zoontje 12wk. nog 10-12 voedingen per dag..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mavi derya, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Oh en probeer het anders eens zonder nutriton?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou morgen even naar een lactatiekundige bellen of een vrijwilliger van de LLL. Je hebt het ook over dat je baby spuugt. Volgens mij kan dit drinkgedrag ook komen door refluxklachten. Dan willen ze blijven drinken om het nare gevoel weg te nemen.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Zonder nutriton verslikt hij zich de hele tijd en dan gaat hij spugen en erg huilen..

De speen is niet verstopt dat weet ik zeker.. Ik doe nu speen nummer 2 ik dacht vanmiddag laat ik is 3 proberen maar dan loopt de helft weer uit zijn mond en verslikt hij zich..

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Dat deed ik ook, ene speen te klein, volgende speen te groot.
    Je geeft aan dat er niks uitkomt als je de fles ondersteboven houdt en het klinkt alsof je zoontje er echt moeite mee heeft iets uit te krijgen. Verstopt of een te klein gaatje... Maakt niet uit.

Probeer de variflow, echt! Wereld van verschil.

En dan is de kans groot dat hij zich ook niet meer verslikt, omdat het dan niet te snel gaat (maar ook niet te langzaam).

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Kan je die ook bij kruidvat kopen?? En zal ik het dan zonder nutriton proberen of met??

6. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hier was tommeetippee echt de uitkomt. Had een heel luie drinker die niets uit de borst kreeg. Met een avent of difrax fles deed hij telkens drie kwartier over de fles. Met de tommeetippee ging het al iets vlotters (25min) en na een tijdje liep alles op wieltjes. T.t. was echt mijn god toen :D

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Misschien een vreemde vraag, maar ik lees dat je hem wakker maakt als hij in slaap valt als hij drinkt. Doe je dat met een reden. Ik krijg namelijk juist het idee dat je kindje te veel drinkt en daardoor juist klachten krijgt en dat weer op gaat lossen door maar weer te drinken. Misschien kun je eens kijken wat er gebeurt als je het volledig aan je kindje over laat. Wil hij niet meer drinken, prima, fles aan de kant. Misschien heb je dit al geprobeert, maar zo niet, dan lijkt hem me de moeite waard het eens uit te proberen. En anders idd een lactatiekundige inschakelen, die kunnen samen met jou kijken waar het probleem zit. Succes.

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    eigenlijk doen we dat nu ook wel een beetje.. maar dat werkt dus niet echt want dan blijft hij kleine beetje drinken..
    net als vanmorgen om 7.45 begonnen om 8.15 100cc op nog 40cc in de fles..hij sliep 8.35 wordt hij wakker huilen.. wil hij weer drinken..nog 30 cc op in 20 minuten en nu heb ik hem net in zijn bed gelegd nadat hij 40 minuten in de box heeft gelegen..

Maar dan ben in onderhand al wel weer meer als een uur bezig met dezelfde fles..

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Om 10.20 is hij wakker geworden en heb ik hem nog 20 minuten zoet gehouden met zijn speen en daarna hij heeft hij in 30 minuten weer 100cc gedronken.. En zo gaan we dus de hele dag verder..

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Schiet niet echt op. Hij doet zo echt veel te lang over z'n flesje en lijkt niet echt verzadigd door de hoeveelheid. De tommee tippee kun je wel bij de kruidvat kopen dacht ik, maar van die specifieke flesspenen weet ik het niet. Maar als je vanavond besteld bij bol heb je ze morgen in huis hè?

Is hij inmiddels niet oververmoeid van die korte slaapjes?

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb vanmiddag het CB gebeld om advies te vragen..

Die zeggen dat het waarschijnlijk niet aan de speen of de fles ligt.. maar dat we nu gewoon in een cirkel terecht zijn gekomen waarin hij telkens kleine beetjes eet en dus nooit echt honger heeft of genoeg in zijn maag om 3 uur te wachten met de volgende voeding..

Ze vergeleek het met als je zelf elk uur een boterham eet dan heb je ook nooit honger en kun je ook geen 3 boterhammen eten opeens.. Daar zit wel wat in natuurlijk..
    Dus haar advies wat dat we de cirkel waar we nu inzitten met kleine voedingen met korte tijd ertussen moeten doorbreken.. En volgens haar kan ik dat doen door de tijd tussen de voedingen langzaam te rekken en dan proberen de hoeveelheid voeding per keer op te hogen..
    Dus dat gaan we proberen..

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik ben het niet eens met je CB... Vind het eerlijk gezegd nogal zielig...

Ja! Ik ben het eens met hun logica. Maar niet met de oplossing. Zij gaan totaal voorbij aan het feit dat je zoontje simpelweg TE LANG doet over zijn fles! En dat hij zijn eerste flesje van de dag ook niet leegdrinkt? Als je kindje in een normaal tempo grotere hoeveelheden kan drinken, dan komt er vanzelf meer tijd tussen de voedingen, want dan is hij langer verzadigd.

Dus alsjeblieft, probeer naast het rekken en ophogen ook een andere fles.... Want ik vind dit zielig... En denk ook niet dat het gaat werken...

Iets wat trouwens ook nog weleens kan helpen is de melk iets warmer maken, vinden sommige kindjes lekkerder. Heb je dat al eens geprobeerd?

13. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    hmmm...De melk warmer maken heb ik nog niet geprobeerd.. dat is makkelijk te proberen.. Dat ga ik proberen bij zijn volgende fles..
    Ik ga ook morgen is kijken voor een andere fles.. Wie weet helpt het..

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Niet te heet hè? ;)

15. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    medela calma. werkt hetzelfde als de borst. werkt hier prima.

Deel Deze Pagina