Wat gebeurt er al je een fles van 150/5 aanbiedt? Laat hij daar veel van staan of drinkt hij dat helemaal op? Ik vind 120/4 een beetje weinig. Als ze overdag "te weinig" binnen krijgen gaan ze natuurlijk helemaal niet doorslapen. Onze oudste sliep pas door toen hij 2 jaar was ... het is heel normaal hoor als zo'n ukkie nog komt voor een voeding snachts.
Hoi miesje24 Je hoeft je niet zo druk te maken dat je kindje niet doorslaapt, je zoont laat zelf wel merken waneer hij door wilt slapen, en met de tijd komt dat vanzelf. zoals mymiracle zegt het komt veel vaker voor dat baby's niet doorslapen. Veel sucses!
En als je zoontje dan doorslaapt, geeft dit geen garantie dat ie blijft doorslapen. Vanaf 3 weken sliep ze door, als een roosje! Tót dus een maand of 10, toen was het gebeurt en hebben we weer regelmatig feest 'snachts. Ik dacht toen ook, zo heerlijk, dat hebben we mooi voor elkaar.... Nou vergeet het maar...
Mijn zoontje slaapt pas door sinds 16 maanden, het kan dus nog wel even duren. Je kunt natuurlijk proberen de fles overdag wat op te hogen, 120/4 lijkt me ook wat weinig met 12 weken.
Mijn zoontje en de 4 kinderen van mijn twee beste vriendinnen zijn allemaal tussen de 6,5 en 8,5 week gaan doorslapen. Tja, dat kan toeval zijn maar we zijn wel allemaal van het zelfde principe uitgegaan: kindjes kunnen leren de voeding die ze nodig hebben tot zich te nemen tussen 7:00 - 19:00 / 23:00. Wij gaven dus ook allemaal minimaal 7 voedingen maar daarvan wel 6 overdag met maximale tussenpozen van 3 uur (trouwens: allemaal bv maar niet op verzoek) Ik wil niet zeggen dat alle kindjes kunnen doorslapen maar ik ben wel van mening dat je er op kan sturen (of het lukt is een tweede). Leren eten tussen 7:00 en 23:00 en na 19:00 zo min mogelijk prikkels / contact (voeden in het donker en overdag een vrij strikt schema) Mijn zoontje is nu 11 maanden en heeft sinds hij 6,5 week is misschien 10 nachten niet doorgeslapen. Hij is met 6,5 week gaan slapen van 23:00 tot 8:00. Met 14 weken van 19:00 tot 8:00 en nu slaapt hij van 19:30 tot 7:30-8:00. Overdag slaapt hij al maanden tussen de 3 - 4 uur.
Hier heeft het ook geduurt tot ze een maand of 5,5 was. WEl nog lang rond 22 uur een avondfles gegeven, maar dat vond ik niet erg. Zodra ze er aan toe zijn gaan ze wel doorslapen. Bij de een duurt dat helaas iets langer dan bij de ander.
Thirza slaapt nog niet door. Ik herken wel wat Zwaantje zegt: als ze goed gegeten heeft, slaapt ze 's nachts beter. Hier lukt het echter niet om haar overdag voldoende binnen te laten krijgen: ik voedde bij 5,5 maand om de anderhalf uur (BV) en dan kwam ze 's nachts ook gewoon om de 2 uur Sinds ik met bijvoeden ben begonnen gaat het nu wat beter, (waarmee ik niet bedoel dat jij dat al moet doen! ) en de laatste 2 nachten doet ze het op 1 voeding, (rond 22-23 de laatste en dan rond 1-2 uur nog eentje. Rond 4-5 wordt ze dan nog een keer wakker, maar wil dan niet drinken en drinkt dan pas weer rond 8-9. Zou mooi zijn als ze nog iets gaat schuiven en rond 22-23 de laatste keer drinkt, om dan rond 7 weer te gaan drinken, maar goed... vooralsnog ben ik hier al erg blij mee, Voeding voor hongerige kindjes zou ik niet geven: denk dat dat averechts werkt, omdat je kindje dan straks op normaal voedsel misschien juist niet door blijft slapen... Je kindje klinkt bepaald niet als een hongerig kindje, (integendeel), dus wacht het gewon af. 3 mnd is echt nog niet standaard voor doorslapen hoor, Enneh... als je bevallen bent, heb je blijkbaar iets meegekregen waardoor je die gebroken nachten vrij lang volhoudt,
Het MOET ook niet, maar als het wel kan, is het voor mama en papa toch wel fijn. Ik vind het ook niet gek dat je je afvraagt of je iets anders zou kunnen doen als je om je heen hoort dat andere kindjes wel doorslapen. Als ik alleen afga op m'n eigen kind, denk ik dat 12 weken rijkelijk laat is om nog 7 flessen te geven. Toen zij zo oud was, vroegen wij ons namelijk al af wat er zou gebeuren als we haar niet meer om 23.00 uur wakker maakten voor de laatste (vijfde) fles. We hebben het niet uitgeprobeerd, maar het had me niet verbaasd als ze dan gewoon het klokje rond geslapen had! Ik vind de vraag dus absoluut niet raar! Maar ik denk ook wel dat elk kind daar anders in is. Wij hebben gewoon "mazzel" met ons slaapkopje en anderen, zoals TS, hebben blijkbaar "pech". En als het niet gebeurt, helpt het inderdaad niet om je daar heel druk om te maken. Dat werkt waarschijnlijk niet bevorderlijk.
Kan me voorstellen dat je het lekker zou vinden als je kindje doorslaapt. Helemaal als je straks weer aan het werk moet. Ik ben het ook zeker met zwaantje eens dat je het wel een beetje kan sturen. Hier ook mazzel een kindje die al vanaf week 7 de nachten doorslaapt van 20.45 tot 7 á 8 uur. Maar ja wie weet gaat hij er wel over een paar maanden een potje van maken en ben jij er van af.
Met 3 maanden zou ik het ook fijn vinden als mijn zoontje zou doorslapen inderdaad. Dit is meestal het moment dat moeders aan het werk moeten. Ik ben ook van een beetje sturen. Ik zorgde dat mijn zoontje overdag voldoende dronk en de laatste fles (om 23:00 uur) maakten we iets voller. Met precies 6 weken sliep hij 8 uur achter elkaar. Maar al met al denk ik dat kindjes er aan toe moeten zijn. Het feit blijft dat de ene baby het sneller doet dan een ander, maar een beetje hulp kan nooit kwaad. Het is idd wel zo dat babies pas met rond 1 jaar een vast slaappatroon ontwikkelen. Mijn zoontje sliep wel vroeg door maar heeft een periode gehad dat hij ergens tussen 4 en 6 wakker werd. En niet van honger, maar gewoon omdat hij wakker werd. Hij wilde ook niets drinken. Hij huilde ook verder niet en we lieten hem altijd liggen en met een beetje geluk sliep hij met 15 min weer door, maar als we pech hadden duurde het wel een uur. Deze periode duurde tussen 6 en 8 maanden. Pas met rond 10 maanden had ik echt het idee dat hij niet meer zomaar ' s nachts wakker zou worden. Dus sinds 10 maanden hebben we nooit meer gehad dat hij voor 7 uur wakker werd. Maar al met al is hij altijd een hele goede slaper geweest. Meestal is het het eerste jaar schipperen. Al slapen ze vroeg door, dat betekent niet dat ze dat altijd zullen doen (het eerste jaar). Het slaappatroon is zo ontzettend wankel deze periode. Dus een beetje sturing en veel geduld is mijn advies.
Ik vind 12 weken wel erg vroeg om te verwachten dat hij moet doorslapen...sorry hoor...het is nog maar een heel kleine baby! Wat je kunt doen is laat in badje en dan een fles en naar bed maar ik denk dat je gewoon geduld moet hebben.
thanks voor alle reactie, heb er toch wel wat aan hoor, tja dit is ook de eerste keer, haha. vannacht sliept ie teovallig door tot 6 uur. maar dat kan deze nacht weer heel anders zijn. ben vandaag bij het cb geweest en hebben hem weer gemeten en hij is goed aangekomen, maar nu weet ik ook weer dat ie weer wat meer mag. dus dat zal misschien ook schelen. ik ga in iedergeval proberen dat ie naar 6 flessen kan om overdag omn de 4 uur te laten komen. tja we zien het allemaal wel. maar fijn dat er veel gereageerd is want ik heb er toch wel een beetje wat aan en ben wat gerustgesteld. thanks liefs miesje
Onze kleine is nu 7 maanden en hij begint nu eindelijk een beetje door te slapen. Het makkelijkste voor beide is als jij je er bij neerlegd, dan kun je het loslaten en slaap je ook beter. Alle kinderen gaan op een gegeven moment doorslapen, de ene sneller dan de andere. succes
Hoi, Mijn zoon is 14 maanden, en slaapt ook nog steeds niet door. Af en toe een paar nachten dat hij wil doorslapen, maar dan beginnen we weer van voor af aan. Overdag was ook een ramp. als hij 2 x op een dag een half uurtje sliep was het veel. Sinds we een paar weken in ons nieuwe huis zitten wil hij eindelijk overdag wat langer slapen. Heb het met het cb erover gehad. En ja helaas komt het vaker voor. Probeer (als je de mogelijkheid heb) overdag even wat slaap mee te pikken, zodat je er snachts iets beter tegen kan. Groetjes Carina
Hier ook een mannetje van 8 maanden wat nog niet doorslaapt... komt écht vanzelf, probeer je er niet te sappig over te maken! Plus dat het het eerste jaar sowieso altijd wel wat is... hebben ze geen honger, hebben ze krampjes, hebben ze geen krampjes meer krijgen ze tandjes etc. etc.