baby droge hoofdhuid maar flinke haarbos

Discussie in 'Verzorging' gestart door Marijcha, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Dochter is 7 maanden, heeft eigenlijk nooit berg gehad maar sinds 3 weken een hele droge hoofdhuid... wassen doen we 3/4 X per week met zwitsal.

1 X olie erop gedaan. Met als gevolg een week lang vet haar ....

Wie heeft een tip?

2. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Minder wassen, andere shampoo proberen zonder parfum, of anders haarlotion proberen?

3. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    2x per week haren wassen is voldoende. Hier gebruiken we al heel lang zaqua baby shampoo, haren glanzen, nooit klitten, top spul.

4. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Bedankt voor de reacties, we gaan eerst eens even kijken hoe het gaat als we minder gaan wassen. Helpt dit nog niet zal ik zeker een andere shampoo aanschaffen!

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik herken het... hier hetzelfde en echt vetiig haar van de olie. Avène trixera of de babylijn zou ik gaan gebruiken. Zowel de bayolie als de creme.

Wassen nooit met shampoo en 2-3 x in bad kan juist wel met de Avène. Die is perfect terugvettend zonder echt vies vettig aan te voelen.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wij wassen het haar van onze kinderen nooit. Ja, bij peuter als het echt echt vies is doordat ze er stroop in heeft gedaan ofzo :D. En als we het wel doen dan met en geur vrije shampoo. Zo heeft de hoofdhuid de kans om zelf de talgklieren te laten werken. En nee, haar haartjes zijn niet vet en zien er niet vies uit, ze heeft een prachtige krullenbos. We wassen het dus wel gewoon met water.

Deel Deze Pagina