knuffels in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lillith, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Er wordt vaak gewaarschuwd dat je moet oppassen dat kindjes niet bij het slapen gaan dingen voor het grijpen hebben die ze over hun gezicht heen kunnen trekken i.v.m. ademhaling/wiegendood.

Maar ik merk aan mijn meisje (Bijna 10 weken oud) dat ze knuffels/tusdoekjes in de buurt toch wel prettig vindt.

Hoe doen jullie dat? Slaapt jullie kleine met een knuffel in de armen? wat hebben jullie allemaal in het bedje staan?

Groetjes,

Een overbezorgde mama ;)

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik had alleen zo'n tutpopje van prenatal in hun bedje liggen.. met zo'n belletje erin... kon je namelijk ook horen wanneer ze omdraaien of wakker zijn :p verder vond ik dat niet zo'n prettig idee al die knuffels in bed.... dus dat deed ik pas toen ze zelf kon staan en rollen in bed.... of ze eruit gooien :p

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Ik heb altijd knuffels in bedje gehad. Altijd helemaal bovenaan. Inmiddels gooit hij ze er altijd uit en houd er 1tje bij zich :)

4. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    die van mij wilden beide al vrij snel..rond idd 10,12wk al met een doekje op/rond hun hoofdje slapen. Ik heb die witte hond van de hema. Sem heeft er een stuk of 4 en bij oma nog een aantal. En demi heeft er nu ook eentje. Helemaal gek ermee en ze trekken het beide over hun gezicht. Als ik t weghaal slapen ze niet.

Ik deed vroeger t zelfde..ben nu bijna 30 en mijn oude koesdoek ligt nog steeds in mijn bed.. erg he. hahaha

5. adi

adi Niet meer actief

Hier ook altijd een tutlapje waarmee ze knuffelen tijdens het slapen.

Toen ze heel klein waren had ik nog boven in het bedje een beertje oid staan, maar op het moment dat ze ophoog gingen schuiven heb ik die al uitgehaald.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook altijd knuffeltjes in bed, eerst helemaal onderaan ( Ik heb een eigenwijs wiegje, waarbij ik het bedje kort opmaakte helemaal boven aan het matras, dus dekentje neerleggen, baby erop, dekentje eroverheen en instoppen ) en nu heeft ze een tutlap en een konijntje die ze vasthoud als ze slaapt, ik heb eerst angstig dat beest weggehaald omdat ze de tutlap over haar gezicht legde maar toen ik goed keek, vond ik dat niet gevaarlijk, ze heeft nl genoeg kracht hem ook weer weg te duwen.

7. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hier vanaf 12 weken ook een knuffel in bedje wat ze bij zich heeft. 's morgens liggen ze langs haar maar ze heeft ze zeker nodig om in slaap te komen.

Ik vond zehier een keer op haar hoofd!:( ze lag op haar rug met een knuffel op haar hoofd, gelukkig had ze haar hoofd naar links liggen :$ ze ligt pas 3 weken op haar rug, voorheen lag ze in een zijslaper.

8. misa

misa Niet meer actief

Hier niets. In het begin wel, voor de sier aan het hoofdeind. Maar hij ging er steeds naar kijken (buikslaper), dus dat leidde erg af!

9. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    mijn meisje had met die leeftijd een knuffelpopje van difrax naast of bij haar hoofd, een heel kleintje, en een aantal aan haar hoofdeinde maar toen lag ze nog in haar puckababy. Toen ze daar uit ging omdat ze begon te draaien heb ik de knuffels uit haar bed gehaald, maar toen kon ze niet slapen zonder dat popje en inmiddels is het een soort van konijnlap waar ze echt niet meer zonder kan.. rond de 10 maanden kwam er nog een beertje bij maar die wil ze niet meer... ik denk dat je zelf moet kijken wat je prettig vind...

10. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur d'r bedje ligt sinds ze geboren is redelijk vol met knuffels. Eerst 1 of 2, daarna kwamen er steeds meer bij!

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hier ook een aantal dingetjes in haar bedje. Tutpopje en lapje en nog zo'n muziek zeepaardje.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    er staat hier vanaf dag 1 een muis in Tycho zijn bed helemaal bovenaan. En verder heeft hij een knuffel je speen die hij vastheeft waar dus zijn speen ook inzit.

Ik zou wat tutlappen bij jezelf over je hoofd leggen en kijken of erdoor heen geademd kan worden en ik zou verder opletten of er aan knuffels geen dingen zitten als knopen, plastic ogen of dingen waar ze zich in kan verdraaien. En misschien kun je als ze slaapt en jij gaat naar bed die knuffels iets verder bij je kleintje vandaan leggen of eventueel een paar weghalen.

Liefs

13. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    ze heeft 1 knuffel en dat is kikker. Kikker is geen hele grote knuffel. Ze slaapt met kikker tussen haar armpje, terwijl ze dan haar duim in haar mond doet. Zo valt ze altijd in slaap. Als ze echt slaapt gaat ze vanzelf anders liggen.

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier heeft ze 2 knuffels in bed: nijntje en een beertje. Maar die had ze pas vanaf 6 maanden oud dacht ik. In ieder geval niet toen ze nog zo klein was...dat vond ik te eng :)

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hahaaa,onze knul heeft ook dat witte hondje van de Hema.
    Ik kreeg het van mijn broer tijdens de zwangerschap,en heb hem meteen na de geboorte in zijn bedje gelegd en hem omgedoopt tot KNIJN (dacht dat het een konijn was totdat ik 2 reserve knijnen ging kopen en zag dat het een hond was;)).
    Sietse heeft hem ook steeds op zijn gezichtje liggen,en het oortje zit in zijn mondje....zoooooo schattig.....

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ze heeft een knuffeldoekje (of hoe je het ook noemt) mee in bed. Daar slaapt ze graag mee, legt hem ook vaak op d'r hoofd.

Maar.. wij hebben een babyfoon met beeld. Dus we houden haar in de gaten en leggen hem vaak weer aan de kant als ze hem op d'r hoofd legt.

Toen ik nog een baby was (heeeeeeel veel jaren geleden :p) ben ik bijna gestikt, omdat ik met mijn gezicht tegen een knuffel aan was gaan liggen. Het is dat mijn moeder even ging kijken bij mij en mij al half blauw aantrof, snakte naar lucht toen ze me eruit haalde. Dus pas zeker op met knuffels e.d.

17. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Hier is het pas sinds kort knuffels in bed, eerder vond hij het niet zo boeiend :D
    Mijn man had met pampers halen de nijntje knuffel/lapje erbij en dat is hier echt een topper.
    Die ligt nu in bed en een simpel wit spuugdoekje.
    (met het labeltje er nog aan, want anders hoeft hij hem niet :p)
    Voor het in slaap vallen houdt hij nijntje boven zijn hoofd en kletst er dan tegen, hoop dadadada tatatata rrrrrrrr ;) en tijdens het slapen heeft hij een "pootje" vast. Een punt van het lapje.

Het hema hondje hebben wij ook, maar die heet hier Knijn de Hond.
    (ja wij dachten ook dat het een konijn was, die oren zijn zo lang)

18. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ook hier de hond van de hema in het begin.
    nu slaapt ie met een aap.

uhm:) ben dus niet de enigste die nog een beer in bed heeft:)

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

toen hij nog stillag heb ik knuffels bovenin bed gehad. toen hij ging bewegen heb ik die weggehaald. ik had alleen 2 lapjes met een kopje erop aan de zijkant tussen het matras gestoken en knuffels tussen de spijlen geklemd. ik merk wel dat ik door alle adviezen hier ook onzekerder in geworden ben hoor. mijn oudste van 16 heeft een knuffel al van haar geboorte waar ze ook altijd mee sliep en toen ze ouder werd stevig omklemde die toch zeker wel een cm of 40 groot is. voor mijn zoon durf ik dat dus niet meer aan. ik heb nu een veel kleinere die geen vulling heeft bijna in het lijfje. en ik ga wel vaker kijken bij hem of alles nog ok is. nu slaapt hij op een groot bed en heeft hij aan het voeteneinde wel knuffels en de 2 poppetjes die hij had zitten weer tussen de zijkant geklemd. hij is niet zo van de knuffels dus heeft niks vast.ik heb wel een babydeken bovenaan om de boverand zitten die vastzit onder het matras met een tochtrol ertussen tegen het stoten omdat hij steeds naar boven schuift in zijn slaap.( in een groot bed dus hé) dus in zekere zin is dat tegenwoordig ook een risico. hij wordt eind volgende maand 2 dus ik durf het nu wel aan.

20. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Bedankt allemaal voor de reacties. Ik houd het nog wel even bij een tutlapje!

Deel Deze Pagina