zegt.
    jbpm mengen met kv, watet van de kook af bij doen en rustig roeren. Dan koud water toevoegen tot juiste verhouding water-voeding.

Deel Deze Pagina