nachtvoedingen bij 6,5 maand?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miss geul, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hoi andere mama's,

ik geef met volle vreugde mijn zoon viktor al 6 maanden borstvoeding op verzoek.
    maar ik zit een beetje te hikken tegen nachtvoedingen, mijn zoon zijn ritme is nu:
    07.00 borst
    10.00 borst
    12.00 fruit
    15.00 1 boterham(bij de opvang 14.00 ligapap+17.00 fles)
    18.00 warm eten
    19.00 maar dan komt het voo hij naar bed gaat geef ik de borst.
    22.00 borst+ fles( hij heeft honger na de borst en is onrustig dus een fles van 200cc 6 scheppen voeding+ 4 scheppen rijstebloem maar nu komthij soms wel en soms niet in de nacht met ook echte hongersignalen. mijn hoofd zegt kan niet maar ik geef hem toch altijd de borst soms 2x per nacht en soms 0x.

kan dit honger zijn?
    toch de borst geven of flesje water geven?

2. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Mijn kleine meid sliep vanaf 4 weken de hele nacht door, af en toe kwam ze 1 keertje snachts. Nu sinds een week of 5 komt ze 2 a 3 x per nacht! :$ Echt honger kan het volgens mij echt niet zijn, meestal drinkt ze een paar slokken en valt ze weer in slaap. Ik ga er maar gewoon in mee want snachts wil ik eigenlijk alleen maar dat ze (en ik dus ook) zo snel mogelijk weer slaapt. Niet aanleggen heb ik geprobeerd maar dan blijft ze mopperen en onrustig en gaat ze echt niet meer slapen... Ik zou gewoon lekker de borst geven en zo snel mogelijk weer doorslapen.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gewoon de borst geven en zoveel mogelijk de flessen achterwegen laten.
    Kan ook zijn dat bij de laatste voeding hij wil clusteren om zoveel mogelijk nog binnen te krijgen en bij je te zijn en je productie verhoogt dan ook.

Gewoon aanleggen in de nacht want hij doet het niet voor niets.
    Hier de oudste die in 6 maanden niet door sliep en altijd voor een voeding kwam.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Fles weglaten en gewoon aanleggen. Nachtvoedingen kunnen van alles zijn, honger, mamahonger etc. Het hoort erbij en is heel normaal. Ook al stop je je kindje helemaal vol in de avond, kan het nog steeds 's nachts behoefte hebben aan de borst.
    Ik zou er gewoon aan toegeven en accepteren, dat maakt het een stuk makkelijker.

5. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hier ook een meisje dat nog regelmatig snachts even wat wilt drinken:) Vind het eigenlijk wel schattig:D Volgens mij is het normaal tot 2 jaar dat baby/peuters nog niet doorslapen..of nog langer:Dja sommige doen het natuurlijk wel maar weet het niet zeker maar geloof dat een baby zowiezo regelmatig wakker word snachts omdat ze nog een ander slaappatroon hebben dan volwassenen. Maar hier weet ik niet zoveel van af misschien dat iemand anders dat weet?:(

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier ook fasen waarin weer een late avondvoeding of nachtvoeding nodig was. Ging vanzelf weer over.

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik zou de fles schrappen en alleen de borst geven. Al komt ie 5 keer. Wat is er nou fijner dan 's nachts zelf half doorslapen terwijl je kindje ligt te eten, is me met de vorige met de fles nooit gelukt.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ook ik geef nog regelmatig nachtvoedingen en ik vind het niet erg... Soms drinkt hij nauwelijks voor het slapen gaan en slaapt tot 6 uur om wakker te worden van de honger en afgelopen weekend ben ik de halve nacht aan het voeden geweest, tandjes kwamen door;)

Deel Deze Pagina